Pitkään koitin olla kommentoimatta tähän viestiketjuun mitään, mutta lopulta annoin takaraivolle periksi
"Lähtökohtana Hollannin sarja noin 2% voimaluvullisesti heikompi kuin Saksan 1 Bundesliiga. AZ ehkä VFB Stuttgartin tasoinen joukkue"
-Mun mielestä on hyvin oleellista tässä kohtaa oivaltaa, että Hollannin Eredivisie on hyvin "tasoerollinen" sarja. Kokonaisuudessaan ajateltuna se on aivan varmasti yli 2% heikompi kuin Bundesliiga.
"Noh, Kiova on mun rankingissa no 1 voittamaan koko UEFAn, joten mä vaan näen sen näin selväksi suosikiksi"
-Smith on syönyt kyllä nyt jotain aivan hassua pöperöä, jonka vaikutukset on saaneet ajatuksenkin laukkaamaan ties mihin - ettei vaan sieniä? Lonkalta heitettynä UEFA:ssa on Kiovaa kovempia jengejä ainakin (ei paremmuusjärjestyksessä):
Newcastle (tietyin varauksin)
Bilbao
Valencia
Ajax
Benfica vähintään samantasoinen
Sporting väintään samantasoinen
Fenerbache
Sevilla
Shaktar vähintän samantasoinen
Schalke
Stuttgart vähintään samantasoinen
Olympiakos (tietyin varauksin)
Villareal
"Ja se taitavampi joukkue ei aina ole parempi joukkue. Kuinka monena vuonna tuo sun parempi joukkue on taistellut Mestareiden Liigassa vaikka 2000-luvulla?"
-Ukrainan pääsarjasta on "pikkasen helpompi" päästä CL:ään kuin LaLigasta, luulisin? Tosin Kiovallekin se voi olla jo ensi kaudella missio inpossible, kun Shaktar taitaa olla Ukrainassa se paras jengi tällä kaudella?
"Nyt on muistettava, että Alkmaar on kauden selvästi suurin ylisuorittaja Hollannin liigassa, joka ei sentään vastaa kovuudeltaan edes lähes Bundesliigan tasoa. Jos nyt pitäisi AZ:aa johonkin saksalaisjoukkueeseen verrata, niin se voisi olla pikemminkin luokkaa Nürnberg-Bochum-Bielefeld eli selvästi alempaa keskitasoa. Stuttgartiin en rinnastaisi Hollannista kuin PSV:n ja senkin varauksin."
-Niin, kenen mielestä se on "selvästi suurin ylisuorittaja", kenen mielestä ei. Mulla se oli kauden alussa rankattuna sijoille 3-4 Feyernoodin kanssa.
mun mielestä se on tasoltaan, jos Bundesiin pitää verrata, likempänä Bundesin UEFA:laisten tasoa. Hollannista Stuttgartin tasoisia on mun mielestä PSV ja Ajax nyt ainakin (siis yleistasolla), eikä Feyernoodkaan (yleensä) kauaksi jää.
"Kyllä minunkin papereissa AZ ykkösbundesissa taistelisi ennemminkin putoamista vastaan kuin europaikoista. Varsinkin vieraissa pisteet lienisivät kiven alla. Muutenkin luokkaero KPN:n ja 1.Bundesliigan välillä on varmasti suurempi kuin mitä Aki antaa ymmärtää. AZ on varmasti parempi kuin Aachen mutta paljon se sitä saa ollakin, että vieraissa selkeäksi suosikiksi nousee."
-Jos on sitä mieltä, että Alkmaar taistelisi Bundesliigassa putoamista vastaan, niin onhan sekin yhdenlainen mielipide - siis Alkmaar olisi samaa tasoa kuin Freiburg, Hansa, Mainz jne..??
KPN:n ja bundesin ero on joo isompi (kokonaisuudessaan) kuin se mainittu 2%, mutta kun Aachen pelaa II-Bundesissa...
" eikös Villareal ole kaiken lisäksi alkanut jo vähän hyytyä = kovin kuntopiikki on jo mennyt?"
-No mistäs tämmönen ajatus on mieleen tullut - odotetusta häviöstä Sevillalle vai..??
Tossa nyt päällimmäisiä ajatuksia, jotka tulivat mieleen topicia lukiessani
Minikommentit