Vanhaan ketjuun hiukan päivitystä eli...
Tänään kotiutin "vanhaan" tapaan Nordicilta Instant Bank Payout -toiminnolla, mutta nyt ei rahat siirtyneetkään enää muutamissa tunneissa kuten aiemmin.
Sain muutaman tunnin päästä mailin, jossa vaadittiin henkilöllisyyden varmistamista ja tiettyjen skannattujen dokumenttien toimitusta. No, tämähän on tuttua jo monen monituisilta bookkereilta...
Kyselin livechatissa "Eetulta", että miksi vasta nyt kysytään dokumentteja kun olen ollut firman asiakas sen perustamiskuukaudesta lähtien!
Vastaus oli, että TÄNÄÄN Maltan viranomaiset antoivat uuden määräyksen, jossa kaikilta kotiuttajilta vaaditaan henkilöllisyyden
varmistamista ts. niiltä, jotka eivät ole aiemmin dokumentteja toimittaneet (hmmm... miten olisi joku voinut noita toimittaa aiemmin jos niitä ei ole pyydetty

).
Kun moitin sitä, ettei asiakkaita ole aiemmin asiasta infottu eikä sivustollakaan ole asiasta sanaakaan sain selitykseksi, että tämä uusi "laki" oli heillekin yllätys

!
Dokumenttien käsittelyyn menee jopa 3-4 ARKIpäivää, joten pyysin, että kotiutus peruttaisiin ja rahat palautuisivat takaisin pelitilille. Tähän asiakaspalvelija Eetu vastasi, ettei rahoihin voi koskea ennen kuin dokumentit on saatu ja hyväksytty! Ihmettelin, että miksi, koska jos en olisi tehnyt kotiutusta nuo rahat olisivat edelleen pelattavissani, vaikka mitään dokumentteja ei sieltä löytyisikään! Tähän en saanut mitään järjellistä selitystä...
Siis jos joku nyt kotiuttaa voi varautua odottamaan 3-4 arkipäivää (huom.la-su) ja sinä aikana kotiutettava summa on jäädytettynä!
Ihmetellä täytyy Nordicin toimintaa ja varsinkin olematonta tiedotuspolitiikkaa ja viranomaistiedon kulkua Maltalla!!!
Toivotaan, ettei joku päivä Maltan viranomainen ilmoita, ettei suomalaiset saa kotiuttaa lainkaan, mutta tallettaa ja pelata saa

!
No, onneksi tähän puljuun tulee vähemmän pelailtua ainakaan vedonlyöntipuolella!
Minikommentit