Tänään on 28.03.2024, 14:20.

Futista laidasta laitaan

Vedonlyöntiblogit. Pelivalintoja ja tarinaa rahapelien maailmasta ja vähän muualtakin.
Vastaa Viestiin
lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Paolo Filisetti kirjoitti:Ferrari has improved its ERS and both drivers seem being able to use all the power output available, comapred to Melbourne

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Bahrainin rata on enemmän tehokeskeinen kuin Malesia. Tämä on lähtökohta tulevaan viikonloppuun. Nopeata mutkaa on hieman vähemmän kuin Malesiassa ja suoraa vielä enemmän. Kaikki arvannevat mihin tämä johtaa -> Mese pesee....

Taivaan luvataan olevan kirkas läpi viikonlopun, mutta lämpötilat eivät nouse lähellekään Malesian viikonloppua. Lisäksi kisa ajetaan illansuussa ja lämpötilat putoavat voimakkaasti auringonlaskiessa. Korkeat lämpötilat olivat monille ongelma Malesiassa. Nyt kun se ongelma on pois päiväjärjestyksestä, niin tuo voimakas lämpötilan putoaminen kisan aikana voikin aiheuttaa uusia ongelmia. Lämpötilan on ennakoitu putoavan jopa 15 astetta kisan aikana (vai oliko radan lämpötila?).

Varsinkin Mäkkärillä tuo Malesian korkea lämpötila heikensi ilmeisen paljon suoritusta verrattuna muihin, joten odotan Mäkkärin taistelevan paremmin Bahrainissa siitä huolimatta, että ovat itse (Boullier) veikanneet heikompaa suoritustasojaksoa aina Barceloonaan saakka. Ilmeisesti sitten Barcassa luulevat jo haastavansa itsensä Mesen?

Myös Mesen rengasongelmat lienevät historiaa lämpötilan putoamisen myötä. Nicollahan niitä ongelmia takarenkaiden kanssa oli heti perjantain harkoista alkaen, eikä ongelmia selätetty koko viikonlopun aikana. Silti Nico pesi Vettelin loppujen lopuksi suhteellisen kevyesti. Hamilton oli n.0.5 sekkaa per kierros Nicoa Nopeampi kisassa, kun Nico joutui säästelemään renkaita.

Williams ajeli jukopliste vajaalla tankilla koko kisan viikko sitten, eikä kuulemma säästellyt yhtään pöltsikkää :o Siinä on melkoinen etu suhteessa muihin, jos pystyy 10kg kevyemmällä aloittamaan kisan :!: Se on noin 0.3 sekkaa per kierros. Olenkin pohtinut, mistä se Williamsin huomattavasti parempi kisavauhti (suhteessa aika-ajovauhtiin) oikein tulee. Pitää nyt sitten muistaa, että aika-ajoissa kaikki ajavat samanpainoisella autolla, joten siellä ei Willyllä etua ole. Joka tapauksessa nyt päästään vihdoinkin ajamaan aika-ajot kuivassa ja nähdään Williamsin todellinen vauhti siinäkin suhteessa. Tulee aika-ajossa varmasti paremmat sijoitukset kuin aikaisemmissa kisoissa.

Ferrari vähän tarpoo, mutta olivat ainakin näennäisesti ottaneet Meseä kiinni Malesiassa, mutta siellä tuo lämpötila saattoi tasoittaa eroja jonkin verran. Ferkulle tulee jotain uusia juttuja Bahrainiin. Alonso sanoo, ettei kauheesti vaikutusta, mutta Kimi taas uskoo, että helpotusta hänen etupään ongelmiin voi hyvinkin tulla.

Sauber on ajanut alkukauden parikymmentä kiloa ylipainoisella autolla, joten antanut yli puol sekkaa per kierros muille tasoitusta. Uusi kevennetty runko on tekeillä, mutta ehtinee ilmeisesti vasta Barcelonaan.

Lotus nosti viimeinkin tasoaan ja esitti jopa ihan kohtuullista vauhtia ajoittain. Nyt tulee kuitenkin radan tyypistä johtuen uudelleen takapakkia (Rellu - suorat).

Force näyttäisi olevan todella hellä renkailleen, koskapa Hulksteri pystyi ajamaan viime kisan yhtä stoppia vähemmällä kuin muut, vaikka muut kärsivät samalla renkaiden kulumisesta.

Jos pidetään vaikka Ferrarimyllyjä mittapuuna, niin Bahrainissa siis odotan Rellujen vähän heikkenevän suhteessa niihin ja Mersujen jonkin verran vahvistuvan verrattuna niihin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 5. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit

04.04.2014 00:45 <Waldo> Loistavaa faktaa! Näitä on kiva lukea. Ei lisättävää :)


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Adam Cooper kirjoitti:Asked today if he thought overtaking was harder this year, Lewis Hamilton said: "I haven't overtaken anyone yet." Honest answer!
:lol:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Jumankekka, että alkaa menemään aivan hervottoman monimutkaisiksi nuo aerodynaamiset osat :o

Kuva

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit

04.04.2014 00:52 <Waldo> On nuo etusiivet kieltämättä hieman erilaiset kuin 90 luvull

04.04.2014 01:07 <lammpa-1> :D

04.04.2014 01:08 <lammpa-1> vuonna -82 mietittiin vielä tiukasti kisakohtaisesti onko

04.04.2014 01:08 <lammpa-1> etusiipeä järkevää ollenkaan käyttää :D

04.04.2014 01:09 <lammpa-1> en muista tarkkaan, mutta tais Keke ajaa suurimman osan

04.04.2014 01:10 <lammpa-1> kisoista ilman etusiipeä ;)

04.04.2014 01:10 <lammpa-1> vähän tuo aerodynamiikka sen jälkeen kehittynyt....

