Xavi:
Äänestyksen olisi tarkoitus olla TUKENA tähän viestiketjuun, jotta nähdään ollaanko uudistus ajatuksissa oikeilla jäljillä vai mennäänkö pahasti metsään. Politiikka on mielestäni myös aikamoista veikkaamista hienoine uudistuksineen kun ei voi nähdä VARMASTI (sure bet) muutaman vuoden päähän miten mikäkin asia on vaikuttanut mitenkin ja millaisia ehkä ennalta arvaamattomia muutoksia on tullut (esim. syttyy sota ja jotain kauppatavaraa ei saadakkaan, joka vaikuttaa tähän uuteen päätökseen), jolloin hyväkin päätös voi olla tulevaisuudessa kuitenkin huono. Meilläkin töissä tehdään varmaan joka kuukausi pieniä uudistuksia, mutta aina ne eivät valitettavasti olekkaan niin hyviä kuin teoriassa suunniteltiin, koska kaikkea ei voi yksinkertaisesti ottaa huomioon... kuten vedonlyönnissäkin.
Töistä voisin kertoa elävän esimerkin kun piti ostaa taloon uusi Kikka-auto (dösä tekee lakon maantielle, mennään tekemään joku hätäkorjaus jotta saadaan korjaamolle). Pomo oli hieman kysellyt millainen auto olisi hyvä olla alaisiltaan ja oli kuulemma vastattu (minulta ei ollut kysytty kun olin vielä täysi "tuulipuku" alalla) matala sekä tilava, johon saa myös hyvin renkaat kyytiin. Talo osti sitten kuitenkin Land Rover Defender turbo Diesel, jossa oli reilusti maavaraa ja jopa paineilmakompura (dösis paljon paineilmalaitteita), joka otti käyttövoimansa suoraan moottorista. Kuukauden päästä alettiin huomaamaan kaikenlaista epäkohtia eli moni alkoi purnaamaan kuinka huono ostos Defender oli kuitenkin, koska epäkohtia löytyi yllättävän paljon. Pomo tietysti oli ajatellut omalta kannaltaan kuinka hieno ja tehokas teoriassa uusi auto olisi, koska siinä tietysti oli joitakin parempia ominaisuuksia, mutta meiltä VARSINAISILTA TYÖNTEKIJÖILTÄ (jotka autoa oikeasti työkaluna käyttävät) unohdettiin kysyä LOPULLISTA mielipidettä hankinnasta. Monelle siis jäi mielikuva että alaisia oltiin kyllä kuunneltu ja sen pohjalta hankinta tehtäisiin.
Nykyään lähes kaikki ajaa mielummin Transit kikka autolla kuin Defenderillä ja kerrotaan nyt muutama PAHIN epäkohta vaikka menee offtopic:
- Ekan kerran ajaessa vauhdikkaammin mutkaan jouduin painamaan jarrua, koska alkoi tuntua että auto kaatuu. Korkean maavaransa takia TODELLA KIIKKERÄ. Myöhemmin oppi luottamaan että ei se kaadu vaikka keinuu kovasti. Yli 80km/h ei tee kovin paljoa mieli ajaa mutkaisella tiellä.
- Yli 100kg isomahaiset eivät kunnolla mahdu ohjaamoon vaan jäävät melkein puristuksiin ratin ja penkin väliin. Ohjaamo todella pieni ja penkki on AINA niin takana kuin vain olla.
- Työkaluille ym. välineille on aika vähän tilaa takaosassa, joka on oikeasti aika tärkeä asia ettei joskus tarvitse pakata tetris tyylillä ja sulkea takaluukkua hampaat irvessä.
- Kaikki vivut ja nappulat on tehty Classikko perinnettä kunnioittaen eli jostain 70-luvulta. Todella hankala käyttää, koska joihinkin vipuihin joutuu käyttämään voimaa että ne liikkuu. Muistaakseni Tekniikan maailmakin kiinnitti samaan huomiota että kuinka on mahdollista että 2000-luvun autoksi tälläistä toteutusta vielä uskalletaan tehdä.
- Vararengas teline tehtiin myöhemmin takaosaan, mutta tosi raskasta vierittää TYHJÄ 295/80/22.5 rengas lähes metrin korkeuteen. Välillä pitää tulla työkaverikin avuksi.
- Ajo-ominaisuudet aivan kamalat. Monet meistä vieläkin onnistuu sammuttamaan auton liikkeelle lähdettäessä (minäkin), koska huono vaihdelaatikko välitys ykkösellä tai liian isot renkaat.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pakko siis luistattaa kytkintä liikkeelle lähdettäessä tai lähteä vain reiluilla kierroksilla.
+ Kompressorista on iloa joskus tietyissä vioissa.
+ Bussia voi hinausköydellä hieman hinata vahvan moottorin ansiosta(painaa 11-15 tonnia mallista riippuen), mutta kytkin ei ole aina siltikään kestänyt.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ratikka kuskit meinaa kiroaa pirusti jos dösä on jääny kiskoille osittain esim. Helsingin Bulevardi.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
+ Korkeasta maavarasta on iloa jos joutuu tiettyyn kohtaan parkkeeraamaan auton (offroad) esim. tankkaus, mutta HARVOIN sille on oikeasti tarvetta.
Ja tämä uudistushan (rajoitetut oikeudet?) koskee meitä ylikerroin.com "asiakkaita". Jos asiakas saa huonoa palvelua tai tuotteen, niin asiakkaat menevät muualle tai ylipäätänsä ostaa paljon vähemmän kuin ennen. Firmassa alkavat soida kassavajauksen hälytysääni ja pakko siis ehkä palata vanhaan, koska uudistus ei ollutkaan ehkä niin hyvä kuin teoriassa ajateltiin.
Arrows, joten kuka hukkasi pointtini? Yritetään siis miettiä kaikkia mahdollisuuksia keräten tietoa eri menetelmillä ENNENKUIN tehdään SUURIA (lopullisia) päätöksiä. Eikös vedonlyöntikin ole juuri tätä punnitsemista monelta kantilta? Olishan se todella hienoa että voit tehdä vedon, mutta et häviö tapauksessa kuitenkaan häviä (koko) panostasi, vaan olisi mahdollisuus ikäänkuin palata ajassa taaksepäin?
Ja minun kanssani saa olla luonnollisesti eri mieltä, joten vastakkaista näkemystä vain reilusti kehiin, koska minäkään en osaa ottaa kaikkea huomioon. Nyt vielä keretään vaikuttamaan päätöksiin, joten näppäri näpisemään.
"Yrityksen todellinen johtaja on asiakas, koska asiakas on aina oikeassa."
Minikommentit