Hyvä huomio Harakalta. Tota katastrofi puolta en ole tullut ajatelleeksi, joten kieltämättä itsekkin joudun kallistumaan ymmärtäväisemmälle kannalle miksi myös jälkikäteen saatetaan vetoja muuttaa. Minun mielestäni tälläisessä tapauksessa kohde pitäisi laittaa tylysti sitten kiinni (kertoimet 1.0 joka kohtaan) ENNEN pelin alkamista vaikka ehkä käytännössä sekin voi olla hankalaa (luotettava ennakko tiedustelu), mutta tulisi varmasti paljon vähemmän pahaa mieltä. Kukaan ei siis pääse hyötymään mahdollisesta katastrofista vaan tuomio on ikäänkuin kaikille tasapuolinen ja REILU eli peli voisi sitten päättyä miten tahansa. Kukaan ei myöskään pääse riitauttamaan kohdetta vedoten katastrofi tapahtumiin ja mustamaalaamaan katkeruudesta tätä muuten reilua firmaa.
Mutta jos ihan "juridisesti" asiaa pohditaan kun on molemmin puolisesta yhteisesti sovitusta sopimuksesta, niin RISKI ON MOLEMMIN PUOLISTA eli myös vedonlyöntifirman eduksi voi tulla joukkoeelle mukava vatsatauti muutama tunti ennen peliä vaikkapa suursuosikille, jonka piti olla niin äärettömän varma super ylläri viimehetken vahvistuksineen. Kuinkas monta kertaa "miljoonapotteja" on sitten korjailtu JÄLKIKÄTEEN asiakkaan hyväksi? Ihmettelen suuresti kun kukaan ei mielestäni ole sellaisista tapauksista julkisesti iloinnut esim. "Häviö tuli, mutta olivat niin reiluja että palauttivat 20% panoksestani, JEE!", koska luulisi sen olevan jymyuutinen joka edes jollekkin kerrottaisiin?
Mutta ymmärtääkö sellainen asiakas tuota vedon rukkaamista, joka ei ole saanut ennakko tietoa katastrofista, tehnyt tarkat laskelmat jo (tiukka peli jopa), iloitsee voitostaan ja huomaakin että voittosumma on paljon pienempi tai ei ehkä ollenkaan? Kuunteleeko hän selityksiä kun on jo ehkä tuulettanut kaikille tutuilleen ja tuntenut ansainneensa voiton?
Mitenkäs vedonvälittäjä suhtautuu siihen että laitan 5000e panoksen johonkin Iso.Katto.Veto.Com firmaan 1.13 kertoimiselle suosikille ja tuntia ennen peliä soitan hädissäni:"Hei siellä on nyt vatsatauti suosikillani, peruuttakaa se mun sisään laittama veto joohan olkaa kilttei. Mä en halua hävitä rahojani."
Hyvä kuitenkin että sentään sinä Harakka kirjoitit rohkeasti vastakkaista näkemystyä, sillä alkoi jo tuntua että kaikki vedonvälittäjä firmat tekevät bisnestä jopa hieman moraalin äärirajoilla, koska huonosti on tullut kirjoituksia vedonvälittäjien puolesta. Olen kuitenkin itsekkin enemmän vedonvälittäjä kuin asiakas, joten tulee hieman ristiriitainen olo vaikka pelaankin vetopörssissä jossa tälläisiä sotkuja ei yleensä ole. Myönnän kyllä että en kuitenkaan tiedä mitä siellä "kulissien takana" tapahtuu, joten sen takia tein tämän kyselyn jotta oppisin ymmärtämään myös millaisia paineita vedonvälittäjillä oikeasti on kun joutuvat joskus "mielivaltaisesti" vetoa muuttamaan.
Löytyykö joltakin jotain tilastoa tai mutua kuinka usein tälläisiä katastrofi pelejä tulee vuodessa eli televisiosta näkee että FC NopeatMaaliTykit vaan hölkkäävät tuskaisesti tai pelaavat parhaalla WannabeeMaaliTykki ryhmällä.

Alle 3? Kohta puoli vuotta aktiivisesti palstaillut täällä ja ei ole vielä osunut yhtään katastrofi juttua silmiin...tai sitten vedonlyöntini on ollut niin katastrofaalista muutenkin etten ole huomannut.
"Ei ystävyys siihen kaadu, että sinä pidät puoleni ja minä pidän puolesi."
(vai toisinpäin?)

Minikommentit