04.04.2014 02:56 <Waldo> Mitä nyt siivellä ennen tehtiin, kun moottori kuljetti autoa

04.04.2014 02:57 <Waldo> eikä tarvinnu ajaa ruohonleikkuri koneella ja säästellä :D

04.04.2014 02:57 <Waldo> http://i.imgur.com/ufSkxFj.jpg

04.04.2014 02:58 <Waldo> tuossa Adrian Newey selittää vähän siivestä ja paljon muuta

04.04.2014 03:06 <lammpa-1> hyvä linkki (vormulavilleille... ei muille)


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Paolo Filisetti on bongannut tuollaiset uudistukset RB:stä ja kirjoittaa:
very interesting the rear diffuser of Red Bull.Sporting in the central sction some small fins as vortex generators
Kuva

Vortex generaattorin tehtävä on muuttaa ilmavirran rajakerroksen virtaus laminaarisesta turbulenttiseksi, jolloin rajakerroksen energia lisääntyy. Mitä enemmän virtauksen rajakerroksella on energiaa, sen pidempään se pysyy virtausta ohjaavassa pinnassa "kiinni". Tuossa RB:n tapauksessa kysymys on ilmiselvästi siitä, että diffuusorista tuleva ilmavirta halutaan pitää ylöspäin käyristyvässä osassa pohjaa kiinni mahdollisimman "pitkään", jotta saadaan luotua mahdollisimman suuri alipaine sinne pohjan alle....

Olen jonkin verran näitä asioita opiskellut (joskaan en kilpa-autoilun kautta), mutta olen syvästi hämmästynyt, jos vasta nyt keksitään vortex-genien käyttö diffuusorissa :o alipaineen lisäämiseksi... no... jos tuo todella on joku uusi jippo, niin ei ole iso asia implementoida kaikkiin autoihin heti seuraavaan kisaan, koska takasiipi on nykyään nostettu niin ylös, että käytännössä nuo vortex-genit eivät vaikuta aerodynaamisesti mihinkään muualle, kun pohjan tuottamaan alipaineeseen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit

04.04.2014 00:49 <Waldo> Kyllä red bullin insinöörit yleensä tietää mikä kannattaa...

04.04.2014 00:51 <Waldo> Voisi tästä päätellen lammpa olla seuraava Adrian Newey ;)

04.04.2014 00:57 <lammpa-1> tuskin sentään... hajatietoa sieltä täältä ;)


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

RB nyt viimeisimpänä.... on "ilmoittanut", että kunhan täältä kaukoidän kiertueelta päästään, niin sitten kehitystahdissa parannetaan.... juupajuu... joka ikinen vuosi kaikki "ei-kärjessä-olevat" -tallit ilmoittavat, että on niin hankala kehittää autoa, kun se auto kiertää tuolla kaukoidässä... no mitäs luulette, onko se yhtä hankalaa sille johtavalle tallille ja luuletteko, että siellä tehtaalla lepäillään laakereillaan ja naatiskellaan :) tuskinpa vaan. Siellä painetaan yhtä kovaa kyytiä. "Mikään ei radikaalisti tule muuttumaan" eurooppaan saavuttaessa (verrattuna edellisiin vuosiin). Eli perinteisesti pienemmät tallit tulevat putoamaan kehityskyydistä samalla varmuudella kuin aikaiseminkin ja "isot" tallit tulevat kilpailemaan keskenään samalla tasolla kuin kauden alkupuolellakin. Mikäli yksikään talli ei vaihda perusauton runkoaan, ei isoja muutoksia ole tulossa voimasuhteisiin Eurooppaan siirryttäessä (toki ratojen luonne muuttuu ja se vaikuttaa autojen voimasuhteisiin, mutta sitä ei saa sekoittaa em. asioihin). Tällä hetkellä ainoa talli, joka tekee kokonaan uutta auton runkoa on käsittääkseni Sauber, joten Sauberin kohdalla voidaan jotain todellisia muutoksia odottaakin, mutta katsellaan ja tarkkaillaan...

