Jan 22, 2005 Burghausen Karlsruhe 53 27 20 yli/alle 2,5 50 50
Jan 22, 2005 Erzgebirge Essen 57 27 16 yli/alle 2,5 52 48
Jan 22, 2005 Trier Oberhausen 41 30 29 yli/alle 2,5 51 49
Jan 23, 2005 Ahlen Fuerth 34 31 35 yli/alle 2,5 45 55
Jan 23, 2005 Cottbus 1.FC_Köln 37 30 33 yli/alle 2,5 50 50
Jan 23, 2005 Duisburg Dresden 63 23 14 yli/alle 2,5 54 46
Jan 23, 2005 Erfurt Saarbrücken 46 29 25 yli/alle 2,5 47 53
Jan 23, 2005 Unterhaching 1860_München 30 32 38 yli/alle 2,5 47 53
Jan 24, 2005 Frankfurt Aachen 53 26 21 yli/alle 2,5 56 44
Karlsruhe oli alkukauden pahin kriisijoukkue. Valmentajaa on vaihdettu jo kahdesti, sillä joukkueen pääsponssi ei oikein tykännyt joulun alla nimitetystä Reinhold Franzista, ja mies savustettiin ulos viikon jälkeen. Viime viikolla tilalle nimitettiin Edmund Becker, alkaako peli pikku hiljaa parantua? Materiaali riittäisi alempaan keskikastiin, mutta alkukauden otteilla lähtö tulee. Burghausen on joukkueista parempi, ja tekisikin mieli antaa vielä kovemmat prossat etelä-saksalaisille.
Aue-Essen on etukäteen ajateltuna selvä peli, keskitason Erzgebirge vie ja pohjasakki Essen vikisee. 2. Bundesliiga on kuitenkin todella tasainen sarja, jossa keskikastin materiaalin joukkueelle ei uskalla millään antaa 60%, ei edes sarjan heikoimpia joukkueita vastaan.
Trier-Oberhausen -pelissä kohtaavat mun papereissa lievästi ylisuorittanut kotijoukkue, ja pahasti alisuorittanut vierasjoukkue. Oberhausenin materiaali on lähempänä sarjan ylempää keskikastia, mutta olisiko viime kesän suuri vaihtuvuus keskikentällä syy pelin yskimiseen. Anyway, kuvioita on saatu hioa talvitauolla, ja odottelenkin joukkuelta nousua kohti keskikastia. Ilman poissaolotietoja tässä olisi ehdottomasti ideapeli materiaaliltaan vahvemmalle vierasjoukkueelle.
Greuther Fürth on mun papereissa yksi vahvimmista nousijasuosikeista, kun Ahlen taas kuuluu tasaiseen keskikastiin. Matsi on varmasti todella tasainen ja vähämaalinen, mä arvostan K'lauternin Christian Timmillä vahvistunutta Fürthiä ehkä keskimääräistä enemmän, ja mulla vierasjoukkue on hiuksenhieno suosikki.
Cottbuss pelasi alkukauden selvästi alakanttiin, potentiaalia on hyökkääjä Thurkin lähdöstä huolimatta parempaan. Nimivahva Köln kuuluu sarjan laatujoukkueisiin ja tappelee tosissaan noususta takaisin 1. Bundesliigaan. Minä uskon yhä, että Cottbusin oma taso on sarjasioitustaan parempi, ja Itä-Länsi -ottelussa kotijoukkue on mulla väkisin suosikki.
Duisburg-Dresden, ei mitään ihmeellistä. Duisburg sarjan ylempää keskikastia, pelannut vieläpä loistavan alkukauden, ja vastassa on nousijajoukkue Dresden, joka kesän vahvistuksista huolimatta kuuluu materiaaliltaan sarjan heikoimpiin joukkueisiin.
Erfurt on mun papereissa perustasoltaan Saarbrückin veroinen, vaikkakin Saarbr. onnistui viime kesän siirtomarkkinoilla hieman Erfurtia paremmin. Kertoimet ovat tässä taas mukailleet liikaa sarjataulukkoa, eikä joukkueiden perustasoa. Ei jengien välillä ole niin isoa tasoeroa, että Erfurt kotonaan olisi mulla lähelle 40%. Saarbücken tulee Keski-Saksaan todennäköisesti puolustamaan -> todennäköisesti under.
U'haching-1860 on Münchenin tiukka derby! 1. Bundesista pudonnut 1860 München pelasi vaisun alkukauden, mutta potentiaalia joukkueella on paljon parempaan. Unterhaching pelasi pitkälti oman tasonsa mukaan, joten mulla on normaalia pienemmän kotiedun takia ehdottomasti vierassuosikki, ja näillä kp-tiedoilla(siis ei millään
Frankfurt on mun papereissa UEFA Cupia tahkoavaa Aachenia vahvempi sakki, varsinkin kun joukkueen avainpuolustaja Stefan Blank kaupattiin maanantaina Kaiserslauterniin. Voi olla, että kotietua voisi hieman tasoittaa, kun kyseessä on pieni "kärkikamppailu", eikä paikkakuntien välimatkakaan ole tappava. Mennään alustavasti näillä.
Katsellaan lisää, kun tarkempia kokoonpanotietoja alkaa putoilemaan! Tästä se lähtee kausi taas käyntiin toden teolla 8)

Minikommentit