Tänään on 28.03.2024, 10:53.

Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Vastaa Viestiin
baxxter
Jäsen
Viestit: 30
Liittynyt: 23.01.2004, 20:35
Pisteitä: 3

Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Viesti Kirjoittaja baxxter »

Kuten tunnettua, Betfair alkoi pari vuotta sitten periä lisämaksua (Premium Charge) sellaisilta asiakkailtaan, jotka ovat "voittaneet liikaa tuottamaansa komissioon nähden". Joka viikko päivittyvä laskelma edellisen viikon voitoista ja tappioista sekä mahdollisesti maksettavaksi lankeavasta lisämaksusta on nähtävissä maksuun "oikeutettujen" tiliin yhdistetyllä sivulla.
Laskelmaa ei luonnollisestikaan esitetä kohde kohteelta vaan pelkkinä paljaina lukuina ja summat luonnollisesti Puntina. Tarkemman erittelyn saa exel-tiedostona vain pyytämällä sitä erikseen. Kaiken lisäksi maksun määrittelyyn käytettävä kaava on hivenen epämääräinen.

Nyt sitten kävi näin:
Viime viikon laskelma päivittyi sivulleni ja aloin ihmettelemään, kun bruttovoittoja oli laskelmassa yli tuplaten siihen, mitä oman tietoni mukaan olin voittanut. Laitoin kyselyn asiakaspalveluun, joka lähettikin erittelyn pelatuista kohteista melko pian. Laskelman heti ensimmäisellä rivillä hyppäsi silmille kohde josta olin voittanut enemmän kuin 800€ mutta en ollut laskelman mukaan maksanut senttiäkään komissiota. Tarkistin asian tilini tiedoista ja todellisuudessa olin kyseiseen kohteeseen hävinnyt noin puolet siitä summasta, joka oli laskelmaan merkitty voitoksi. Toisin sanoen laskelmassa oli yli 1200€ "ylimääräistä voittoa", josta minulle määräytyvän lisämaksun (20%) suuruus arviolta 240€... Laitoin viestiä, että olisi ihan kiva jos korjaisitte ja että olen erittäin pettynyt ja kysyin mitenkä voin tulevaisuudessa luottaa laskelman oikeellisuuteen. Odottelen vastausta.

Tulee mieleen, että mitenkähän usein pienemmän kokoluokan virheitä tai "virheitä" on tässä 2-3 vuoden aikana laskelmaan eksynyt.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Turbojugend
Jäsen
Viestit: 1816
Liittynyt: 12.05.2010, 09:56

Tuotto: +19.93 yks.

Palautus%: 101.80%

Panosten ka: 2.55 yks.

Vetoja: 433

Pisteitä: 1269

Re: Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Viesti Kirjoittaja Turbojugend »

Eikö ole mahdollista pyytää sekä omien pelin & erillisten lisämaksuista saatavia tiedostoja tuolta ajalta, jotta asian voi itse tarkistaa. Onhan se tietysti hankalaa ja aikaa vievää, mutta fairin toiminnassa viimeisinä vuosina ei ole ollut kehumista muutenkaan.

Ikävää että tällaista paskaa tulee ilmi 'aivan liian usein', mutta mikään ei tunnu näille riittävän.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


baxxter
Jäsen
Viestit: 30
Liittynyt: 23.01.2004, 20:35
Pisteitä: 3

Re: Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Viesti Kirjoittaja baxxter »

Turbojugend kirjoitti:Eikö ole mahdollista pyytää sekä omien pelin & erillisten lisämaksuista saatavia tiedostoja tuolta ajalta, jotta asian voi itse tarkistaa. Onhan se tietysti hankalaa ja aikaa vievää, mutta fairin toiminnassa viimeisinä vuosina ei ole ollut kehumista muutenkaan.

Ikävää että tällaista paskaa tulee ilmi 'aivan liian usein', mutta mikään ei tunnu näille riittävän.
Olisihan se mahdollista tarkistaa noi mutta oon seurannu tilannetta jatkuvasti enkä moista selvää poikkeamaa ole aiemmin havainnut. On tietysti erittäinkin todennäköistä, että kyse on silkasta pelkästä vahingosta mutta kuten sanoit niin liian paljon on viime aikoina ollut kaikkea pientä häikkää näissä jutuissa ja toiminta kaikkineen muuttunut epämääräisempään suuntaan. Toisaalta myöskään muutamien Eurojen ylimääräistä veloitusta olisi liki mahdoton huomata koska premium chargen laskukaava sisältää niin paljon muuttujia.
Edelleen uutta kilpailukykyistä vetopörssiä odottelen. Jonkun verran olen Daqin puolella pelaillut mutta eivät edes lisänneet kohteita, joita niille ehdotin niin ei sekään oikeen vahvalta näytä vaikka hevoskilpailuiden vaihdot ovatkin kuulemma kasvaneet.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


chang
Jäsen
Viestit: 363
Liittynyt: 27.03.2006, 13:51
Pisteitä: 34

Re: Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Viesti Kirjoittaja chang »

Betdaqin pitäisi tehdä joku todella räväkkä ja näyttävä kampanja, jolla saisi nopeasti ison määrän uusia asiakkaita. Ihmetellyt puljun laimeata kampanjointia nyt kun olisi mahdollista iskeä, kun ainoa kilpailija on todella huonossa maineessa. Haluan uskoa, että kun porukka alkaisi tajuamaan että daqilla alkaa olemaan tarpeeksi vaihtoa, syntyisi lumipalloilmiö ja isot massat rynnistäisi Betdaqille ja Betfair jäisi nuolemaan näppejään, eikä saisi enää ikinä takaisin menetettyjä asiakkaita.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Turbojugend
Jäsen
Viestit: 1816
Liittynyt: 12.05.2010, 09:56

Tuotto: +19.93 yks.

Palautus%: 101.80%

Panosten ka: 2.55 yks.

Vetoja: 433

Pisteitä: 1269

Re: Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Viesti Kirjoittaja Turbojugend »

Uutta pörssiä tosiaankin kaivattaisiin jotta Betfair voisi edes jollain tapaa tarkistaa toimintaansa. Monopolin asemassa ei asiakkaan ole hyvä olla, se on jo nähty.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Gini
Jäsen
Viestit: 2240
Liittynyt: 09.05.2006, 12:00

Tuotto: +24.78 yks.

Palautus%: 100.18%

Panosten ka: 10.60 yks.

Vetoja: 1311

Pisteitä: 3815
Paikkakunta: Helsinki 00140

Re: Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Viesti Kirjoittaja Gini »

Toi Fairin toiminta kyllä alkaa sylettää. Mulla on itselläni vastaavia tapauksia pienemmässä mittakaavassa. Muutaman kerran on otettu liian iso komissio (ts. mun alennusprosentit on jätetty huomioimatta), mutta toisaalta välillä ei ole lähtenyt komissiota lainkaan - eli joskus myös laskuvirhe Monopolyn (pelin) tyyliin. Asiat ovat kyllä heti korjaantuneet, kun on ottanut yhteytta. Jos kirjanpito ei stemmaa pelitilin rahojen kanssa, niin tuolta lähtisin ekaksi ihmettelemään, että missä vika.


Sori; vähän offtopic:

Itse olen saanut tenniksessä nyt viime aikoina Betdaqille pre-matcheihin ihan hyvin sisään, joskin livessä monesti kertoimet (ja vaihto) laahaavat Betfairia perässä. Kyllä se sieltä nousee!

Miten muuten tuolla Matchbookin puolella on alkanut hommat mennä? Jenkkilä varmaan ihan ok, mutta mites esim. tennis?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


baxxter
Jäsen
Viestit: 30
Liittynyt: 23.01.2004, 20:35
Pisteitä: 3

Re: Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Viesti Kirjoittaja baxxter »

Vähän updatea. Olivat selvitelleet asiaa ja tämä kohde, josta virheelliset tiedot olivat kirjautuneet, oli ratkaistu aluksi virheellisesti voittavaksi vedoksi mutta korjattu myöhemmin. Siksi kuulemma raporttiin oli jäänyt virheellistä tietoa. Jännä juttu, että alunperin voitoksi ratkaistusta kohteesta laskutettua komissiota ei ollut raporttiin kirjautunut. Älykäs järjestelmä, kun osaa korjata vain asiakkaan eduksi olleet virheet.

Lupasivat korjata laskelman, ensi viikolla. Luulisi, kun ihmistä on kerran kuussakin käytetty, että tuon erittelyn saisi näkyviin itse aina kun haluaisi eikä sitä tarvitsisi pyydellä. Suomenkielinen asiakaspalvelu ei edes voinut antaa raporttia (eikä auttaa asiaani eteenpäin) vaan vain neuvoi pyytämään sitä toisesta paikasta.

Pyysin jotain hyväntahdon elettä perustellen sillä, että jos en olisi huomannut virhettä, olisin hävinnyt merkittävän summan rahaa. Katsotaan, miten reagoidaan.

Edit. Huomasin tässä sellaisenkin jutun, että minulla on ollut ongelmakohteessa kolme vetoa. Virheellisen ratkaisun seurauksena on tililleni alunperin kirjautuneet 331,85€ ; 149,47 € sekä 728,27 €:n bruttovoitot. Premium charge laskelmassa kohteen bruttovoitoksi on kirjattu 822,63€. Näyttää entistä vähemmän vahingolta koska noita "voittosummia" ynnäilemällä ei millään logiikalla pääse tuohon tulokseen. Pitääpä kysäistä tästä kun vastaavat edelliseen meiliini.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


HasHasHas
Jäsen
Viestit: 252
Liittynyt: 19.01.2011, 20:35

Tuotto: +32.14 yks.

Palautus%: 103.64%

Panosten ka: 3.49 yks.

Vetoja: 253

Pisteitä: 640

Re: Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Viesti Kirjoittaja HasHasHas »

Mitenkäs tämä tarina lopulta päättyi, kiinnostaisi kovasti. Itsellä firmasta paha maku ja en siellä enää pelaa. Niinkään ei rahaa kadonnut, mutta muuten oli kyllä aika vänkäämistä aspan kanssa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


baxxter
Jäsen
Viestit: 30
Liittynyt: 23.01.2004, 20:35
Pisteitä: 3

Re: Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Viesti Kirjoittaja baxxter »

Kiitos mielenkiinnosta asian suhteen. Juttu ratkesi lopulta niin, että oikaisivat virheensä mutta penninkään hyvitystä en korvaukseksi selvittelystä saanut mutta jos en olisi asiaa huomannut niin nahoissani olisin kärsinyt. Hivenen kärjistäen tällä samalla periaatteella varkaudesta kiinni jäänyt selviää tilanteesta, kunhan palauttaa saaliinsa. Paha maku siis asiasta jäi mutta tuntuu olevan normaali käytäntö nykyään ettei asiakastyytyväisyydellä ole juurikaan merkitystä.
Hyvitykseksi pyysin heitä lisäämään sopivaksi katsomansa summan tilini "comission generated"- sarakkeeseen, joka siten tulisi hyväkseni mahdollisia tulevia premium chargeja laskettaessa. En siis suoranaisesti pyytänyt edes rahaa vaan hyvitystä mahdollisista tulevista lisämaksuista mutta tuokaan menettely ei yllättäen onnistunut.

Betfair on kuluneen 4-5 vuoden aikana muuttunut koko ajan lähemmäksi perinteistä vedonlyöntitoimistoa. Alkoivatpa he jokin aika sitten tarjota omia kertoimiaankin. Tulee vain mieleen, että omien kertoimien ja vetopörssin pyörittäminen yhtäaikaa luo melkoisia mahdollisuuksia väärinkäytöksiin. Taitaa tosin samanlainen malli olla betdaqillakin.

Edelleen uutta, aitoa ja kilpailukykyistä vetopörssiä odotellaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 3. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

27.11.2012 22:57 <HasHasHas> Tuttua huttua. Hyvä et rahaa et menettänyt, vaikka aikaa men

27.11.2012 22:57 <HasHasHas> ikin varmasti senkin edestä.


chang
Jäsen
Viestit: 363
Liittynyt: 27.03.2006, 13:51
Pisteitä: 34

Re: Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Viesti Kirjoittaja chang »

baxxter kirjoitti: Edelleen uutta, aitoa ja kilpailukykyistä vetopörssiä odotellaan.
Jees sama täällä - oikeastaan aika käsittämätöntä, ettei kunnollisia kilpailevia puljuja ole vieläkään syntynyt. Mistä tämä muuten oikein mahtaa kiikastaa??

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


karrhu
Jäsen
Viestit: 48
Liittynyt: 27.11.2012, 01:56

Tuotto: +26.70 yks.

Palautus%: 116.28%

Panosten ka: 5.86 yks.

Vetoja: 28

Pisteitä: 106
Viesti:

Re: Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Viesti Kirjoittaja karrhu »

chang kirjoitti:
baxxter kirjoitti: Edelleen uutta, aitoa ja kilpailukykyistä vetopörssiä odotellaan.
Jees sama täällä - oikeastaan aika käsittämätöntä, ettei kunnollisia kilpailevia puljuja ole vieläkään syntynyt. Mistä tämä muuten oikein mahtaa kiikastaa??
Eiköhän se johdu siitä, ettei uuden vetopörssin perustaminen ole aivan yhtä hyvä bisnes kuin tavallinen kaduntallaaja voisi luulla. Uuden yrittäjän tuleminen kilpailluille markkinoille on usein tolkuttoman kallista, mikäli alalla on ennestään yksi toimija, jolla on valtaosa olemassa olevista markkinoista. Mikäli tarkastellaan tätä vedonlyöntimarkkinoiden alamarkkinaa, vedonlyöntipörssiä, on se vieläpä hyvin kaukana mistä tahansa normaalista markkinasta. Kyseessähän on kuitenkin sellainen markkina, jossa tarjonta syntyy asiakkaista, eikä asiakkaita ole kovin helppo houkutella ilman tarjontaa. Pelkkä homman käynnistäminen siis edellyttää aivan jäätävän kokoisia markkinointikustannuksia, eikä siltikään ole takeita, että niitä markkinointikustannuksia sekä muita alkuinvestointeja saa koskaan takaisin, etenkin jos komissiot puristetaan oikein ohuiksi.

Periaatteessa vetopörssin perustamista voisi kokeilla jokin olemassa oleva, iso bookkeri, mutta heidänkin lienee viisaampaa keskittyä ydinliiketoimintaansa, joka tuottaa kuitenkin useimmiten melko tasaista kassavirtaa. Vedonlyöntipörssin perustaminen siis voi olla high risk, low reward -tyylinen tilanne. Vähän kuin tuuppaisi valavuorimaisesti omakotitalon Real Madridin 1,01 kertoimeen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Arrows
Jäsen
Viestit: 1776
Liittynyt: 17.01.2003, 21:55

Tuotto: +5.08 yks.

Palautus%: 106.91%

Panosten ka: 1.88 yks.

Vetoja: 39

Pisteitä: 75

Re: Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Viesti Kirjoittaja Arrows »

Aiheeseen liittyen niin Twitteristä luin aamulla, että ilmeisesti uusimmassa Racing Postissa olisi ollut juttua, että Ladbrokes olisi valmistelemassa BetDAQin ostoa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

27.11.2012 15:25 <Tenkrat> Ei helv..

27.11.2012 15:47 <r0mm1> Ei kai tuo nyt lähtökohtaisesti tarkoita huonoa?


T
Jäsen
Viestit: 266
Liittynyt: 14.01.2003, 20:38
Pisteitä: 34

Re: Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Viesti Kirjoittaja T »

karrhu kirjoitti:
chang kirjoitti:
baxxter kirjoitti: Edelleen uutta, aitoa ja kilpailukykyistä vetopörssiä odotellaan.
Jees sama täällä - oikeastaan aika käsittämätöntä, ettei kunnollisia kilpailevia puljuja ole vieläkään syntynyt. Mistä tämä muuten oikein mahtaa kiikastaa??
Eiköhän se johdu siitä, ettei uuden vetopörssin perustaminen ole aivan yhtä hyvä bisnes kuin tavallinen kaduntallaaja voisi luulla. Uuden yrittäjän tuleminen kilpailluille markkinoille on usein tolkuttoman kallista, mikäli alalla on ennestään yksi toimija, jolla on valtaosa olemassa olevista markkinoista. Mikäli tarkastellaan tätä vedonlyöntimarkkinoiden alamarkkinaa, vedonlyöntipörssiä, on se vieläpä hyvin kaukana mistä tahansa normaalista markkinasta. Kyseessähän on kuitenkin sellainen markkina, jossa tarjonta syntyy asiakkaista, eikä asiakkaita ole kovin helppo houkutella ilman tarjontaa. Pelkkä homman käynnistäminen siis edellyttää aivan jäätävän kokoisia markkinointikustannuksia, eikä siltikään ole takeita, että niitä markkinointikustannuksia sekä muita alkuinvestointeja saa koskaan takaisin, etenkin jos komissiot puristetaan oikein ohuiksi.

Periaatteessa vetopörssin perustamista voisi kokeilla jokin olemassa oleva, iso bookkeri, mutta heidänkin lienee viisaampaa keskittyä ydinliiketoimintaansa, joka tuottaa kuitenkin useimmiten melko tasaista kassavirtaa. Vedonlyöntipörssin perustaminen siis voi olla high risk, low reward -tyylinen tilanne. Vähän kuin tuuppaisi valavuorimaisesti omakotitalon Real Madridin 1,01 kertoimeen.
Uudelle vetopörssille tilanne on tämä mutta esim betdaq näyttää pyörivän ihan hyvin mutta mitään suurempaa ei tapahdu voimasuhteissa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


baxxter
Jäsen
Viestit: 30
Liittynyt: 23.01.2004, 20:35
Pisteitä: 3

Re: Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Viesti Kirjoittaja baxxter »

T kirjoitti:
Uudelle vetopörssille tilanne on tämä mutta esim betdaq näyttää pyörivän ihan hyvin mutta mitään suurempaa ei tapahdu voimasuhteissa.
Näppituntuma on, että niin Betdaq:lla kuin varsinkin WBX:llä huomattava osa tarjolla olevista kertoimista on Betfairin kertoimia peilaavan robotin asettamia. Huomioita olen toki tehnyt vain hiljaisemmissa kohteissa, esim F1 GP. Kokeilin tarjota Betfairilla suurempaa kerrointa kuin aiemmin oli tarjolla niin pian sen jälkeen Betdaq:lla kerroin nousi myös. Jossain kohteessa sain jopa ajettua botin tarjoamaan liian hyvää kerrointa mutta eipä siitä vaivaan nähden ollut merkittävää hyötyä. Jossain livekohteessa kävi Daq:lla niin, että kun yritin ottaa ruudulla näkyvää kerrointa niin se huononi jatkuvasti alta pois eli kun delay oli kulunut niin ruudulle ilmestyi huonompi kerroin kuin jota olin yrittänyt lyödä. Kerran tai kaksi olisi mennyt sattuman piikkiin mutta sama tapahtui varmaan viisi kertaa peräkkäin niin homma vähän haiskahti.

"Oikeiden" pelaajien puute on siis kaikkien muiden vetopörssien paitsi Betfairin ongelma. Valitettavasti.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


ptets
Avatar
Jäsen
Viestit: 2226
Liittynyt: 16.05.2008, 09:49

Tuotto: -16.53 yks.

Palautus%: 97.79%

Panosten ka: 2.63 yks.

Vetoja: 285

Pisteitä: 1367

Re: Laskuvirhe pankissa, ei minun edukseni

Viesti Kirjoittaja ptets »

Se on ilmeisesti hyvästi Betdaq:
As set out in our current terms and conditions the BETDAQ exchange services
comprising the betting exchange, multiples and 1Bet are made available to you by
Global Betting Exchange, an Irish company, licensed by the UK Gambling
Commission (UKGC), while the games products are made available by Global Betting
Exchange Alderney Limited (GBEA Ltd), licensed by the Alderney Gambling Control
Commission (AGCC).

We are writing to inform you that as of December 3rd all of the services
provided on the BETDAQ website will be made available by GBEA Ltd and will be
entirely governed by the AGCC. Here is a link to their website. We are making
this change as part of an exercise to bring all the websites, products and
services we provide under a single structure.
Eli Betdaq-vetopörssi siirtyy Alderneylle -> tulee verolliseksi. Ikävää mutta totta. Laukoissahan tuolla oli ihan hyvät vaihdot ja futistakin pääsi vähän treidailemaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Children are innocent
teenagers fucked up in the head
adults are even more fucked up
and elderlies are like children

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin