Tänään on 28.03.2024, 23:39.

Laskurin beta-versio testauksia varten

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Julkaisen tästä laskuriprojektistani nyt ensimmäisen esiversion. Se on riisuttu malli ja tarkoitettu vain käyttötestejä varten. Laskuri kyllä jo laskee lähes kaiken tarpeellisen, niinkuin "konehuoneen" puolelta voi todeta, mutta tuloksista on poimittu esiin vasta Asian Handicap, Spread ja Live-laskin.

Kysymykset kuuluvat näin:
- kuinka moni pystyy tätä englanninkielisellä Excel-versiolla (duunisyistä) tehtyä laskinta käyttämään. Eli tarvitaanko myös erilliset versiot vanhempia Excel-versioita / suomenkielisiä versioita varten?
- mitä laskentaosioita etusivulle halutaan? (totals, team u/o, moneyline, tulosveto, jne)
- ideoita laskimen jakelua koskien

Tämä esiversio on ladattavissa osoitteesta: poistettu

rar-pakkauksen purkamiseen tarvittava salasana on ylikerroin.com

Saman tien tuli todettua että Annabetin laskurin ¼-tasoituksissa on pieni systemaattinen virhe...

Kommentteja, ehdotuksia...?

Edit
===
Käyttöohje: laskuri ottaa syöttötietoina maaliodotusarvot (goal expectancy) ja todennäköisyysarviot (spread propabilities). Jos todennäköisyysarvioita ei syötetä, laskut tehdään pelkästään maaliodotusarvoista.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut S.Mäenala, 18.11.2011, 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“There are two kinds of forecasters: those who don’t know, and those who don’t know they don’t know.”
(J K Galbraith)

Minikommentit


Basileios
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 09.04.2011, 02:07
Pisteitä: 42

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja Basileios »

Minusta taulukko on erinomainen. Itse väsännyt vähän samanlaisen mutta se on niin törkeä ulkoasultaa että ei sitä kenellekään ilkeäisi edes näyttää. Taulukko on tosi selkeä. Vanhempaa ecxel versiota ei välttämättä tarvitse tuosta julkaista sillä microsoftin sivuilta voi ladata tuon Fileformatconverterin. Minulla ainakin vanhempi Ecxel herjasi tätä tiedostoa ja kysyi automaattisesti että haluanko tuon ohjelman ja tuolla ohjelman avulla voi muokata näitä uudenman version ecxel tiedostoja tai tallettaa suoraan vanhaksi tiedostoksi.

Hienoa että joku viitsii nähdä vaivaa tälläisen taulukon tekemiseen ja vielä jakaa sen eteenpäin. Isot kiitokset siitä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


mpr
Jäsen
Viestit: 1486
Liittynyt: 09.01.2006, 22:28

Tuotto: +83.35 yks.

Palautus%: 104.11%

Panosten ka: 2.28 yks.

Vetoja: 889

Pisteitä: 536
Paikkakunta: Oulu

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja mpr »

Hyvää layout suunnittelua, eteenpäinmenoa selkeyden osalta ja liveprossat myös hieno juttu.
Totalsrajat varmaan ovat kanssa tulossa?

Mutta sitten kysymykseen, oletko miettinyt minkäänlaista tasapelikorjausta tuohon. Eikös sarjoittain, lähinnä futis vs. kiekko ole aika erilaiset tasuriprossat verrattuna puhtaaseen poisson's jakaumaan. Lisäksi taitaa vielä vaihdella sarjatasoittainkin. Annanbetillä muistaakseni tuollainen taisi olla, en muista tarkemmin toimintaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Seuranta: viewtopic.php?t=15039

