Tänään on 23.06.2018, 22:29.

F1 Brasilia

Yksilölajit, muut palloilulajit (salibandy, pesäpallo jne.), moottoriurheilu...
Vastaa Viestiin
Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 772
Paikkakunta: Savo

F1 Brasilia

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

Fastest lap in qualifying : J. Montoya kerroin 6.00

Tuolle voi mielestäni 25% antaa. Eturivin paikoista kisaavat täällä Montoya,Kimi,Trulli ja Alonso. (Fisichella ehkä myös) Voimasuhteissa ei isoja eroja tässä vaiheessa kautta synny. Esim. Kimin kerroin Nordicilla vain 1.60.
Sääoloja en ole ottanut huomioon, tuollahan on kai aina pieni sateen mahdollisuus tähän aikaan...

Qualifying H2H Fisichella-Trulli 1 kerroin 2.10

Fisichellan kertoimen pitäisi mun mielestä olla tasolla 1.90-2.00, Trulli parin hienoinen suosikki. Kokeillaan nyt tuotakin pienellä.

Pelatut kertoimet Nordicbetiltä. Aika heikosti on pari edellistä kisaa mennyt vedonlyönnin osalta F1:ssä, jospa vielä kääntyisi... :roll:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Shane
Jäsen
Viestit: 474
Liittynyt: 13.09.2003, 02:01
Pisteitä: 6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: F1 Brasilia

Viesti Kirjoittaja Shane »

Wille_78 kirjoitti:Qualifying H2H Fisichella-Trulli 1 kerroin 2.10

Fisichellan kertoimen pitäisi mun mielestä olla tasolla 1.90-2.00, Trulli parin hienoinen suosikki. Kokeillaan nyt tuotakin pienellä.
Itse pelasin tässä toisinpäin, Trullia kertoimella 1.65. Trulli vienyt tämän kauden aika-ajokohtaamiset 11-5, lisäksi Fisichella joutuu nyt radalle ensimmäisenä viime kisan rajun ulosajon myötä, mikä kenties tuntuu vielä vähän myös vauhdissa (ainakin joitain testejä häneltä jäi tuon takia väliin). Toki Trullikin keskeytti viimeksi ja joutuu hänkin jo viidentenä radalle, eli ei tuosta suurta etua ole italialaiselle mutta vähän kuitenkin.

Lisäksi Alonso - Schumi 1 1.25. Schumi radalle kolmantena kun taas Alonso toiseksi viimeisenä, joten ei tästä ole mitään epäselvyyttä jos Alonso vaan ajaa puhtaan kierroksen eikä sade tule kuvioihin kesken aika-ajon.

Pelasin nämä tuplaan, kokonaiskerroin 2.06 ja varmasti vähintään joka toinen kerta osuu tämä..

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


juspa
Jäsen
Viestit: 3134
Liittynyt: 10.09.2004, 22:27

Tuotto: +9.77 yks.

Palautus%: 100.12%

Panosten ka: 2.80 yks.

Vetoja: 2929

Pisteitä: 976
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja juspa »

Aika-ajo H2H
Shumi-Montoya.1 4.75 Playit 23% p3€
Hieman liikaa kerrointa shumille vaikka montoya selkeästi suosikki tässä onkin. Ajamalla tuskin shumi montoyan edelle sijoittuu, mutta Montoya voi töpätä aika-ajon.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 772
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

Expektiltä aika-ajojen H2H:ta :

Button-Alonso 1 kerroin 2.85

Alonso selvä suosikki mutta kerroin Buttonille nousee silti mielestäni pelattavaksi min.panoksella.

Montoya-Alonso 1 kerroin 2.10

Ehkä tässä nyt jo liikaakin liputan Montoyan nopeuden puolesta. :twisted: Oma tuntuma kuitenkin aika-ajoon tässä parissa että Montoya on noista kahdesta "suosikki" nopeuden suhteen, Montoyan mahdollisuuksia huonontaa tietenkin aikaisempi ajovuoro.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


Erektori
Jäsen
Viestit: 87
Liittynyt: 25.01.2004, 02:10
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Erektori »

Alonso - Räikkönen 1 1.75 Nordicbetillä.
- Räikkösellä kulunut rengas haittaa menoa ja se saatetaan joutua vaihtamaan. Tätähän ei saa tehdä tankkauksen yhteydessä vaan vaatii erillisen varikkokäynnin.
- Alonso paalulla, Räikkönen viides
- Räikkösellä riskinä jäädä tulpan (Buttonin) taakse kisan alussa. Button aika-ajon neljäs. Tällöin Alonso, Montoya ja Fiscichella ajelevat Kimiltä karkuun.
- McLaren nopeampi, mutta epäluotettavampi. Ei kuitenkaan niin paljoa nopeampi, että selkeää ohitusta olisi odotettavissa. Ei edes Buttonista, jos Kimi hänen taakseen jää.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


winorloose
Jäsen
Viestit: 3346
Liittynyt: 15.01.2003, 00:43

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 277

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Näin siis Turun Sanomat...


