Tänään on 20.04.2024, 01:50.

Oman vedonlyöntiohjelman tekemisen aloitus

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
Lordo
Jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: 05.01.2023, 16:06
Pisteitä: 6

Oman vedonlyöntiohjelman tekemisen aloitus

Viesti Kirjoittaja Lordo »

Hei

Kysyisin apua mistä lähteä liikkelle oman ohjelman/koodauksen tekemisessä, tilastotiede ja ohjelmointikokemusta ei ole, joten ihan nollasta pitäisi kaikki aloittaa. Vedonlyöntiä on tullut harrasteltua 30vuotta ja aina olen ihaillut henkilöitä jotka joko matemaattisesti tai ohjelmoimalla pystyvät käsittelemään tietoa ja luomaan sen avulla arvionsa. Monena vuonna eri syistä oma kokeilu aiheeseen on jäännyt, nyt aikaa olisi kuitenkin enemmän opetella jotain uutta.

Tarkoituksena olisi ihan yksinkertainen aloitus tehdä todennäköisyysarvioita ja olettamaa 1X2 ja yli/alle, bts tuloksista yksittäisiin otteluihin. Tai mahdollisesti oman vakiorobootin tai monivetorobootin tekeminen Annabet.com tyylisesti, mikäli se on edes teoriassa mahdollista aloittelijalle ?
Tällä hetkellä edellä mainitut robootit olisi kiva lisä, vaikka vain katsomaan yli/alikertoimia vakiossa ja monivedossa vaikka ne oletettavasti muiden ammattimaisten roboottien toimesta menettävät merkitystään voitollisessa vedonlyönnissä. Vielä ei 15e 3viikon lisenssioikeus kuitenkaan ole kokeilussa, koska en tiedä tuoko kyseiset ohjelmat mitään lisäarvoa, toki jos itse voisi tehdä samanlaisen niin käyttäisin.

Tarkoituksena olisi yhdistää vedonlyönnin harrastus ja mielenkiinto ohjelmointia/koodausta kohtaan, itselläni riittää kärsivällisyys opetteluun ja kokeiluun. Lähinnä haen onnistumisen tunnetta jos pystyisi oman ohjelman avulla voittamaan/häviämään samassa suhteessa kuin nyt tilastoja, kynää, paperia ja sekalaisia sivustoja käyttäen, tai hiukan parantamaankin. Riskinä tietenkin on että tuloksena on roskaa koska pitäisi jotain varmasti ymmärtää mitä ohjelmaan syöttää ja miten tietoa tulkita.

Eli mistä lähteä liikkelle, mitä koodikieltä tai ohjelmia pitäisi lähteä kokeilemaan sekä opettelemaan, nopealla aloituksella aiheen lukemisesta visual basics lienee yksi vaihtoehto, tietoa löytyy kuitenkin erittäin vähän. Lähinnä jos olisi jotain pohjaa tai linkkejä aloittelijalle joiden ympärille alkaa rakentamaan ymmärrystä.

Vedonlyönti ja urheilun katsominen on itselleni 100% harrastus, mutta silti olisi mukava tehostaa onnistumista ja opetella samalla uutta. :peukku:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Propeller
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 30.12.2022, 18:42

Tuotto: +6.60 yks.

Palautus%: 113.20%

Panosten ka: 10.00 yks.

Vetoja: 5

Pisteitä: 2

Re: Oman vedonlyöntiohjelman tekemisen aloitus

Viesti Kirjoittaja Propeller »

Jos kokemus ohjelmointiin ja koodaukseen on nolla,niin miten ajattelit tehdä mahdottoman kun et osaa edes perusasioita millä ja mistä lähteä liikenteeseen? Ainakaan minulta ei onnistu tehdä asiaa joka vaatii tietoa,taitoa ja kokemusta tai muuten et pääse edes alkuun...

Vähän samako joku meinaa rakentaa talon vaikkei ole ikinä edes käyny rakennustyömaalla tai pyytää kaveri mukaan ajeleen lentokoneella..
-Ootko ikinä lentäny?
-En mutta se on valmiiksi käynnissä,saan sen kyllä ilmaan,todella korkealle.

Tsemppiä.Kyllä se siitä..

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


kovaleka
Jäsen
Viestit: 1098
Liittynyt: 07.09.2003, 19:12

Tuotto: +216.43 yks.

Palautus%: 115.50%

Panosten ka: 6.50 yks.

Vetoja: 215

Pisteitä: 167
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oman vedonlyöntiohjelman tekemisen aloitus

Viesti Kirjoittaja kovaleka »

Ei tähän mitään helppoa oikotie ratkaisua ole. Vähän sama kuin jos aloittaisi vuorikiipeilyn, niin tuskin ensimmäisenä kannattaisi lähteä Mount Everestiä huiputtamaan, vaan ensin pikkuhiljaa kartuttaa taitoja ja sitten kokeilla onnea.

Mutta lähtisin siitä, että ensin lataat jonkinlaisen lähtödatan. Fudikseen on saatavissa vaikkapa täältä: https://www.football-data.co.uk/, ja lähdet sitä tutkimaan erilaisilla suodattimilla ja parametreillä vaikkapa Excelissä.

Ja mitä ohjelmointiin tulee, niin googlella löytyy kyllä hyviä ohjeita miten päästä alkuun. Itselle helpoimmalta tuntui Python, mutta tämä lienee makuasia.

Itsellä oppimispolku mennyt kutakuinkin niin että ensin oli Excelissä "malli", siinä hetken pyöritellessä huomaa, ettei Excel ole optimaalisin ratkaisu tietokantojen tutkiskeluun ja sitten alkoi ohjelmoinnin opiskelu. Ensimmäisenä askeleena oli samaisen Excelin pyörittely Pythonilla ja siitä pikkuhiljaa pystyy lisäämään tehokkuutta hakuihin ja suodattimiin mitä dataan tulee.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 6. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Lordo
Jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: 05.01.2023, 16:06
Pisteitä: 6

Re: Oman vedonlyöntiohjelman tekemisen aloitus

Viesti Kirjoittaja Lordo »

kovaleka kirjoitti:
06.01.2023, 10:58
Ei tähän mitään helppoa oikotie ratkaisua ole. Vähän sama kuin jos aloittaisi vuorikiipeilyn, niin tuskin ensimmäisenä kannattaisi lähteä Mount Everestiä huiputtamaan, vaan ensin pikkuhiljaa kartuttaa taitoja ja sitten kokeilla onnea.

Mutta lähtisin siitä, että ensin lataat jonkinlaisen lähtödatan. Fudikseen on saatavissa vaikkapa täältä: https://www.football-data.co.uk/, ja lähdet sitä tutkimaan erilaisilla suodattimilla ja parametreillä vaikkapa Excelissä.

Ja mitä ohjelmointiin tulee, niin googlella löytyy kyllä hyviä ohjeita miten päästä alkuun. Itselle helpoimmalta tuntui Python, mutta tämä lienee makuasia.

Itsellä oppimispolku mennyt kutakuinkin niin että ensin oli Excelissä "malli", siinä hetken pyöritellessä huomaa, ettei Excel ole optimaalisin ratkaisu tietokantojen tutkiskeluun ja sitten alkoi ohjelmoinnin opiskelu. Ensimmäisenä askeleena oli samaisen Excelin pyörittely Pythonilla ja siitä pikkuhiljaa pystyy lisäämään tehokkuutta hakuihin ja suodattimiin mitä dataan tulee.
Suuri kiitos vastauksesta, tarkoituksena on nimenomaan etsiä aloituspistettä ja jatkaa siitä omien kykyjen mukaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 4. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


aikapoika
Jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: 23.01.2023, 17:13
Pisteitä: 0

Re: Oman vedonlyöntiohjelman tekemisen aloitus

Viesti Kirjoittaja aikapoika »

No Pythonila on olemassa pilvin pimein koneoppimissoftaa. Kieli ja koodit on syytä ymmärtää kunnolla että tietää miten homma toimii ja pystyy tarvittaessa modailemaan omiin tarpeisiinsa. Tietysti pitää valita mitä koneoppimismenetelmää haluat käyttää: neuroverkkoja, random forestia ym. Tilastomatemaattiset jutut täytyy hanskata, mm. käsitteet ylioppiminen / alioppiminen, ristiinvalidointi ja ristientropia ovat aivan olennaista osattavaa.

Kun nämä välineet ovat hallussa voit alkaa leikkiä itse datan kanssa.Haet mielestäsi relevantteja tekijöitä jotka vaikuttavat otteluiden tuloksiin, työstät niistä erilaisia datasettejä ja testailet (ristiinvalidointi & ristientropia) mikä ennustaa parhaiten lopputulosta. Koneoppimisessa on paljon sudenkuoppia jotka täytyy ylittää saadakseen kunnon tuloksia. Asiallisella datallakin voi mennä metsään jos ei osaa käyttää työkaluja kunnolla.

Toivottavasti ei kuulosta lannistavalta mutta tässä aiheessa on todellakin hirvittävä määrä opiskeltavaa. Se on kuitenkin tosi mielenkiintoista ja näköaloja avartavaa. Tsemppiä!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


200% 60€ vedonlyöntibonus Ninjacasino.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin