jonesi kirjoitti:siis olen pelannut jo monia vuosia "musta tuntuu" systeemillä,eli ihan hajulla vaan.mut nyt siis haluan lähteä uusille laduille ja pelata toisella tyylillä kun mutu pelitapa ei o mitenkään loistelias.
pieni korjaus siis.
niin mäkin aion pelata muiden laskemien prossien mukaan koska en ite ala prosentteja pyöritää..

Hmmm...tuo kuulostaa siltä asenteelta, jolla minäkin lähdin liikenteeseen vedonlyönnin maailmaan 3-4-vuotta sitten. Mentiin "hajulla", eli toisin sanoen ylivertaiseen osaamiseen (pakko tulla kotivoiito) ja tuuriin (viimeksi tuli kuusi maalia, nyt ei voi tulla niin montaa) luottaen. Tuskin tarvitsee olla kovakaan ennustaja, kun veikkaa että kassa paloi aika nopeasti nollille. Tarinan opetus on, että tämä homma on vedonvälittäjien bisnestä, jossa pärjää vain
a) maltilla (aurinko nousee huomennakin)
b) nöyryydellä (virheistä oppiminen)
c) sitkeydellä (satunnaiset ylä- ja alamäet pitävät elämän jännänä)
d) perustason matematiikan hallinnalla (Kelly, prossalaskut, vetokassan kirjanpito).
Siis on syytä unohtaa kuvitelmat omasta "takki auki"-ylivertaisuudesta, mikä ainakin minulle oli tyypillistä muutama vuosi sitten. No, maailma on poikaa koulinut. Eli vinkkini on, että kannattaa ensin käyttää aikaa ja vaivaa aiheen tutkimiseen - etenkin se matemaattisen puolen. Tai toinen tapa on käydä lävitse sama polku kuin minä, eli tehdä lähes kaikki mahdolliset virheet itse ja hihkua tuskasta kantapään ollessa vereslihalla. Mutta jos haet helppoa elantoa, niin olet väärässä paikassa. Ehkäpä pienille tuloille pääset, mutta tuntipalkka ei tule olemaan kova. Prosenttien pyörittämiseltä et voi välttyä - ennen pitkää tulet todennäköisesti olemaan tilanteessa, jossa "perunat eivät ole valmiiksi kuorittuna pöydässä".
Kirjoitusta ei pidä ottaa henkilökohtaisesti, enemmänkin se on ystävällinen neuvo kokemuksen kapealla rintaäänellä (mikään mestari en ole minäkään, varsinkaan samurai). Varoitanpa vaan, että kaikki tässä touhussa ei ole niin helppoa ja auvoista kuin Vuoksenmaan esimerkeissä...
Minikommentit