Työkaluja voitolliseen (edes pieneen) pelaamiseen voisi olla lyhyesti mielestäni:
1. Nöyryys&kärsivällisyys. Kassan nopea kasvattaminen vaatii riskejä tai vähintään tosi hyvää tuuria, joka on pitkäaikaisen voitollisen pelaamisen valossa tilastollisesti aika mahdotonta. Kassan menettämisen pelko on tervettä ja välillä se meinaa unohtua esim. tappioputken sattuessa, jolloin tekee mieli pelata isommalla riskillä hävityt rahat takaisin.
2. Tietotaito. Pitää olla jokin vahvuus vastapuoleen nähden, oli se sitten per ottelu tai koko kauden ajalta mitä muut eivät osaa ottaa huomioon tai vähättelevät sen merkitystä. Itse olen etsinyt vahvuutta keksimällä jonkin robottimaisen taktiikan joka tuottaa (lähes varmasti) plussaa pitkässä juoksussa muutaman prosentin, mutta eipä ole löytynyt joka ainakaan minulle kelpaisi. Esim. arbit on keksitty ajat sitten, mutta minusta se on hieman työläs tapa kerätä rahaa kun minulla on kovin pieni kassa ja pitäisi olla pieniä tilejä paljon eri firmoissa.
3. Oikea panostaminen. Tämä liittyy tietysti vahvasti kohtaan yksi, sillä yllätyksiä tapahtuu jatkuvasti vedonlyönnissä, joten hyvätkin vihjeet saattavat olla joskus aivan muuta lopputulokseen nähden. Kaikkia pelejä et voi voittaa ja aina joskus se "katastrofi (suora)" sattuu kohdalle, jolloin panostamisen merkitys nousee arvoonsa. Pitää siis osata voittaa/hävitä nöyrästi.
4. Kilpailuttaminen. Pitää hakea paras kerroin, useampi tili eri välittäjillä tai ainakin mahdollisuus helposti siirtää nopeasti (lähes maksutta) rahaa eri välittäjien välillä ja laittaa parhaimman kertoimen paikkaan veto sisään. Ammattimaisessa toiminnassa vuosien varrella tinkimisellä on merkitystä muutamankin prosentin erolla jos vetoja on päivässä jopa kymmeniä tai pelataan isolla kassalla. Esim. pelaat 1000e kertoimelle 1,73 kuin 1,69.
5. Pelaa vain ylimääräisellä rahalla eli ei lainarahalla tai ruokarahalla. Pelaamisessa ei saa olla mitään paineita taustalla tyyliin "pakko voittaa pian reilummin tai muuten en pääse vkl kaljalle", sillä se kannustaa helposti ottamaan liikaa riskejä ja ensimmäinen kohta helposti unohtuu.
Toivottavasti muutkin lisäävät vielä näitä "totuuksia". Jos olen puhunut aivan puppua, niin olisi hienoa että perustellusti korjaatte näkemyksiäni etten tee itse tulevaisuudessa tyhmiä aloittelijoiden virheitä.

Minikommentit