Tänään on 23.07.2019, 10:11.

Ehdokkaat jotka vastustavat nettiblokkeja

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
Hessu208
Jäsen

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 10

Re: Ehdokkaat jotka vastustavat nettiblokkeja

Viesti Kirjoittaja Hessu208 »

Harri Jaskari (kok) Juttelin tänään kasvotusten. Ei kannata blokkeja, eikä kannata Veikkauksen monopolia. Juteltiin mahdollisesta lisenssijärjestelmästä ja siitä, että Veikkaus voisi yhtä hyvin lähteä kansainväliseen kilpailuun. Ymmärsi myös, että mm. Maltan toimijat eivät ole laittomia, vaan EU-säädösten alla toimivia yrityksiä. Ohimennen kerroin vielä järkivedonlyönnin periaatteet pähkinänkuoressa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 9. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

KR
Jäsen

Tuotto: -1.50 yks.

Palautus%: 0.00%

Panosten ka: 1.50 yks.

Vetoja: 1

Pisteitä: 259

Viesti Kirjoittaja KR »

Waari lähetti tämän postattavaksi:

21 Tommi Liinalampi
(Keski-Suomi)

"Rahapelien nettiblokkaaminen on tehoton keino vastata rahapeliriippuvuksista aiheutuviin ongelmiin, eikä internetin sensuroiminen muutoinkaan kuulu vapaaseen yhteiskuntaan. Valtion osittainen rahapelimonopoli on muutenkin kyseenalainen keino kerätä rahaa tukea tarvitseviin kohteisiin. Monopolin käyttö julkiseen rahankeruuseen on regressiivisen verotuksen muoto, mikä verottaa ankarimmin pienituloista, peliriippuvuudesta kärsivää. Oma henkilökohtainen näkemys on se, että monopolin tarkoituksenmukaisuus tulisi selvittää ja pohtia, voitaisiinko monopolista jollain aikajänteellä luopua."

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 8. Antamasi peukut: 0.

@Rajainmaki

Minikommentit

JQ2
Jäsen

Tuotto: +132.02 yks.

Palautus%: 103.44%

Panosten ka: 2.17 yks.

Vetoja: 1768

Pisteitä: 3424

Viesti Kirjoittaja JQ2 »

Vihdoin Satakunnastakin sain edes yhden vastauksen. Ehkä näitä alkaa vähitellen tippumaan lisää.

Kari Hannus (Kokoomus) 74
"Hei

En pidä mahdollisena internetin rajoittamista vapaassa demokratiassa, ainakaan kun kyseessä on laillinen toiminta. Rikollinen toiminta on sitten tietenkin aivan eri juttu.

Myös rahasiirtojen rajoittaminen on hankalaa eikä siihen mielestäni pitäisi mennä. Rahasiirtoja voidaan rajoittaa eurooppalaisella tasolla, jos kyse on esim rahanpesusta tms rikollisesta toiminnasta.

Terveisin

Kari Hannus"

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 9. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

01.04.2019 22:54 <JQ2> Kannustan muitakin paikallisia olemaan yhteydessä Satakunnan ehdokkaisiin!

01.04.2019 22:55 <JQ2> Itse olen rajannut mukaan oman harkinnan mukaan sellaisia, joilla mielestäni

01.04.2019 22:57 <JQ2> realistiset mahdollisuudet päästä läpi, mutta ehdottomasti voi kaikiltakin

01.04.2019 22:57 <JQ2> kysellä. Varmasti herättäisi useampia vastaamaan, jos useita kyselyjä!

Tenkrat
Jäsen

Tuotto: +500.29 yks.

Palautus%: 104.75%

Panosten ka: 3.82 yks.

Vetoja: 2755

Pisteitä: 10616

Viesti Kirjoittaja Tenkrat »

SDP:

Mika Pietilä (nro 14):
  • Hei
    Kiitos viestistäsi ja oman näkökulmasi esiintuomisesta liittyen ulkolaisiin vedonlyöntipalvelutarjoajiin.