Kimille uusi rengas ilman rangaistusta

Turun Sanomat, Sao Paulo

HEIKKI KULTA

Kimi Räikkösen oikea etupyörä vaihdettiin uuteen aika-ajon jälkeen.

Rengas joutui aika-ajokierroksen jarrutuksessa siksi koville, että tuomaristo katsoi sen voineen vahingoittua samalla tavalla kuin Nürburgringin kisassa.

Tämän perusteella McLaren sai luvan vaihtaa renkaan ilman rangaistusta.

Michelinin kilpajohtaja Pierre Dupasquier suhtautui jo ennen vaihtolupaa Räikkösen rengashuoleen hyvin levollisesti.

- Sillä ei ole merkitystä, sillä sunnuntaina sataa ja autoihin vaihdetaan toiset renkaat, Dupasquier tuumaili.


Väristystä koko kierros

Räikkönen pääsi aika-ajoon parhaista asemista viimeisenä kuljettajana. Juuri ennen suomalaista Alonso tykitti kärkiaikansa. Toiko se lisäpaineita?

- Kuulin vain hänen menneen kärkeen, kun painoin jarrupoljinta. Se tulos ei vaikuttanut mitään siihen tilanteeseen, Räikkönen vakuutti.

Kierros ei kulkenut enää kunnolla virheen jälkeen.

- Sen jälkeen väristeli koko ajan eturengasta, eikä se toiminut missään mutkassa hyvin.

Julkaistu 24.9.2005 23:39:14

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

It's not gambling if you always win

Minikommentit


Erektori
Jäsen
Viestit: 87
Liittynyt: 25.01.2004, 02:10
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Erektori »

No jopas nyt.
- Suomen 'virallinen' formulamedia MTV3 ei tiedä asiasta vieläkään mitään.
- Formula1.com ei kerro aiheesta mitään.

Eikös säännöt sano jotenkin, että renkaan saa vaihtaa silloin, kun sen katsotaan olevan vaarallinen. Ei kai Kimin rengas vielä sentään mitenkään vaarallinen ole? Jos se täristää, niin kyllä varmaan minarditjajordanit täristää ihan samalla tavalla vaikka niissä olisi täydelliset renkaat...

Tällainen päätöshän antaa mahdollisuuden 'manipuloida' jonkinlaiset aika-ajorenkaat, jotka pilata sitten esim. varikolle sisääntulokierroksella. Ei aavistustakaan, miten se voisi olla mahdollista, mutta teoriassa mahdollista.

Mä en ymmärrä näitä F1-sääntötulkintoja. Ilmeisesti Bernie ja co. haluavat tekohengittää mm-taistelua mahd. pitkään.

En mä näillä tiedoilla olisi mitään vetoa lyönyt, kerpele. Ja vielä kun sateen todennäköisyys on ilmeisen suuri.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Arrows
Jäsen
Viestit: 1776
Liittynyt: 17.01.2003, 22:55

Tuotto: +5.08 yks.

Palautus%: 106.91%

Panosten ka: 1.88 yks.

Vetoja: 39

Pisteitä: 75

Viesti Kirjoittaja Arrows »

Kyllähän Heikki Kulta on ylivoimaisesti Suomen luotettavin taho mitä F1-uutisointiin tulee. Kaiken maailman maikkarit on ihan pilipalikamaa Heikkiin verrattuna.

Ja miten niin ei ole vaarallinen? Samanlaisen flat spotin takia Kimin auto hajosi Nürrellä. Entäs jos ripustukset hajoaisivat tällä kertaa lähtösuoran jarrutuksessa? Samassa kolarissa voisi hyvin lähteä pari muutakin autoa ulos kisasta, puhumattakaan katsojien turvallisuudesta...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Erektori
Jäsen
Viestit: 87
Liittynyt: 25.01.2004, 02:10
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Erektori »

Huomaa sana vielä tekstissäni. Nürnburgringillä tämä flat spot ehti hakata ripustuksia kierrostolkulla ja renkaan kuluessa enemmän ja enemmän tärinä lisääntyi ja lisääntyi ja ripustukset hajosivat.

Ja kyllä minun mielestäni sääntöjen henkeen kuuluu se, että renkaanvaihdosta joutuu oikeasti kärsimään. Eihän kisassakaan turvallisuusnäkökohtiin perustuvaa vaihtoa saa tehdä esim. tankkauksen yhteydessä. Samaan henkeenhän moottorin vaihdostakin joutuu kärsimään.

Taas kerran porsaanreikä säännöissä tai ainakin niiden tulkinnassa. Nyt ei sentään Ferrari käytä tätä hyväkseen. :-)

Ja en todellakaan kyseenalaistanut Turun Sanomien tietoa. Hieman vaan vituttaa, kun Suomen virallinen formulamedia MTV3 ei tiedä asiasta mitään. (Tämä virallinen on sitten sarkasmia. Oskari Saari ja co ei tunnu näkevän ja kuulevan mitään, ellei JJ tai Salo kerro.) Eikä edes Formula1.com. Sen nyt ainakin luulisi olevan ajan tasalla.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


juspa
Jäsen
Viestit: 3134
Liittynyt: 10.09.2004, 22:27

Tuotto: +9.77 yks.

Palautus%: 100.12%

Panosten ka: 2.80 yks.

Vetoja: 2929

Pisteitä: 976
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja juspa »

Montoya-Alonso:1 50% 2.09 Pinnacle p8€

Alonso voi varmistella mestaruutta ajellen varamasti palkintopalille.

Montoya-Räikkönen 1. 2.19 Pinnacle p2€ Räikkönen saa ehkä montoyan kiinni, mutta ei ehkä päästä kimiä ohi?

Sato-Trulli:2 1.45 70% Expekt p6€

Satolla aina epäonnea. Joutuu lähetmään viimeisetä ruudusta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


winorloose
Jäsen
Viestit: 3346
Liittynyt: 15.01.2003, 00:43

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 277

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Arrows kirjoitti:Kyllähän Heikki Kulta on ylivoimaisesti Suomen luotettavin taho mitä F1-uutisointiin tulee. Kaiken maailman maikkarit on ihan pilipalikamaa Heikkiin verrattuna.

Ja miten niin ei ole vaarallinen? Samanlaisen flat spotin takia Kimin auto hajosi Nürrellä. Entäs jos ripustukset hajoaisivat tällä kertaa lähtösuoran jarrutuksessa? Samassa kolarissa voisi hyvin lähteä pari muutakin autoa ulos kisasta, puhumattakaan katsojien turvallisuudesta...

Tuskinpa ripustukset ensimmäisessä jarrutuksessa tuon renkaan takia mihinkään hajoaisivat, kun sillä on siihen mennessä ajettu n. kolme kierrosta (joista yksi täysillä). Tai jos hajoaisivat, niin olisivat hajonneet sitten kyllä muutenkin.

Eli itse olen kyllä sitä mieltä, että renkaan voisi tulla vaihtamaan vaikka heti avauskierroksen jälkeen, mutta ilman mitään sanktioita sen vaihtaminen on vähintäänkin kyseenalaista. Tai saadaanpahan tästa sitten taas yksi uusi ennakkotapaus ja jatkossa kuka tahansa voi vaihtaa aika-ajoissa siipeensä saaneen renkaan tosta vaan ilman pelkoa mistään seuraamuksista. Ehkä tämä on sitten FIA:n mielestä hyvä systeemi?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

It's not gambling if you always win

Minikommentit


Arrows
Jäsen
Viestit: 1776
Liittynyt: 17.01.2003, 22:55

Tuotto: +5.08 yks.

Palautus%: 106.91%

Panosten ka: 1.88 yks.

Vetoja: 39

Pisteitä: 75

Viesti Kirjoittaja Arrows »

Niin, en kyllä mielestäni puhunut ensimmäisestä kierroksesta mitään, viimeksi kun katsoin niin kilpailussa ajetaan 71 kierrosta, joista jokainen alkaa tuolla jarrutuksella... mutta se siitä.

