Leverkusen konttasi jälleen Bundesliigassa UCL-matsin alla, keskittyminen oli jo tässä ottelussa, josta pitäisi perjaatteessa voitto ottaa. Leverkusenin heikkous on puolustuspeli, mutta mun mielestä Roman hyökkäyskalusto ei ole maailman huippuluokkaa, ja varsinkin Championsliigassa joukkue on yleensä pelannut puolustusvoittoista peliä. Romassahan on/oli(?) kriisi, kun valmentajat ovat vaihtuneet muutaman kuukauden sisään tiheämmin, kuin keskivertojoukkuella muutamassa kaudessa
Mun papereissa joukkueet ovat suht tasavahvoja ja Leverkusenin kuuluisi olla mun mielestä vähintään 45% suosikki. Leverkusen ei ole mun mielestä missään pelillisessä kriisissä, vaan joukkue on yksinkertaisesti pelannut Bundesliigassa puolivaloilla ja keskittynyt enemmän Championsliigaan. Romaa en seuraa niin tiivisti kuin Leverkusenia, mutta sellainen käsitys mulla on siis, että joukkueella on vielä ongelmia, niin kokoonpanon kuin pelinkin kanssa.
Arsenalia vastaan suosittelen pelaamaan tasoituksella, bookkerit tarjoilevat Panathinaikokselle vain alta 20% saumoja, kun mun mielestä oikeampi luku olisi 24%. Arsulle kelpaisi varmasti minimissään tasurikin Kreikasta, jatkopaikkaan sille riittää että rosenborgit ja panathinaikokset kaatuu kotikentällä.
Shakhtar - Celtic, bookkerilinja 44 28 28. Minä tarjoan tässäkin sellaista 50% kotijoukkueelle. Celtic on ehkä hieman yliarvostettu ja Shakhtar ehdottomasti aliarvostettu. Ukrainan liigassa Shakhtarista on kasvanut jo Kiovan Dynamon todellinen haastaja, tai asian voisi ilmaista jo niin päin, että Dynamo haastaa Shakhtarin
Sitten Valencia - Inter, jonka bookkerilinja menee täysin yli meikäläisen ymmärryksen. Valenciako kotonaan Italian kolmanneksi kovinta joukkuetta vastaan vain 45% suosikki UCL:n alkulohkossa? Mun on äärimmäisen vaikeaa päästä alle 50% lukemiin. Valencia on yksi mun suurimmista ennakkosuosikeista Championsliigan voittajaksi. Joukkuetta on rakennettu monta vuotta pitkäjänteisesti ja avainpelaajat(pl hyökkääjät) ovat pelanneet useita vuosia yhdessä. Täksi kaudeksi joukkuetta vahvistetiin vielä kolmella Italian maajoukkuepelaajalla, Stefano Fiore ja Bernado Corradi siirtyivät Laziosta ja Marco di Vaio Juventuksesta. Mun papereissa joukkueen materiaali on vähintään samaa luokkaa Barcelonan ja Real Madridin kanssa. Ehkäpä La Ligan asiantuntijat kommentoivat tätä sitten...
Interistä lähti yksi maailman parhaista toppareista, Fabio Cannavaro, eikä samantason pelimiestä joukkueen puolustuksesta enää löydy. Hyökkäys on hyvä, brassi Adriano on kenties yksi vahvimmista suosikeista FIFA:n Maailman Pelaajaksi. Interin materiaali jää mun mielestä Valenciasta selkeästi, sanoisin että joukkue on suunnilleen Deportivon tasoinen.
Luulisin, että Valencia - Deportivo La Ligassa olisi suunnilleen tuo 45% kotisuosikki. Ok, Inter on hieman kovempi porukka, joten laitan Valencialle 43%. Kotietu on Championsliigassa varmasti La Ligaa kovempi, joten nostan Valencian 47% suosikiksi. Tilanne lohkossahan on se, että Inter on voittanut molemmat ottelunsa ja pisteitä koossa on kuusi. Valencialla on kolme pistettä, joten tätä kotipeliä ei saisi missään tapauksessa hävitä. Tämä takaa sen, että fanaattisen kotiyleisön edessä Mestallalla Valencia on takuulla huippusyttynyt. Tällä pelillä ei Interin kannalta ole niin merkittävää vaikutusta, saahan Inter mahdollisen revanssin heti seuraavalla kierroksella kotonaan. Tämä seikka nostaa mulla Valenciaa entisestään ja nyt pääsenkin jo päälle 50% lukemiin. Olisiko bookkerilinja sama, jos samoista lähtökohdista(lohkon tilanne) lähdettäisiin otteluun Barcelona - Inter? Vastaan, ettei varmasti olisi.

Minikommentit