Olen perehtynyt arpajaislakiin, sen muutokseen ja eduskunnan alkuvuodesta hyväksymään lakimuutokseen edunsaajien näkökulmasta, erityisesti kuinka muutos tulee heikentämään nykyisten edunsaajien asemaa rahoituksen näkökulmasta. Äskettäin hyväksyttä lakimuutosta on perusteltu peliriippuvuuden ennaltaehkäisemisellä.
    Haluan tarkistaa puolueemme kantaa mainitsemaasi ulkomaisiin vedonlyöntipalveluihin ja niiden blokkaamiseen. Palaan asiaan tarkemmin sen jälkeen.
    T. Mika

Vihreät:

Jenni Pitko (nro 32): VALITAAN
  • Hei!
    Tämä ei ole vahvin alueeni, mutta se mitä olen näistä blokeista lukenut ja kuullut, eivät ne minusta kuulu järkevältä. Vedonlyönti ja nettipokeri on kansainvälisesti hyvin verkottunutta ja kansallisella lainsäädännöllä on vaikea vaikuttaa tehokkaasti. Ulkomaiset pienet peliyhtiöt voivat ymmärtääkseni aika helposti kiertää blokkeja ja sen valvonta on vaikea ja toisaalta suomalaiset pelaajat ulkomaisen VPN:n kautta (ehkä väärä termi mulla... :D) voivat kiertää maarajoitteita. Kuulostaa siis minusta siltä, että laki ei edes toimisi.

Mutta en ole tietoinen Vihreiden virallisesta kannasta, joka tietenkin on sitten joskus lakia käsitellessä se, joka asiassa merkitsee (neuvotteluissa).

Omassa perheessäni sattuu olemaan yksi nettipokeriammattilainen ja tiedän, että kyse on ihan kunniallisesta ammatista. :)

Esa Aalto (nro 22):
  • Moi,
    Vihreillä ei taida olla tähän yhtenäistä kantaa. Itse en kannata nettiblokkeja. Ruotsissa käytössä oleva malli vaikuttaa mielestäni toimivalta.
    t. Esa

Jaana Isohätälä (nro 27):
  • Hei!
    Suoraan sanottuna en ole muodostanut kantaa tähän asiaan enkä tiedä vihreiden yleistä kantaa. Kiitos linkeistä ja asian nostamisesta esille! Tutustun näihin.
    Ystävällisin terveisin Jaana

Seppo Sorvari (nro 35):
  • Hei!
    Kiitos kysymyksestä. Myönnän auliisti, että aihepiiri ei ole minulle se tutuin, mutta koen tärkeäksi vastata, millaisia ajatuksia asia herättää minussa.

1) Internetin käytön rajoittaminen ei ole vihreän politiikan mukaista.
    2) Peliriippuvuusaspektissa Veikkaus toimintatapoineen ei ole kovin uskottava taho olemaan huolissaan tästä asiasta.
    3) Kaikenlaiset monopolit ovat lähtökohtaisesti ongelmallisia.

Vastaan mielelläni jatkokysymyksiin.
    Ystävällisin terveisin,
    Seppo Sorvari

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 13. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut Tenkrat, 15.04.2019, 05:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
NHL-kauden 2018-2019 tavoite: > 100 kananmunaa.

Panostus: 1-10/10.
Jakajana Kelly/13 molemmista päistä kuristettuna+joskus vähän mutua.

Minikommentit

02.04.2019 18:42 <Muikkuz> Ootko Keskustan Riikka Moilaselta kysyny, mitä se aikoo tehdä meidänlaiselle

02.04.2019 18:42 <Muikkuz> ihmisroskalle, jos pääsee eduskuntaan?

02.04.2019 18:56 <Tenkrat> On kysytty. Vielä ei ole vastannut. Kaikki vastaukset olen laittanut tänne.

habs
Jäsen
Pisteitä: 11

Viesti Kirjoittaja habs »

Savo-Karjala

Samuli Voutila (ps.)

"Kiitos viestistäsi ja yhteydenotostasi.

En kannata internetsensuuria ja erilaisia bloggeja. Keskustelin tästä asiasta Veikkauksen kanssa viime kesänä SuomiAreenassa
ja toin esille, ettei tälläinen sensuuri ole tätä päivää enkä missään nimessä sitä kannata. Itse pelasin aikanaan paljon netti- ja livepokeria ja ymmärrän hyvin, millaisen tuskan tuo uudistus toisi tullessaan monelle pelaajalle.

Eli summararum: en äänestäisi tuo