(tämä jutun poikanen tuli vain mieleen, kun lukaisin uutisen, että joku Ricciardo oli lausunut RB:n "räjäyttävän pankin" kunhan päästään Eurooppaan....)... no tavallaan ne varmaan sen tekevätkin, koska EU-kiertueen kaksi ekaa rataa ovat Barca ja Monaco, mutta se, että RB pärjää niissä kisoissa, ei kerro mitään voimasuhteiden muutoksesta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

03.04.2014 20:08 <hk_> OAK -1.5, hieman parempi odotusarvo kuin moneyline vedossa.
03.04.2014 20:10 <hk_> Arvio 44 %, kerroin 2.520 -> odotusarvo 1.11
03.04.2014 20:14 <lammpa-1> mut muista käydä Oliverin laskurista katsomassa
03.04.2014 20:14 <lammpa-1> kummalla on suurempi kassankasvukerroin ;)
03.04.2014 20:14 <lammpa-1> oa ja kassankasvu ovat kaksi eri asiaa :P
03.04.2014 20:16 <lammpa-1> vaan turhapa täältä on huudella takarivistä, kun itse
03.04.2014 20:17 <lammpa-1> heitän arviot vormulaan rahi = ravista hihasta
03.04.2014 20:19 <hk_> Hyvä huomio, näinhän se menee. Ihan mielenkiinnosta, mistä
03.04.2014 20:20 <hk_> löytyy kattavimmat formula-tilastot?
03.04.2014 20:20 <hk_> Äläkä sano että teksti-tv:stä ;)
03.04.2014 20:22 <lammpa-1> mun päästä :D
03.04.2014 20:22 <lammpa-1> mutta oikeesti Waldolla oli tuolla Bahrainin ketjussa varmaa
03.04.2014 20:22 <lammpa-1> parhaat statsi-linkin F1:een
03.04.2014 20:23 <lammpa-1> mikään niistäkään ei ole oikeasti hyvä, mutta ne taitaa
03.04.2014 20:23 <lammpa-1> olla sieltä parhaasta päästä. Tosiasia on, että Vormulasta
03.04.2014 20:24 <lammpa-1> ei ole tarjolla OIKEASTI hyviä statseja missään...
03.04.2014 20:28 <hk_> kiitti!, täytyy selailla noita sivuja.
03.04.2014 20:33 <lammpa-1> F1:ssä tilanne on aina (ja nyt varsinkin) niin hektinen
03.04.2014 20:34 <lammpa-1> että statseilla ei siellä rahnaa tehdä... se on vaan
03.04.2014 20:34 <lammpa-1> seurattava kisa kisalta ja miellettävä tallien resurssit
03.04.2014 20:35 <lammpa-1> ja ratojen luonteet ja kaivettava esiin, minkä
03.04.2014 20:35 <lammpa-1> tyyppisellä radalla mikäkin auto ja kuski pärjää
03.04.2014 20:35 <lammpa-1> joka kausi autot ovat "täysin" uudet, joten jokaiseen
03.04.2014 20:36 <lammpa-1> kauteen lähdetään ihan nollista. Edellisten kausien statsit
03.04.2014 20:36 <lammpa-1> ei auta mihinkään muuhun kuin ehkä kuskien keskinäiseen
03.04.2014 20:36 <lammpa-1> rankkaamiseen... näin se vaan on.
Siirretääns tämä keskustelu tänne puolelle. Jos oikeasti haluaa vormuloiden nopeussuhteista tietoa, niin ihan sellainen hyvä lähtökohta on käydä läpi kuskikohtaisesti KOKO viikonlopun nopeimmat sektoriajat (ja huomioida tässä kohtaa, mikäli joku kuski on tehnyt jonkin merkittävän virheen) ja siihen päälle kisan kuskikohtaiset nopeimmat sektoriajat (tässä kohtaa on sitten taas pakollista huomioida esim viime viikonlopun Mesen ylivoima, jolloin Lewiksen nopeimmat kisakierrosajat eivät kuvaa Mesen todellista kisanopeutta ym vaikuttavat asiat). Ne kun muuttaa sekunneiksi ja suhteuttaa prosentuaalisesti toisiinsa, niin ollaan jo aika pitkällä. Tuon jälkeen pitää kuitenkin muistaa huomioida ratojen erilaiset luonteet (jollain radalla paljon suoria, jollain paljon käyriä :D). Ja sitten suhteuttaa, varsinkin tällä kaudella, mutta muillakin kausilla, aikaisempi menestys tallin resurssien mukaiseen kehitystahtiin. Tämän jälkeen aletaan lähentelemään voitollista vedonlyöntiä vompateissa, jossei jopa olla reilusti voitollisella puolella. Sitten se loppu menestys tulee sieltä mun takataskusta tunteella :D

Joka tapauksessa tämän lajin vedonlyönti ei perustu ylettömään statsien tuijottamiseen, vaan herkeämättömään seurantaa. Kolme edellistä kisaa tässä lajissa kertoo takuuvarmasti enemmän kuin kolme edellistä vuotta tai kolme edellistä kuukautta. Kunhan osaa katsoa oikeita asioita ;)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

edelliseen postaukseen lisätäkseni... jos joku jäi miettimään kuskien voimasuhteita, niin siihen paras lähestymistapa on seuraava:
"paskimmatkin" F1-sarjassa ajavat kuski ovat todella hyviä... siis todella hyviä, mutta silti ne poikkeukselliset lahjakkuude erottuvat. Tällä hetkellä niitä poikkeuksellisia ovat Kimi, Lonso, Hämppi, Vetelä, Hulk. Tulevaisuus näyttää tuleeko tämän hetken lupauksista (Ricci, Valttu, Bianchi, Kvyat, Magnussen) vastaavia???? Itse arvostan lupauksista tällä hetkellä eniten Kvyatia ja Magnussenia. Sorry Valttu :(

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Jokohan tuli ns kaikki kortit pelattua tähän peliin :mrgreen: No, se ei ole vaarallista, koska ei näillä F1-vedoilla rahaa tehdä, sitä vain harrastetaan, koska ollaan kiinnostuneita. Henkilökohtaisesti haluaisin kyllä vielä nähdä Kobayashin ajamassa jotain nopeaa autoa, siinä kaverissa on jotain sellaista räväkkyyttä. Tähän mennessä mainitsemattomat kuskit ovat sitten sitä erittäin hyvää keskikastia, jotka eivät ikinä tule saavuttamaan mitään eikä ketään, paitsi ehkä Grosjean, joka jäi tuolta lahjakkuuksien listalta pois, mutta hää joutuu todennäköisesti tämän kauden tallivalintansa myötä ikuisesti ajelemaan keskikastissa tai sitä paskemmissa autoissa, niin helposti ne viime kauden hienot suoritukset unohtuu....ja se kertoo paljon siitä, miten paljon tallivalinta vaikuttaa tulevaan uraan...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Onko kuvassa jotain kummallista... mitä? :D

Kuva

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit

04.04.2014 15:30 <maiconi> renkaat vasemmalla soft ja oikealla medium

04.04.2014 15:33 <lammpa-1> hep ja heti oikein peukku ja papukaijamerkki :)


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Ekoista harkoista? eipä juuri muuta kuin, että Meset vetää "puolivaloilla" ja kärjessä. Williamsista ei vielä osaa oikein sanoa onko se arvellun vahva... vaihtokuski ja Massan kämmäilyt ei anna vielä oikein kuvaa. Katsellaan toiset ja otetaan sen jälkeen kantaa. Ai niin, Hulkki taaaaas kova :!:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Miksi Mese on niiiiiiin tehokas? Tässä vastaus:

http://www1.skysports.com/f1/news/12472/9243875

Samaa asiaa käsiteltiin kyllä ainakin autosportilla jo ennen kauden alkua... eli Mesen myllyssä ahdin on myllyn etupäässä ja turbiini pitkällä kannen sisällä kulkevalla akselilla yhdistettynä myllyn takapäässä. On se kyllä innovatiivinen ratkaisu. Siitä ei pääse mihinkään. Suuri etu tässä saadaan sillä, että saadaan imupuolella kulkemaan hitosti kylmempi ilma kuin perinteisessä ratkaisussa, koska turbiini on se osa joka kuumenee ihan p*rseettömästi pakokaasuista. Tässä mesen ratkaisussa ahdin on niin kaukana turbiinista, että lämpö ei haittaa imuilman ahtamista. Toki "pitkä" akseli pitää olla jotain erittäin kestävää matskua (ettei suurien voimien alaisena "kierry" kierteelle) ja sen lisäksi sellaista matskua, ettei johda lämpöä kovin paljon. Tuo pitkä oli tuolla hipsukoissa sen vuoksi, että kaikki on suhteellista ja V6-moottorin tapauksessa puhutaan suunnilleen 60 cm mittaisesta akselista, joten ei se oikeasti ole niin pitkä, mutta on pitkä verrattuna perinteisiin turboihin, joissa ahdin ja turbiini ovat samassa koteloinnissa ja akselin pituus on jotain 10 cm...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Jotain eksoottista matskua se akseli varmaankin on, joten eiköhän tässäkin saagassa päädytä samaan kuin 90-luvun lopulla Mesen moottorien kohdalla...

Silloinhan Mese käytti, olikohan se nyt Berylliumia, sylinterien pinnoitteena. Ja kun Ferkku ei onnistunut ymmärtämään kuinka mese teki sen, niin Ferkku pisti valituksen FIA:lle, että valmistusvaiheessa beryllium on karsinogeeni. Joidenkin monien mutkien kautta Ferkku sai sitten berylliumin käytön kiellettyä ja.... mesen moottorit alkoivat hajoilemaan ja loppu on historiaa... kaikki voivat katsoa montako mestaruutta tuon saagan jälkeen Schumi/Ferrari otti ;)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Oho... nopeastipa se Alonson käämi alkoi palaa, kun Kimi oli kerran nopeampi aika-ajossa :o Eilen Alonso valitti, että auto menetti koko aika-ajon ajan kierros kierrokselta tehoa ja talli vastasi tähän tylysti julkisella kommentilla, että paskapuhetta, Alonso ei vain saanut autosta tarpeeksi irti. Nyt sitten Alonso heittää jo näin pahaa:
suomiF1 kirjoitti:Kymmenenneksi Bahrainin GP:n aika-ajoissa jäänyt Ferrarin Fernando Alonso on tyytymätön autonsa kehitykseen.

Espanjalainen kertoi lauantaina kotimaansa medialle, että uuden kauden alussa tallin suhteellinen kilpailukyky on heikentynyt.

- Jokaisessa kisassa on aina puhetta siitä, että otetaan merkittävä askel, mutta auto on ollut sama nyt kolme viikonloppua. Toivottavasti Kiinassa tuomme uusia osia, jotka parantavat suorituskykyämme, Alonso sanoi Marcalle.

- On selvää, että meidän on otettava askel eteenpäin, sillä me emme ole tehneet kovin hyvää työtä tähän mennessä.

32-vuotias epäili aika-ajojen jälkeen, että hänen autonsa kärsi teknisestä ongelmasta, joka söi sen nopeutta. Scuderian lehdistötiedote oli asiasta eri mieltä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Tää on taas yks näitä juttuja :lol: Ei millään pahalla, mutta jos formuloissa ilmoitetaan jonkun olevan varmaa, niin mikään ei ole sen epävarmempaa... Nää ilmoitukset on vähän verrattavissa... mihin?... no vaikkapa Lottoon :twisted: näiden uutisten varmuus on siis suunnilleen sama, kun tämän viikonlopun loton päävoiton osuminen kohdalle :peukku:
Nyt se on varmaa: Uusi talli formula ykkösiin

No itseni kannalta toivon, että molemmat toteutuu: eli päävoitto lotossa ja uusi talli formuloihin :jorma: onks se nyt sitten niin, että se on kerran noin 250 miljoonasta, kun molemmat osuu?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

On tullut noita Haasin F1-juttuja lueskeltua hieman läpi. Pitäisi tuon kai aika paljon tietää kilpa-autoilusta, mutta kyllä itse olen syvästi hämmästynyt herran jutuista. Niistä jää sellainen kuva, että se on ihan "walk-in-the-park"-tyyppinen juttu pistää pystyyn F1-talli.

Juttelee, että puolet tarpeista on täytetty, kun kerran on jo NASCAR-talli ja kaikki sen tarpeet :shock: Eipä taida ihan pitää paikkaansa.... NASCARissa koppiautolla, jossa kaasarikoneet "70-luvulta" -> siitä vaan samoilla eväillä F1:een .... not.

Haasilla ei F1:stä ajatellen ole oikeasti vielä mitään ja äijä meinaa, että jos seuraavat pari viikkoa menee putkeen, niin ollaan mukana 2015. Saiskohan tästä lyödä vetoa jossain :mrgreen:

Muutamia lausahduksia Haasilta, jotka auttavat paljon paremmin ymmärtämään aikaisempiakin jenkkitalliviritelmien kaatumisia. Jos kaiffarit oikeasti kuvittelevat homman menevän näin, niin ei oo ihme, ettei siitä ikinä tuu lasta eikä paskaa:
Haas is aware of the huge expense involved in operating an F1 team, but is confident he and team principal Gunther Steiner can utilise grand prix racing's current drive for greater efficiency to run on a sensible budget.
No ei siinä mitään, että aikoo pyörittää tallia järkevällä budjetilla, mutta jos siihen yhdistää seuraavan lauseen:
We're going to lean as heavily as we can on partners. Our job is not to reinvent the wheel, our job is to race cars and win races. Yes, it's expensive, but the numbers I've seen are reasonable. Too many teams throw money at it – we're not going to be doing that. We're going to have our own way of doing things.
niin sitten siitä tuleekin jo mahdoton yhtälö. Kaveri siis puhuu tosissaan F1 tallin pyörittämisestä "reasonable"-budjetilla ja lähes samassa lauseessa puhuu kisojen voittamisesta :roll:
Jos aikoo F1:een osallistua, niin luulis nyt sen verran seuranneen tilannetta tältä ja takavuosilta, että F1:ssä ei voiteta vahinkoja lukuunottamatta yhtään kisaa millään vitun "reasonable"-budjetilla.

Hää kehuskelee myös, että tulee hirveät säästöt, kun heillä on tuulitunnelikin valmiina :roll: jepjep... jos nyt ajatellaan ihan pelkästään sitä, kuinka vaikea suurien nykytallien (esimerkkinä vaikka Ferrarin ja Mäkkärin tuulitunneliongelmat) on vuosien/vuosikymmenten kokemuksella saada tuulitunnelitulokset täsmäämään ratatulosten kanssa, niin ei liene vaikea arvata, että Haasin pojalla on tiedossa NASCAR-tuulitunnelin tuunausta "hiukan" enemmän kuin oli ajatellut :lol:

No sitten:
It's a difficult challenge, but it's similar to what we do now, and I can't imagine it's going to be impossible. We bring four Cup cars to [NASCAR] races nearly every week.
Ihan oikeesti :shock: jätkä puhuu, että F1-tallin pyörittäminen menestyksellisesti on sama kuin pyörittäis NASCAR-tallia.... herätys! Ja tämän pitäisi siis hänen puheiden mukaan onnistua ostamalla kaikki osat asiakkaana joltakin toimittajalta, jolloin itselle jää vain tallin pyörittäminen. No... tuolla tavallahan niitä F1-voittoja ja mestaruuksia on otettu läjäpäin... eiku...öööö :oops: Ai niin, mutta se menestys tulee perustumaan tod.näk. Dallaralta ostettuun runkoon. Dallaran rungolla tunnetusti viimeksi voittoja ajoi HRT muutama vuosi sitten.

Sitten kun lämästään vielä tällaista tekstiä pöytään, niin sillisalaatti on valmis:
You get the impression that people think the European way of racing is so much more advanced than the American way, but we're the most advanced country on the planet, so I don't see any reason why we can't [compete]. It's just racing.
F1:stä... miksei me voitais pärjätä? Sehän on vaan kilvanajoa... uuuhhhh :roll: How wrong can you be?

Mitä enemmän tuon herran tallihaaveunijuttuja lueskelee, sitä varmemmaksi tulee, että tästä tulee uusi USF1. Eli yksi kaatunut jenkkitalliprojekti muiden jatkeeksi.

Jos jostain kumman syystä nuo saisivat joskus vielä auton radalle ja jopa mukaan sarjaan, niin karu totuus iskee niin kovasti naamalle, että projekti kestää takuuvarmasti alle 2 vuotta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Oskari Saari kirjoitti:Williamsilla on tähän kisaan uusia osia, joiden pitäisi auttaa downforce- ja siis myös sadekeliongelmissa "joitain kymmenyksiä".

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Barcelona lähestyy. Kaikki tallit ilmoittelevat toinen toistaan valtavammista päivityksistä. Oletettavissa on, että suuremmilla talleilla päivitykset toimivat suuremmalla todennäköisyydellä, mutta lopullista varmuutta ei ole, ennen kuin näkee autot radalla ja ajat taulussa. Tällä kaudella Barcelona on edellisiäkin kausia arvoituksellisempi, koska muutamilla suurillakin talleilla on ollut vaikeuksia alkukaudesta. Maalaillaan kuitenkin joitakin odotuksia tulevaan...

Mersua ei luonnollisesti kokonaan kiinni oteta kolmessa viikossa, mutta todennäköistä on, että Mesen etu kapenee kauden edetessä. Karrikoituna esimerkkinä oletetaan, että Mese on 100% tasolla ja RB 90% tasolla. On varmaa, ettei Mese enää 100%:sta paranna, joten ainoa mahdollisuus on, että RB ottaa Meseä kiinni, tai ero pysyy entisellään. Barcelona ja Monaco ratoina mahdollistavat takaa-ajavien tallien eron kaventamista entisestään, koska eivät ole niiiin tehoriippuvaisia ratoja kuin 3 edellistä rataa olivat. Sanokaa minun sanoneeni, että RB on lähempänä Meseä seuraavissa kahdessa kisassa, mitä monet uskoivatkaan. Monacossa saattaa hyvinkin olla mahdollisuudet jopa Mesen valta-aseman todelliseen horjuttamiseen.

Barcelona ratana edustaa suhteellisen monipuolista tyyppiä, mutta todellisia hitaita paljon kääntäviä mutkia siellä on vähemmän kuin edellisillä radoilla. Nopeita mutkia on suunnilleen saman verran ja keskinopeita sitten "reilusti" enemmän. Suoraa on "huomattavasti" vähemmän kuin aikaisemmilla radoilla. Ratatyyppinä se korostanee juurikin RB:n etuja.

Barcelona on raskas renkaille. Tällä kaudella ehkä parhaiten renkaista ovat onnistuneet huolehtimaan Force, RB, Lotus ja Toro. Mesellä tullee jälleen hieman mahdollisia takarenkaiden kulumisongelmia ratatyypin muutoksesta johtuen samoin Williamsilla.

Yksi talli jolta en odota yllättävää kyllä todellista kehitystä on McLaren. Auton perusongelmat vaikuttaisivat niin suurilta, että ajoittaisia väläytyksiä tulemme näkemään, mutta todellista nousua kärjen tuntumaan en odota tällä kaudella. Mäkkäri tarvitsee juuri oikean lämpötilan, jotta renkaat toimivat, eikä autoa täten voi oikein mitenkään saada radan kaikissa kohdissa toimimaan tasapainoisesti.

Toro Rosso on myös pieni kyssäri. Saattaa valua gridillä taaksepäin, mikäli muiden suuret päivitykset toimivat, koska Toro on ilmoittanut tuovansa "pikkupäivityksiä vähitellen".

Todelliset mahdollisuudet pieneen nousuun on ainakin Sauberilla, koska heidän uusi kevennetty runkonsa yhdistettynä muihin isoihin päivityksiin saattaa tuoda enemmän etua kuin muiden kokonaisuudet. Pelkkä rungon kevennys 20-30 kilolla tuo nopeusetua 0.6-1.0 sekkaa per kierros.

Samoin todelliset mahdollisuudet nousuun on Lotuksella, jonka alkukauden vaikeudet alkavat olemaan todnäk takanapäin ja kehitystyö päässyt ongelmanratkomisen tilalle. Lotuksen noususta nähtiin väläys jo Kiinassa.

Ferrarin perusongelmat pakottanevat tallin säilymään ruudukko-hissinä radasta ja kelistä riippuen sijojen 3-10 välillä.

Kovin paljon ei uskalla tosiaan spekuloida ennen ekoja harkkoja, mutta vähäkin on parempi kuin ei mitään 8--)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit


lammpa-1
Avatar
Jäsen
Viestit: 2186
Liittynyt: 20.01.2007, 11:16

Tuotto: +96.12 yks.

Palautus%: 111.49%

Panosten ka: 2.56 yks.

Vetoja: 327

Pisteitä: 873

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 »

Varoituksen sana :o

lammpa v2.0 alkaa jälleen muutaman päivän kuluessa stryyttaamaan tähän blogiin :o (käytettäköön nyt tuota sanaa, koska siitä on tullut palstalla legendaarinen), koska kaaaaiiiiikkki maailman bookkerit kaatavan laskurin esiversio on jälleen kerran lähes valmis :mrgreen:

lammpa ( se ykkönen, siis) siirtää formula-jutut joko, erilliseen blogiin tai sitten ihan tuonne formula-viestiketjuihin. Oma mieli on sellainen, että kirjoittelen kaikki formulat tuonne varsinaisiin viestiketjuihin, enkä avaa erillistä blogia niille ainakaan vielä. Jos joku on hyvin erillistä mieltä, niin mielensä ilmaiskoon.

Ilmoitan tämän sen vuoksi, etteivät immeiset turhaan auo tätä blogia enää formula-juttujen vuoksi. OK?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 4. Antamasi peukut: 0.

Panokseni ovat 0-10 yksikköä. 10 yksikköä = 2% kassasta.
You bet your money and in the worst case you can only lose.... bet your ass and you might really get hurt...

Minikommentit

08.05.2014 23:03 <credit> Jeees!

08.05.2014 23:29 <lammpa-1> :D saadaan taas nauraa vai ;)

09.05.2014 00:11 <unohtunut salasana> Jeba sir, hoida ne parhaimmat vormula tipsit kotiin, itellä

09.05.2014 00:12 <unohtunut salasana> vähän huonosti aikaa tähän barcaan sekä on jäänyt moni asia

09.05.2014 00:12 <unohtunut salasana> kaikkien päivityksistä viime tippaan opiskeluun.

09.05.2014 00:13 <lammpa-1> jeps


lammpa-1 v2.0
Jäsen
Viestit: 1746
Liittynyt: 28.09.2012, 18:03

Tuotto: -117.17 yks.

Palautus%: 96.72%

Panosten ka: 1.04 yks.

Vetoja: 3419

Pisteitä: 902
Paikkakunta: Utopia siellä jossain...
Viesti:

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 v2.0 »

Nyt se sitten taas alkaa 8--) Rustailen jossain vaiheessa (kunhan ehdin) vähän tekstiä "missä mennään"-tyyliin, jottei olla ihan pimennossa.

Vedonlyöntivihje: - RUS1 Anzhi - Krylya Sovetov Samara - peliaika päättynyt

kohde
RUS1 Anzhi - Krylya Sovetov Samara
veto
2
kerroin
5.010 (Pinnacle)
panos
1 yks.

Osuma! +4.01 yks.

0-1



Vedonlyöntivihje: - RUS1 Kuban - Zenit Petersburg - peliaika päättynyt

kohde
RUS1 Kuban - Zenit Petersburg
veto
1
kerroin
6.990 (Pinnacle)
panos
1 yks.

Huti: -1.00 yks.

1-4



Vedonlyöntivihje: - RUS1 Tomsk - FK Rostov - peliaika päättynyt

kohde
RUS1 Tomsk - FK Rostov
veto
X
kerroin
3.270 (Pinnacle)
panos
1 yks.

Huti: -1.00 yks.

3-2


Vihjeet yhteensä: panokset 3.00, palautukset 5.01, tulos +2.01 yksikköä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 4. Antamasi peukut: 0.

lammpa-1 lyö oikeasti vetoa ja lammpa-1 v2.0 vain testailee, älä peesaa kakkoseen ;) paitsi formulaa...

Minikommentit

15.05.2014 17:06 <unohtunut salasana> :D sähän oot näköjään roiskaissu tällä melkein kun passu.

15.05.2014 17:07 <unohtunut salasana> Onnea kakkoselle comebackille!

15.05.2014 17:42 <lammpa-1 v2.0> aika lailla tästä tulee stryyttaamista juu :)

15.05.2014 20:39 <S.Mäenala> Nollataan siis laskuri ja otetaan uusi kone seurantaan. GLP!

15.05.2014 20:42 <lammpa-1 v2.0> ei kannata vielä hätäillä :D

15.05.2014 20:42 <lammpa-1 v2.0> kirjailen lähiaikoina tuohon alemmas vähän juttua.

15.05.2014 20:43 <lammpa-1 v2.0> tää ei oo vielä SE juttu. Väliversio vieläkin... mutta

15.05.2014 20:43 <lammpa-1 v2.0> niinhän ne aina ;)

15.05.2014 22:06 <S.Mäenala> Ei ole täälläkään vielä yhtään lopullista versiota... ;)


lammpa-1 v2.0
Jäsen
Viestit: 1746
Liittynyt: 28.09.2012, 18:03

Tuotto: -117.17 yks.

Palautus%: 96.72%

Panosten ka: 1.04 yks.