Turvallisuushan on ollut FIA:n ykköskriteeri lähes kaikille sääntömuutoksille Sennan kuoleman jälkeen. Nürre osoitti mielestäni hyvin, mitä tuollainen ongelma voi saada aikaan. Minusta olisi FIA:lta/tuomaristolta edesvastuutonta kuljettajien ja katsojien terveydellä leikkimistä päästää mukaan kilpailuun selvästi vaarallinen autokunta. Yhdelläkään säännöllä McLarenia ei voida pakottaa tekemään ylimääräistä varikkokäyntiä ja pakottamaan vaihtamaan se rengas, ja etenkin MM-tilanteen ollessa tämä, kukaan ei voi luottaa sen varaan, että kyllä se McLaren sieltä sen autonsa kutsuu varikolle ylimääräiseen renkaanvaihtoon, tai ei voida luottaa siihen että talli tekee sen riittävän aikaisin. Eikai kukaan voi rehellisesti sanoa tietävänsä miten kauan ripustukset kestävät tuollaista rynkytystä?

Ainoa järjellinen vaihtoehto on siis sallia renkaanvaihto. Sitten päästään siihen, että miten tästä pitäisi rankaista. Nürren tapaus osoittaa, että rengas on selvä turvallisuusriski, sääntöpykälät renkaanvaihdon sallimiselle siis täyttyvät. Ongelma onkin siinä, että tuo tapahtuikin aika-ajossa. Sääntöjä laadittaessa on varmasti ajateltu, että ylimääräinen varikkokäynti kilpailun aikana on aivan riittävä rangaistus renkaanvaihdosta, mutta kukaan ei ole osannut ottaa huomioon, että tuollainen ongelma voikin syntyä jo aika-ajossa. Ei siis ole olemassa mitään sääntöä, jonka puitteissa renkaanvaihdosta voisi rankaista. Eikä niitä sääntöjä voi alkaa uudistaa kesken kilpailuviikonlopun. Säännöissä on siis pieni porsaanreikä, jonka ansiosta mitään rangaistusta ei voida antaa. Tai kyllähän tuossa jo jonkinlaista rangaistusta tuli, kun ilman tuota ongelmaa olisi lähtöpaikka ollut jotain välillä 1-3, nyt se on vitonen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


winorloose
Jäsen
Viestit: 3346
Liittynyt: 15.01.2003, 00:43

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 277

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Arrows kirjoitti:Niin, en kyllä mielestäni puhunut ensimmäisestä kierroksesta mitään, viimeksi kun katsoin niin kilpailussa ajetaan 71 kierrosta, joista jokainen alkaa tuolla jarrutuksella... mutta se siitä.

Yhdelläkään säännöllä McLarenia ei voida pakottaa tekemään ylimääräistä varikkokäyntiä ja pakottamaan vaihtamaan se rengas, ja etenkin MM-tilanteen ollessa tämä, kukaan ei voi luottaa sen varaan, että kyllä se McLaren sieltä sen autonsa kutsuu varikolle ylimääräiseen renkaanvaihtoon, tai ei voida luottaa siihen että talli tekee sen riittävän aikaisin. Eikai kukaan voi rehellisesti sanoa tietävänsä miten kauan ripustukset kestävät tuollaista rynkytystä?

Et puhunutkaan, mutta minä puhuin. Jos rengas todellakin oli vaarallisesti kulunut, niin ilman muuta auto olisi pitänyt ottaa sisään heti ensimmäisen kierroksen jälkeen. Ja tarvitaanko renkaanvaihtoon joku siihen erikseen pakottava sääntö? Luulisi yleisen ja kuljettajan turvallisuuden varmistamisen riittävän niin McLarenille kuin muillekin talleille. Eli jos säännöt antavat renkaan vaihtoon mahdollisuuden (kuten tässä tapauksessa oli), ei kai siihen vaihtoon enää mitään pakottavaa sääntöä tarvita. Ja eiköhän se rengas sen yhden kierroksen vielä olisi kestänyt.

Tarkoitan tällä kaikella vaan sitä, että yleensä virheistä sakotetaan. Nyt niin ei tapahtunut, vaan McLaren / Räikkönen selviytyivät kuin koira veräjästä.

:wink: Mutta eiköhän tämän asian käsittely jo riitä ja päästään keskittymään taas pääasiaan eli peleihin.


P.S.
Olen seurannut formuloita n. 20v. joten kilpailuissa ajettavat kierrosmäärätkin alkavat pikku hiljaa hahmottua.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

It's not gambling if you always win

Minikommentit


Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu Vedonlyönti”