Hyvinkin järkeviltä näyttää noi lukemat näin kaikkia kyseisiä sarjoja aktiivisesti seuraavana.
Poislukien Italia, josta seuraan vaan Eurocup joukkueita.
Saksan kohdalla toki vaikuttaa, kun sarjassa vain 18 joukkuetta.
Kyllä siellä häntäpää on jäljessä spa/eng vastaavia aika paljonkin.
Espanjaa/Saksaa sitten myös nostaa noi top-joukkueet, joita Espanjassa on se 3 ja Saksassa 2.
Englannista ei noiden kanssa samalle viivalle tuon rankun mukaan yllä yksikään joukkue.
Itse laittaisin kyllä Dortmundin kanssa samalle tasolle Premierin kärkijoukkueet. Ei nyt tällä kaudella, mutta ylipäätään.
Pikasilmäyksellä ja Eurocupeihin sen 10v+ arvioita tehneenä sanoisin, että esim top-30 listaa en kauheasti lähtisi muuttamaan.
Leicester ei sinne varmastikaan "oikeasti" kuulu, Pool on nousussa, nyky Valencia sinne ei kuulu, Benfica ei ihan noin korkealla kylläkään.
Selkeiten tuossa taulukossa näkyy juuri noi EL-tason joukkueiden erot.
Niissä Espanja on yleisesti "omassa luokassaan", jota olen hokenutkin koko ajan.
Toisaalta Premier joukkueita painaa sitten alas niiden "menestys" Eurokentillä viimeisen 5+ vuoden aikana.
Mutta jos ne olisi parempia niin kait ne sitten olisi pärjännyt myös paremmin?
Kyllä tuossa taulokossa on suuri osa faktaa, ei siitä pääse yli eikä ympäri.
Tietysti se, miten noita rankkipisteitä on laskettu, olisi hyvä tietää?
edit:
Jokainen, joka ihmettelee ja kummastelee sarjojen välisiä tasoeroja niin konkreettinen lähestymistapa asiaan:
Alkaa tekemään %-arvioita CL ja EL otteluihin.
Niissä ei oikein ole muuta työvälinettä kuin juurikin laittaa eri sarjojen eri tasoisia joukkueita paremmusjäsjestykseen jollain konstilla.
Tai ainakaan itse en ole muuta keksinyt
Ja itsekin olen kaikkien sarjojen ystävä - kaikkia seuraan ihan yhtä aktiivisesti ja kaikkia tykkään yhtälailla katsoa

Minikommentit