Vetoja: 3419

Pisteitä: 902
Paikkakunta: Utopia siellä jossain...
Viesti:

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 v2.0 »

Vedonlyöntivihje: - Futis v1.2 - ROM1 Pandurii - Corona Brasov - peliaika päättynyt

kohde
ROM1 Pandurii - Corona Brasov
veto
1
kerroin
1.180 (Pinnacle)
panos
1 yks.

Osuma! +0.18 yks.

5-0

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

lammpa-1 lyö oikeasti vetoa ja lammpa-1 v2.0 vain testailee, älä peesaa kakkoseen ;) paitsi formulaa...

Minikommentit


lammpa-1 v2.0
Jäsen
Viestit: 1746
Liittynyt: 28.09.2012, 18:03

Tuotto: -117.17 yks.

Palautus%: 96.72%

Panosten ka: 1.04 yks.

Vetoja: 3419

Pisteitä: 902
Paikkakunta: Utopia siellä jossain...
Viesti:

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 v2.0 »

Vedonlyöntivihje: - Futis v1.2 - ROM1 CFR Cluj - Gaz Metan Medias - peliaika päättynyt

kohde
ROM1 CFR Cluj - Gaz Metan Medias
veto
2
kerroin
4.540 (Pinnacle)
panos
1 yks.

Huti: -1.00 yks.

3-1

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

lammpa-1 lyö oikeasti vetoa ja lammpa-1 v2.0 vain testailee, älä peesaa kakkoseen ;) paitsi formulaa...

Minikommentit


lammpa-1 v2.0
Jäsen
Viestit: 1746
Liittynyt: 28.09.2012, 18:03

Tuotto: -117.17 yks.

Palautus%: 96.72%

Panosten ka: 1.04 yks.

Vetoja: 3419

Pisteitä: 902
Paikkakunta: Utopia siellä jossain...
Viesti:

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 v2.0 »

Vedonlyöntivihje: - Futis v1.2 - SWI1 Aarau - Basel - peliaika päättynyt

kohde
SWI1 Aarau - Basel
veto
1
kerroin
6.230 (Pinnacle)
panos
1 yks.

Huti: -1.00 yks.

1-3


Vedonlyöntivihje: - Futis v1.2 - SWI1 Grasshoppers - Luzern - peliaika päättynyt

kohde
SWI1 Grasshoppers - Luzern
veto
2
kerroin
4.780 (Pinnacle)
panos
1 yks.

Huti: -1.00 yks.

4-1


Vihjeet yhteensä: panokset 2.00, palautukset 0.00, tulos -2.00 yksikköä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

lammpa-1 lyö oikeasti vetoa ja lammpa-1 v2.0 vain testailee, älä peesaa kakkoseen ;) paitsi formulaa...

Minikommentit


unohtunut salasana
Avatar
Jäsen
Viestit: 583
Liittynyt: 22.03.2014, 22:46
Pisteitä: 382

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja unohtunut salasana »

Romanian, Venäjän ja Sveitsin kontaktit kunnossa? Näin joo että tulee selostusta asioihin. =)

Otetaanko leikkimielinen kisa kumpi on ensin plussan puolella? Sulla on kyllä aika iso etumatka, mutta olen reilu ja annan tasoitusta. Häviäjä joutuu kuuntelemaan non-stoppina putkeen kaikki jallun räppibiisit mitä löytyy musaketjusta? Vai onko parempia rangaistuksia?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

15.05.2014 21:26 <pekkab> häviäjä on viikonlopun selvänä

15.05.2014 21:38 <lammpa-1 v2.0> peukkua sait toki tästä ehdotuksesta, mutta tarvitaan vähän

15.05.2014 21:38 <lammpa-1 v2.0> hiomista noihin ehtoihin ;)


lammpa-1 v2.0
Jäsen
Viestit: 1746
Liittynyt: 28.09.2012, 18:03

Tuotto: -117.17 yks.

Palautus%: 96.72%

Panosten ka: 1.04 yks.

Vetoja: 3419

Pisteitä: 902
Paikkakunta: Utopia siellä jossain...
Viesti:

Re: Futista laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 v2.0 »

unohtunut salasana kirjoitti:Romanian, Venäjän ja Sveitsin kontaktit kunnossa? Näin joo että tulee selostusta asioihin. =)

Otetaanko leikkimielinen kisa kumpi on ensin plussan puolella? Sulla on kyllä aika iso etumatka, mutta olen reilu ja annan tasoitusta. Häviäjä joutuu kuuntelemaan non-stoppina putkeen kaikki jallun räppibiisit mitä löytyy musaketjusta? Vai onko parempia rangaistuksia?
Kaikki kontaktit kunnossa 8--)

Leikkimielinen kisa toki OK, mutta mulle ihan liian raakoja rangaistuksia tarjolla tähän mennessä, joten toistaiseksi en pysty rankkuihin suostumaan :mrgreen:

Keksikää parempia rankkuja :!: Siis sellaisia mihin mä voisin edes teoreettisesti sitoutua...

Räppirankku olisi täysin sietämätön, koska tämä on mun musaa:


Samoin selvistä päin viikonloppu..... sitä ei vaimo (enkä minä) kestäis....

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

lammpa-1 lyö oikeasti vetoa ja lammpa-1 v2.0 vain testailee, älä peesaa kakkoseen ;) paitsi formulaa...

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin