Tänään on 28.03.2024, 10:04.

Pitäisikö vedonvälittäjän seisoa kertoimiensa takana?

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin

Vedonvälittäjän vastuu kerroin asettelustaan?

En ymmärrä mitään virheitä. Jos kohde on aukaistu, niin se pidetään auki loppuun saakka suurestakin virheestä huolimatta, koska peruutus aiheuttaa pahaa mieltä. Oppivathan firmat itsekkin paremmin virheistään.
3
3%
Ymmärrän isot virheet jotka pitäisi myös tuulipukujenkin tajuta esim. kerroin "2,2" onkin näppäinvirheen takia "22" eli hyväksyn peruutuksen myös jälkikäteen.
25
26%
Pieniin virheisiin ei pidä koskea esim. jalkapallossa kerroin 4,0 ei saa muuttaa 3,0 vaan kohde on pidettävä loppuun saakka auki niille asiakkaille jotka ovat kerenneet virhekertoimen poimimaan.
25
26%
Hyväksyn ylipäätänsä virhe peruutukset JOS ne ovat peruutettu ENNEN matsin alkamista vaikken ehkä tietoa siitä itse jostain syystä saisikaan.
10
10%
Jos asiakas on kerennyt lyödä vetonsa lukkoon, niin sitä ei muuteta/peruuteta vaikka kerroinvirhe olisi todella isokin. Muuten voi firma muuttaa kertoimiensa myyntitiskiä jälkikäteen.
31
32%
Ei väliä, ainahan uusia pelejä tulee, joten turha pahoittaa harvoin omalle kohdalleni osuvista virhesotkuista.
3
3%
 
Ääniä yhteensä: 97

Eltzu
Jäsen
Viestit: 435
Liittynyt: 24.04.2003, 22:26
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Helsinki

Pitäisikö vedonvälittäjän seisoa kertoimiensa takana?

Viesti Kirjoittaja Eltzu »

Varmaan lähes joka kuukausi jotain riitoja tulee vedonvälittäjän ja (harvan) asiakkaan kanssa jossain firmassa kun jo sisään pistetty veto ei olekkaan enään myöhemmin samanlainen kuin asiakas niin alunperin totesi sen olleen lukkoon lyötäessään. Näitähän tapauksia voisi olla peruutukset ennen/jälkeen matsin vedoten virhekertoimeen. Tai vaikkapa alennettu kerroin esim. jalkapallossa "4,0" muutetaan "3,0" vedoten "SELVÄÄN" virheeseen, joka ei mielestäni ole todellakaan selvä sillä mielipiteitä on monia. Monikaan tuulipuku pelaaja ei osaa/hoksaa arbia? Jokuhan voisi uskoa pienemmän luokan virheen olevan mainoskikka maailmalle eli otetaan tietoinen riski että voi tulla normaalia enemmän tappiota, mutta saadaan ilmaista mainosta vaikkapa kymmenille keskustelupalstoille.

Olen sitä mieltä että vedonvälittäjien on syytä tarkistaa kertoimensa ja kohteen yksityiskohtaiset ehdot (erikoisvedot) vielä useamman ihmisen voimin sekä koneellisesti (arbi tai hurja palautusprosentti), jolloin virheiden todennäköisyyden putkahtaminen maailmalle on huomattavasti pienempi. Ehdottaisin pomoille motivoimis porkkanaa alaisilleen esim. kaikkien 3 kuukauden aikana virheettömien kerroinasettelijoiden kesken arvotaan vaikkapa 2 henkilön kylpyläloma (jonka firma varmaan voi vielä vähentää verotuksessa?).

Ehkä joku tärkeä äänestys vaihtoehto jäi uupumaan, mutta tuossa oli nyt kuitenkin yleisemmit mitä tuli mieleen. Nyt jos tuntuu että olen puhunut ihan puuta heinää niin perusteluita reilusti kehiin. Olisi kiva kuulla erityisesti kerroinasettelijoiden ja vedonvälittäjä pomojen kokemuksia aiheesta, jotka varmasti lukevat tätä palstaa, koska harvoin heidän näkökulmaansa tappioidensa vähentämiseksi asiakas pystyy ymmärtämään.

Koskas se Karpo taas tulee telkusta? :)

"Tulevaisuuden turvallinen ja riidaton vaihtoehto: Vetopörssi! Eltzu ylikerroin.com kunnanvaltuustoon! Äänestä kertoimella 1,3 Asian Handicap +1!" :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Samuel
Jäsen
Viestit: 418
Liittynyt: 01.01.2004, 12:30
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Samuel »

Tämän äänestyksen vaihtoehdoissa on nyt ainakin se ongelma, että eri vaihtoehdot eivät sulje muita pois. Jos ymmärsin oikein, niin vaihtoehdot 2 ja 3 tarkoittavat suurinpiirtein samaa: samoin 1 ja 5.


edit: Itse äänestin kolmosta, mutta kakkonenkin olisi siis käynyt yhtä hyvin

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut Samuel, 18.10.2004, 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Minikommentit


Eltzu
Jäsen
Viestit: 435
Liittynyt: 24.04.2003, 22:26
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eltzu »

Terävä huomio Samuelilta, kieltämättä kuulostavat melko samalta. Mun olisi varmaan pitänyt ensin herättää keskustelu ja sen perusteella muotoilla vaihtoehdot. Yksi mahdollisuus on että tehdään uusi äänestys uusilla vaihtoehdoilla ja laitetaan tämä messuketju lukkoon/tuhotaan, mutta taitaa mennä turhaksi viilaamiseksi?

Nyt kaikki voivat kertoa millaiselle itse muotoilemalleen vaihtoehdolle olisivat MIELUMMIN antaneet äänensä, niin nähdään millainen "oikeustaju" kenelläkin on. Eli jos sydänmessä tuntuu etten ole oikein loppuun ajateltuja vaihtoehtoja, niin kertokaa rohkeasti vaikka ei välttämättä uutta äänestystä ikinä pidettäisikään. Opinpahan taas itsekkin paremmin aiheesta.

Tuli mieleen että kun eräs kännykkä operaattorikin mainostaa itseään "Rehellisesti halpa", "Pysy totuudessa" jne. niin rehellisyydellä voisi myös vedonlyöntifirmat mainostaa itseään. Toki joutuvat normaalia enemmän tutkimaan kohteitaan ja tarkistelemaan lopullisia kerroin asetteluitaan, mutta se voisi luoda positiivista mielikuvaa ja tuoda jonkin verran uusia asiakkaita joten sitä vaihtoehtoa kannattaisi ainakin tutkia että kannattaako. Ehkä firman kannattavuuskin nousee kun kerroin politiikkaan kiinnitetään entistä enemmän huomiota.

Itselläni on lähinnä aavistus että Veikkaus taitaa olla kaikkein eniten kertoimiensa takana loppuun saakka eli JÄLKIKÄTEEN ei ala kertoimia rukkailemaan? Pitäisikö tästäkin tehdä äänestys mikä firma on luotettavin? :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


karikar
Jäsen
Viestit: 270
Liittynyt: 13.01.2004, 07:56
Pisteitä: 165

Viesti Kirjoittaja karikar »

Kyllähän toi veikkaus on saanut kohtuuttoman paljon kritiikkiä pitkävedon suhteen. Itsekin olen arvostellut Kyseistä firmaa, mutta mieleni on kyllä muuttunut viime aikoina. Vaikka veikkauksen palautusprosentti on selvästi pienempi kuin muilla välittäjillä, niin kyllä ainakin isomman rahan pelureille veikkaus on varmasti paras vaihtoehto. Itse en kyseiseen ryhmään kuulu. Veikkauksen kertoimenkaskijat ovat tehneet paljon virheitä, mutta kertoimia ei silti ole kovin helposti tiputettu, vaikka virheet ovat varmasti olleet välittäjälläkin tiedossa.

Harmittaa aina lukea kuinka joku välittäjä on avannut aamulla kohteen aivan käsittämättömillä kertoimilla, mutta jo muutaman lyönnin jälkeen kertoimet päivitetään uudelleen. Töissä käyvä ihminen ei paljon pääse noista avauskertoimista nauttimaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


harakka
Jäsen
Viestit: 1382
Liittynyt: 07.01.2004, 15:18
Pisteitä: 69

Viesti Kirjoittaja harakka »

Asia voidaan kääntää myöskin toisinpäin. Onko vedonlyöjän seisottava ALKUPERÄISTEN arvioidensa takana vaikka ko ottelun ennakkotiedoissa tapahtuisi mitä?
Tuli mieleen että kun eräs kännykkä operaattorikin mainostaa itseään "Rehellisesti halpa", "Pysy totuudessa" jne. niin rehellisyydellä voisi myös vedonlyöntifirmat mainostaa itseään. Toki joutuvat normaalia enemmän tutkimaan kohteitaan ja tarkistelemaan lopullisia kerroin asetteluitaan, mutta se voisi luoda positiivista mielikuvaa ja tuoda jonkin verran uusia asiakkaita joten sitä vaihtoehtoa kannattaisi ainakin tutkia että kannattaako. Ehkä firman kannattavuuskin nousee kun kerroin politiikkaan kiinnitetään entistä enemmän huomiota.

Itselläni on lähinnä aavistus että Veikkaus taitaa olla kaikkein eniten kertoimiensa takana loppuun saakka eli JÄLKIKÄTEEN ei ala kertoimia rukkailemaan? Pitäisikö tästäkin tehdä äänestys mikä firma on luotettavin?
Mun mielestäni vedonlyöntiyhtiöillä on täysi oikeus muuttaa kertoimiaan vaikka heti 10min niiden julkaisemisen jälkeen. Kuinkakohan moni vedonlyöjistä olisi valmis hakkaamaan vetoa joukkueen puolesta, jolla on juuri ilmaantunut esimerkiksi massiivinen virussairaus, näin kärjistettynä. Tai vaikkapa joku muu tärkeä ennakkotieto. Ihan siis sen takia, että kun oma alustava arvio oli 35% ja nyt siitä saa "hulppeat 3,30" vaikka totuudessa prossat on likempänä 25%, itsekin tuon massiivisen pudotuksen tietäen. Mikäli vedonlyöjät saa muuttaa arviotaan tarvittaessa, niin miksi sitten bookkerit ei saisi vaihtaa kerroinasetelmaansa?

Mitä Veikkaukseen tai yleensäkin esim pohjoismaiden valtiollisiin tulee, niin mitä pienempi pal%, keskimäärin sitä vähemmän herkkuja tarjolla -> ei niin usein tarvetta päivittää kertoimia.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Eltzu
Jäsen
Viestit: 435
Liittynyt: 24.04.2003, 22:26
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eltzu »

Hyvä huomio Harakalta. Tota katastrofi puolta en ole tullut ajatelleeksi, joten kieltämättä itsekkin joudun kallistumaan ymmärtäväisemmälle kannalle miksi myös jälkikäteen saatetaan vetoja muuttaa. Minun mielestäni tälläisessä tapauksessa kohde pitäisi laittaa tylysti sitten kiinni (kertoimet 1.0 joka kohtaan) ENNEN pelin alkamista vaikka ehkä käytännössä sekin voi olla hankalaa (luotettava ennakko tiedustelu), mutta tulisi varmasti paljon vähemmän pahaa mieltä. Kukaan ei siis pääse hyötymään mahdollisesta katastrofista vaan tuomio on ikäänkuin kaikille tasapuolinen ja REILU eli peli voisi sitten päättyä miten tahansa. Kukaan ei myöskään pääse riitauttamaan kohdetta vedoten katastrofi tapahtumiin ja mustamaalaamaan katkeruudesta tätä muuten reilua firmaa.

Mutta jos ihan "juridisesti" asiaa pohditaan kun on molemmin puolisesta yhteisesti sovitusta sopimuksesta, niin RISKI ON MOLEMMIN PUOLISTA eli myös vedonlyöntifirman eduksi voi tulla joukkoeelle mukava vatsatauti muutama tunti ennen peliä vaikkapa suursuosikille, jonka piti olla niin äärettömän varma super ylläri viimehetken vahvistuksineen. Kuinkas monta kertaa "miljoonapotteja" on sitten korjailtu JÄLKIKÄTEEN asiakkaan hyväksi? Ihmettelen suuresti kun kukaan ei mielestäni ole sellaisista tapauksista julkisesti iloinnut esim. "Häviö tuli, mutta olivat niin reiluja että palauttivat 20% panoksestani, JEE!", koska luulisi sen olevan jymyuutinen joka edes jollekkin kerrottaisiin?

Mutta ymmärtääkö sellainen asiakas tuota vedon rukkaamista, joka ei ole saanut ennakko tietoa katastrofista, tehnyt tarkat laskelmat jo (tiukka peli jopa), iloitsee voitostaan ja huomaakin että voittosumma on paljon pienempi tai ei ehkä ollenkaan? Kuunteleeko hän selityksiä kun on jo ehkä tuulettanut kaikille tutuilleen ja tuntenut ansainneensa voiton?

Mitenkäs vedonvälittäjä suhtautuu siihen että laitan 5000e panoksen johonkin Iso.Katto.Veto.Com firmaan 1.13 kertoimiselle suosikille ja tuntia ennen peliä soitan hädissäni:"Hei siellä on nyt vatsatauti suosikillani, peruuttakaa se mun sisään laittama veto joohan olkaa kilttei. Mä en halua hävitä rahojani."

Hyvä kuitenkin että sentään sinä Harakka kirjoitit rohkeasti vastakkaista näkemystyä, sillä alkoi jo tuntua että kaikki vedonvälittäjä firmat tekevät bisnestä jopa hieman moraalin äärirajoilla, koska huonosti on tullut kirjoituksia vedonvälittäjien puolesta. Olen kuitenkin itsekkin enemmän vedonvälittäjä kuin asiakas, joten tulee hieman ristiriitainen olo vaikka pelaankin vetopörssissä jossa tälläisiä sotkuja ei yleensä ole. Myönnän kyllä että en kuitenkaan tiedä mitä siellä "kulissien takana" tapahtuu, joten sen takia tein tämän kyselyn jotta oppisin ymmärtämään myös millaisia paineita vedonvälittäjillä oikeasti on kun joutuvat joskus "mielivaltaisesti" vetoa muuttamaan.

Löytyykö joltakin jotain tilastoa tai mutua kuinka usein tälläisiä katastrofi pelejä tulee vuodessa eli televisiosta näkee että FC NopeatMaaliTykit vaan hölkkäävät tuskaisesti tai pelaavat parhaalla WannabeeMaaliTykki ryhmällä. :) Alle 3? Kohta puoli vuotta aktiivisesti palstaillut täällä ja ei ole vielä osunut yhtään katastrofi juttua silmiin...tai sitten vedonlyöntini on ollut niin katastrofaalista muutenkin etten ole huomannut. :)

"Ei ystävyys siihen kaadu, että sinä pidät puoleni ja minä pidän puolesi."
(vai toisinpäin?) :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Xavi
Jäsen
Viestit: 3359
Liittynyt: 14.01.2003, 19:34

Tuotto: +9.21 yks.

Palautus%: 101.49%

Panosten ka: 2.18 yks.

Vetoja: 285

Pisteitä: 217
Paikkakunta: Telakalla

Viesti Kirjoittaja Xavi »

Mä en nyt ymmärrä tätä ihmisten asennetta lainkaan (paitsi harakan :wink: )...

Siis bookkerihan tarjoaa tietyn kertoimen aina tietyllä hetkellä. Totta kai kertoimia saa ja pitääkin muutella. Nykyaikana otteluiden kertoimet julkaistaan jo useita päiviä ennen ottelua. Tällöin voimasuhteet ovat tietynlaiset, mutta seuraavana päivänä voi tuo puoli joukkuetta sairastua jolloin voimasuhteet keikahtavat ehkä ympäri, taas sitä seuraavana päivänä vastustajan tähtihyökkääjä teloo koipensa ja jälleen ollaan uudessa tilanteessa. Välittäjä tarjoaa tietyn kertoimen aina sen hetkisen tilanteen mukaan. Tilanteet muuttuvat ja kertoimet sen mukaan.

Ja yhtä lailla liiallisen vetojen toiselle puolelle painottumisen pitää pudottaa kerrointa. Eihän vetopörssissäkään kukaan uskalla koko omaisuutta tietylle merkille pistää, eli yhtä lailla bookkereiden pitää tasapainottaa riskiään. Muuten meillä ei olisi kohta yhtään toimivaa vedonlyöntifirmaa. Tämä on ihan samaa asiaa mitä puitiin panosten rajoittamisen suhteen jossain toisessa topikissa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Ei taidolla vaan tuurilla... ja todennäköisyyksillä

Minikommentit


harakka
Jäsen
Viestit: 1382
Liittynyt: 07.01.2004, 15:18
Pisteitä: 69

Viesti Kirjoittaja harakka »

Niin siis enhän mä tarkoittanut, että jälkikäteen aletaan mitään kertoimia rukkailemaan. Taisit Eltzu käsittää väärin. Se mitä ajoin takaa on se, että kun veto lyödään (eikä ns "näppäilyvirhettä" ole), niin silloin se myös pysyykin voimassa samoilla ehdoilla.

Mutta kun Bookkeri näkee aihetta muuttaa kertoimiaan, niin miksi ihmeessä siihen ei olisi mahdollisuutta eli lupaa. Itse en ainakaan keksi yhtään järkevää syytä. Joku syy vaihtaa kertoimet, oli sitten rahasumman kasaantuminen yhdelle merkille tai bookkerin itse tekemä havainto ottelun voimasuhteissa -> uusitut kertoimet tarjolle. Vanhat vedot pysyy tietysti voimassa. Kenelläkään ei mitään mutisemista, mikäli halutaan pitää firma pystyssä, niinkuin Xavi mainitsikin.

Vastaan vielä pariin kohtaan lainaamalla, kun tulee tuo CL-matsikin ;)
kieltämättä itsekkin joudun kallistumaan ymmärtäväisemmälle kannalle miksi myös jälkikäteen saatetaan vetoja muuttaa. Minun mielestäni tälläisessä tapauksessa kohde pitäisi laittaa tylysti sitten kiinni (kertoimet 1.0 joka kohtaan) ENNEN pelin alkamista vaikka ehkä käytännössä sekin voi olla hankalaa (luotettava ennakko tiedustelu), mutta tulisi varmasti paljon vähemmän pahaa mieltä. Kukaan ei siis pääse hyötymään mahdollisesta katastrofista vaan tuomio on ikäänkuin kaikille tasapuolinen ja REILU eli peli voisi sitten päättyä miten tahansa.
Mä ajattelen erilailla, mun mielestä reilu peli on se, että kerrointa ei mulkkailla etenkään pelin alkamisen jälkeen, eikä myöskään sen jälkeen kun veto on hyväksytty. Tämä siis, jos kohde ei ole "näppäilyvirhe". En myöskään oikeen ymmärrä, miksi ihmeessä pitäisi tarjota "outoihin" otteluihin kerroin 1.00 jokaiselle merkille ja perua näin jo "ajat sitten" hyväksytyt vedot myöskin, tuo se vasta taitaisi hämmennystä ja ärsytystä aiheuttaakin :). Mikäli siis sitä selkeää virhettä kertoimenasettelussa ei ole ollut, nämä tapaukset kyllä huomaa varsin helposti ja osaa olla ainakin arbitraasivetoja vetelemättä noihin. Kohteen sulkeminen ja kertoimen 1.00 antaminen kaikille merkeille jonkun "luonnollisen" syyn takia sotii jo vedonlyötifirmojen omia sääntöjä vastaan. Kun kansa haluaa pelata "kaikkea mikä liikkuu", niin kyllä bookkerikin haluaa myydä, vaikka olisikin joitakin epävarmuustekijöitä ilmassa ko ottelun yllä.

Mä hyväksyn siis kaikki kerroinmuutokset, kun ne on tehty niin, että jo hyväksytyt vedot eivät muutu. Perumisen hyväksyn, jos kyseessä on virhekerroin. Noh, näinhän onkin jo kaikissa luotettavissa toimistoissa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin