epe kirjoitti:Tietysti olisi mukava jos uudet tulijat ansaitsivat kannuksiaan jollakin tapaa... esim. seurantaa pitämällä niin näkisi vähän vihjeiden tasoa. Kaikkihan täällä perustaa kuitenkin vapaaehtoisuuteen ja eikä perusteluja tai seurantaa voi keneltäkään vaatia. Uudet tulijat voisivat tosissaankin ilmoitella vähän, että mistä ne luvut putkahtuvat, hatusta/valmisohjelmasta/omista softista.
Bootsit on, mutta ei kannuksia...
Olen itse aika uusi kirjoittaja, joten vastaan tähän epen heittoon. Joskus täällä on ollut puhetta, että miksi jotkut pitävät seurantaa, jos eivät pelaa "oikealla" rahalla. Tässä yksi syy, miksi en seurantaa täällä pidä. Teen prosenttiarvioita vasta ensimmäistä vuotta. Pidän tällä hetkellä virtuaalikassaa ja näin on tarkoitus jatkaa ainakin SM-liigan joulutaukoon asti. Jos kassa näyttää silloin tämän hetken tapaan +-merkkistä lukemaa, uskallan laittaa vetoja sisään ihan oikealla rahalla. Siinä vaiheessa laitan myös seurannan tänne.
Prosenttien tekoon näen tällä hetkellä erittäin paljon vaivaa. Vähemmälläkin työllä varmasti selviäisi. Prosenttien laskuun ei ole käytössä minkään sortin kaupallista vekotinta, ellei Exceliä tähän kategoriaan lasketa. Taululle olen tähän mennessä pyrkinyt laittamaan prosentteja, joita olen työstänyt. Jos joku on kyseenalaistanut joitain arvioitani, olen niihin pyrkinyt parhaani mukaan vastaamaan. Näissä tilanteissa perustelen prosenttejani sanallisesti.
Kirjoitan erittäin moneen otteluun tällä hetkellä ennakoita, joita tosin en täällä julkaise (ne tulevat muuhun käyttöön). Kun näitä ennakoita kirjoitan, on minun tarkastettava monta seikkaa, mitkä vaikuttavat otteluun. Osa on vedonlyönnin kannalta enemmän, osa vähemmän tärkeää. Käytän kuitenkin aikaa päivittäin tunteja näiden asioiden parissa. Pahoittelen, jos en enää siinä vaiheessa jaksa taululle perusteluja kirjoittaa. Prosenttini puhukoon puolestaan. Kuka sitten ikinä niitä katsookaan.
Eli kiteytetynä; teen prosenttiarvioni itse ilman minkään valtakunnan kaupallista softaa. Oma tietotaito ei riitä softan tekemiseen, joten Excel saa kelvata (ja se toimii hyvin).
Minikommentit