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Basileios kirjoitti:Vanhempaa ecxel versiota ei välttämättä tarvitse tuosta julkaista sillä microsoftin sivuilta voi ladata tuon Fileformatconverterin. Minulla ainakin vanhempi Ecxel herjasi tätä tiedostoa ja kysyi automaattisesti että haluanko tuon ohjelman ja tuolla ohjelman avulla voi muokata näitä uudenman version ecxel tiedostoja tai tallettaa suoraan vanhaksi tiedostoksi.
Tuo oli hyvä tieto Basileios!
Tärkein syy tähän esiversio-julkistukseen oli juuri varmistaa että laskuria voi käyttää yleisesti käytössä olevilla Excel-versioilla.
Vanhempiin formaatteihin mä tuon saan kyllä muunnettua, mutta näyttää siltä että suomenkielisen version tuottamiseksi joutuisi vaihtamaan koko käyttöjärjestelmän oletuskieleksi suomen. :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

mpr kirjoitti:Totalsrajat varmaan ovat kanssa tulossa?
Mutta sitten kysymykseen, oletko miettinyt minkäänlaista tasapelikorjausta tuohon. Eikös sarjoittain, lähinnä futis vs. kiekko ole aika erilaiset tasuriprossat verrattuna puhtaaseen poisson's jakaumaan. Lisäksi taitaa vielä vaihdella sarjatasoittainkin. Annanbetillä muistaakseni tuollainen taisi olla, en muista tarkemmin toimintaa.
Totalsrajat tulee ilman muuta mukaan, samoin muutkin tärkeimmät pelimuodot. Katsotaan paljonko saan sinne tungettua. Kysymys oli tältä osin vähän retorinen. Mietin vain onko porukalla jotain erityisempiä toiveita.

Mä kuulun vähän niihin puristeihin, joitten mielestä jos tunnusluvut tuottaa virheellisiä tuloksia niin vika on tunnusluvuissa, ei laskentajärjestelmässä.
Tasapelien osalta tilanne on vähän kuin entisellä palokunnalla. Eli järjestelmä kyllä laskee oikein mutta joukkueet pelaa väärin. Mutta kun se on reaalinen tosiasia niin siihen on myös mukauduttava: tasapelikorjaus on ehdottomasti mukana lopullisessa versiossa.

Olen tutkinut tuota sarjojen tasapelialttiutta aika paljon. Korrelaatio maalikeskiarvon ja tasapeliprosentin välillä on hyvin voimakas (poikkeuksiakin on kuten esim. Skotlannin liiga). Tällä perusteella oikeilla maalilukuarvioilla kyllä pitäisi saada sarjasta riippumatta hyviä tasapeliprosentteja.

Jääkiekon osalta omat tutkimukset on vielä alkutekijöissään, mutta yleinen vaikutelma on samansuuntainen: tasapelejä tulee enemmän kuin lääkäri määrää. :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


power
Jäsen
Viestit: 2536
Liittynyt: 10.12.2003, 15:41

Tuotto: -73.99 yks.

Palautus%: 97.85%

Panosten ka: 1.70 yks.

Vetoja: 2030

Pisteitä: 215

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja power »

S.Mäenala kirjoitti: Mä kuulun vähän niihin puristeihin, joitten mielestä jos tunnusluvut tuottaa virheellisiä tuloksia niin vika on tunnusluvuissa, ei laskentajärjestelmässä.
Tasapelien osalta tilanne on vähän kuin entisellä palokunnalla. Eli järjestelmä kyllä laskee oikein mutta joukkueet pelaa väärin. Mutta kun se on reaalinen tosiasia niin siihen on myös mukauduttava: tasapelikorjaus on ehdottomasti mukana lopullisessa versiossa.
Tietääkseni Poisson toimisi suoraan jos maaliluvut olisivat toisistaan riippumattomia. Eli jos joukkueet loisivat ja antaisivat maalipaikkoja samaan tahtiin riippumatta ottelutilanteesta. Mutta näinhän ei luonnollisestikaan pelata, vaan pelitaktiikkaa muutetaan sen mukaan ollaanko johdossa,tappiolla vaiko tasoissa ja sitten huomioidaan lisäksi paljonko peliaikaa on jäljellä. Tämän takia pelkillä tunnusluvuilla(maaliodotusarvoilla) voi saada kyllä joukkueen maalilukujakauman oikein, mutta molempien joukkueiden maalilukuyhdistelmät taas eivät riippuvuuksien takia menekään ihan nappiin. Tunnusluvut eivät siis ole ongelma vaan puutteellinen laskentajärjestelmä(Poisson).

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


maig
Avatar
Jäsen
Viestit: 2456
Liittynyt: 30.01.2005, 17:27

Tuotto: -206.24 yks.

Palautus%: 98.03%

Panosten ka: 4.33 yks.

Vetoja: 2424

Pisteitä: 1369

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja maig »

power kirjoitti:
S.Mäenala kirjoitti: Mä kuulun vähän niihin puristeihin, joitten mielestä jos tunnusluvut tuottaa virheellisiä tuloksia niin vika on tunnusluvuissa, ei laskentajärjestelmässä.
Tasapelien osalta tilanne on vähän kuin entisellä palokunnalla. Eli järjestelmä kyllä laskee oikein mutta joukkueet pelaa väärin. Mutta kun se on reaalinen tosiasia niin siihen on myös mukauduttava: tasapelikorjaus on ehdottomasti mukana lopullisessa versiossa.
Tietääkseni Poisson toimisi suoraan jos maaliluvut olisivat toisistaan riippumattomia. Eli jos joukkueet loisivat ja antaisivat maalipaikkoja samaan tahtiin riippumatta ottelutilanteesta. Mutta näinhän ei luonnollisestikaan pelata, vaan pelitaktiikkaa muutetaan sen mukaan ollaanko johdossa,tappiolla vaiko tasoissa ja sitten huomioidaan lisäksi paljonko peliaikaa on jäljellä. Tämän takia pelkillä tunnusluvuilla(maaliodotusarvoilla) voi saada kyllä joukkueen maalilukujakauman oikein, mutta molempien joukkueiden maalilukuyhdistelmät taas eivät riippuvuuksien takia menekään ihan nappiin. Tunnusluvut eivät siis ole ongelma vaan puutteellinen laskentajärjestelmä(Poisson).
Joku vissiin tutki täällä Markovin stokastista mallia tähän?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

power kirjoitti:Tunnusluvut eivät siis ole ongelma vaan puutteellinen laskentajärjestelmä(Poisson).
En nyt tiedä onko tässä mitään kommentoitavaa...
Luetaanpa yhdessä uudelleen. Minä kirjoitin:
Mutta kun se on reaalinen tosiasia
niin siihen on myös mukauduttava
tasapelikorjaus on ehdottomasti mukana
Sen verran kuin minä suomea ymmärrän niin tunnustin ongelman olemassaolon ja kerroin sen korjaamisesta.

Mutta jos nyt saivarrella haluat, niin kyllähän tämänkaltainen maali-intensiteetin lasku joidenkin otteluiden loppupuolella voitaisiin huomioida myös maalilukuarvoissa! :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

maig kirjoitti:Joku vissiin tutki täällä Markovin stokastista mallia tähän?
Juu, ja kyllä tuolla otteluarvioissa aika usein voi lukea kommentteja, joissa ottelun kulkua yritetään hahmottaa etukäteen, ikäänkuin tilastollisena satunnaisprosessina. Olen ollut huomaavinani että toto-pelaajilla tämäntyyppiset juoksun kulku-analyysit ovat myös tavallisia.

Vertailua voisi myös tehdä säämiehiin ja heidän supertietokoneisiinsa.
Sään tai jalkapallo-ottelun kaltaisten kaoottisten tapahtumien "kuriin saaminen" tieteellisiä menetelmiä käyttäen ei kovin hyvin näytä onnistuvan. Joka tapauksessa se vie ilon koko touhusta, ainakin fudiksen osalta. :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


maig
Avatar
Jäsen
Viestit: 2456
Liittynyt: 30.01.2005, 17:27

Tuotto: -206.24 yks.

Palautus%: 98.03%

Panosten ka: 4.33 yks.

Vetoja: 2424

Pisteitä: 1369

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja maig »

S.Mäenala kirjoitti:
maig kirjoitti:Joku vissiin tutki täällä Markovin stokastista mallia tähän?
Juu, ja kyllä tuolla otteluarvioissa aika usein voi lukea kommentteja, joissa ottelun kulkua yritetään hahmottaa etukäteen, ikäänkuin tilastollisena satunnaisprosessina. Olen ollut huomaavinani että toto-pelaajilla tämäntyyppiset juoksun kulku-analyysit ovat myös tavallisia.

Vertailua voisi myös tehdä säämiehiin ja heidän supertietokoneisiinsa.
Sään tai jalkapallo-ottelun kaltaisten kaoottisten tapahtumien "kuriin saaminen" tieteellisiä menetelmiä käyttäen ei kovin hyvin näytä onnistuvan. Joka tapauksessa se vie ilon koko touhusta, ainakin fudiksen osalta. :wink:
Minun mielestäni toimivan systeemin kehittäminen viimeisten kierrosten otteluihin, jossa motivaatio näyttelee suurtakin osaa olisi ehdottomasti hyödyllistä.

Ajatellaan, että joukkue A tarvitsee 3p, että ei tipu kakkosdivariin ja joukkueelle B ottelu on merkityksetön lukuunottamatta psykologista boostia toisen tiputtamisesta sarjatasoa alemmas. Minuutilla 17" Joukkue B menee 0-1 johtoon. Tässä kohtaahan koko ottelun kulku puuttuu radikaalisti ja maaliodotusarvo nousee raketin lailla. Vastaavasti toisinpäin. Voi soveltaa myös esim Champions Leaguen tai jonkun muun pleijarivaiheeseen. Tästä vasta potkua tulisi tohon live-vedonlyöntiin?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

maig kirjoitti:Ajatellaan, että joukkue A tarvitsee 3p, että ei tipu kakkosdivariin ja joukkueelle B ottelu on merkityksetön lukuunottamatta psykologista boostia toisen tiputtamisesta sarjatasoa alemmas. Minuutilla 17" Joukkue B menee 0-1 johtoon. Tässä kohtaahan koko ottelun kulku puuttuu radikaalisti ja maaliodotusarvo nousee raketin lailla. Vastaavasti toisinpäin. Voi soveltaa myös esim Champions Leaguen tai jonkun muun pleijarivaiheeseen. Tästä vasta potkua tulisi tohon live-vedonlyöntiin?
Tämä mun mielestä menee enemmän juuri tuonne "ilo"-osastoon, josta edellä kirjoitin. Suuri osa arvioitsijoista varmasti haluaa tehdä sarjatilanteen, poissaolojen, motivaatiotekijöiden, yms. arvioinnin nimenomaan itse, eikä halua että laskentatyökalu siihen sekaantuu. Laskurin osuudeksi jää siten vain "kliinisen laskennan" tekeminen eli tuottaa (ilman mitään laskurin tekijän omia kannanottoja) annetuista syöttötiedoista hardcore-kertoimia. Silloin arvioitsija voi olla varma että lasketut luvut perustuvat ainoastaan hänen itsensä tekemiin arvioihin. Laskuri vain suodattaa näistä arvioista halutut kerroinrajat.

Kunhan saan tämän "tieteellisen laskijan" valmiiksi, tarkoituksena on julkaista sellainen "lelu", joka laskee kaikki rajat kun syöttötietoina annetaan pelkästään joukkueiden nimet (siitä myös 'toy' -nimitys, jota mä tässä olen käyttänyt!). Idean tähän sain osittain juuri Sinulta maig: kirjoitit jossain aikaisemmin että "...haluan automatisoida tämän niin pitkälle kuin mahdollista...". Päättelin että pelkkiä nimiä pitemmälle tätä duunia ei voi automatisoida! :wink:

Edit:
ps. en tiedä oletko huomannut sitä tuosta esiversiosta, mutta Live-laskennassa tehdyt maalit otetaan jo huomioon AH- ja Spread-kertoimia laskettaessa. Hyvin todennäköisesti kirjoitan saman ominaisuuden sisään myös Team u/o ja Totals -kertoimiin. Mietin pitkään pitäisikö näiden kertoimien olla "jäljellä olevalle peliajalle" vai "koko otteluun". Päädyin jälkimmäiseen vaihtoehtoon.
Tästä asiasta olisi mukava kuulla myös Live -professionaalien mielipiteitä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


maig
Avatar
Jäsen
Viestit: 2456
Liittynyt: 30.01.2005, 17:27

Tuotto: -206.24 yks.

Palautus%: 98.03%

Panosten ka: 4.33 yks.

Vetoja: 2424

Pisteitä: 1369

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja maig »

Mietin tässä, että laskuri on jo itsessään aika pitkälti valmis ja muutamia pikkujuttuja vaille, jotka ovat tulleet jo esille. Ne, mitä tuohon betaan ei vielä ollut sisällytetty, on melko helppoa vääntää siihen itse muutaman minuutin työllä. Tämän jälkeen kaikki on enemmän tai vähemmän soveltavaa kokeilua, ynnäämistä ja vääntämistä, missä vaiheessa homma sitten muuttuu mielenkiintoiseksi.

Kenties hyppäsin jo asioiden edelle. Live-laskuri, jota olet vääntänyt on todella tervetullut lisä, mutta sen noudattamista malleista ja toimintaperiaatteista saadaan varmasti vielä paljon keskustelua aikaiseksi.

Uudelle käyttäjällehän tämä laskuri on mitä timanttisin työkalu. Muistan kuin itse väänsin ja modasin täältä sivuilta löydetyn laskurin pohjalta omani, eikä se varmaan ole koskaan valmis. Live-vedonlyöntiin en itse ole perehtynyt vielä yhtään enkä uskalla lähteä arvioimaan mallissasi käyttämiäsi systeemejä.

Älä missään nimessä käsitä viestejäni kritiikiksi, pikemminkin päinvastoin on hienoa, että joku jaksaa vääntää systeemejään ja vielä jakaa ne yleisölle ilmaiseksi.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

maig kirjoitti:Mietin tässä, että laskuri on jo itsessään aika pitkälti valmis ja muutamia pikkujuttuja vaille, jotka ovat tulleet jo esille. Ne, mitä tuohon betaan ei vielä ollut sisällytetty, on melko helppoa vääntää siihen itse muutaman minuutin työllä.
Oikeassa olet maig! Esiversio tosiaan laskee jo lähes kaiken tarvittavan datan.
Tein heti periaatepäätöksen että en ala kaavoja arki-iltaisin väsyneenä vääntämään ja kirjoitan laskuria vain viikonloppuina.Siksi projekti edistyy vähän hitaanlaisesti. Luulisin että saan beta 2:n tänä viikonloppuna valmiiksi. Sen pitäisi olla mahdollisia virhekorjauksia ja pikkusäätöjä lukuunottamatta jo lähes lopullinen versio.
maig kirjoitti:Älä missään nimessä käsitä viestejäni kritiikiksi...
No probs maig! :wink:
Sinun viestisi ovat aina olleet täyttä asiaa ja hyvin perusteltuja. Noilla kriteereillä lukisin mielelläni kriittisempääkin tekstiä...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Beta 2 -versio valmis.

Tämä on mahdollisia kirjoitusvirheitä ja muita pikkuviilauksia lukuunottamatta lopullinen versio.
Tämä versio on vanhentunut.

rar-pakkauksen purkuun tarvittava salasana on edelleen ylikerroin.com

Kirjoitan siitä lopullisen version myötä tarkan käyttöohjeen.
Tätä versiota koskeviin kysymyksiin, kommentteihin, virheilmoituksiin yms. vastailen tietysti myös. :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut S.Mäenala, 18.11.2011, 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Minikommentit


Betsaari
Jäsen
Viestit: 2303
Liittynyt: 19.11.2009, 10:45

Tuotto: +76.24 yks.

Palautus%: 111.02%

Panosten ka: 2.58 yks.

Vetoja: 268

Pisteitä: 1112
Paikkakunta: Kupittaa, Tku

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja Betsaari »

Antaa muuten prikulleen samat tulokset kuin se Annabetin maaliodotusarvolaskuri, kun mukana on 1x2% -jakauma. Esimerkiksi arvoilla 60-20-20 ja 3-1 tulee molemmilla samat tulokset. +0 75%, -1 53,1%, +1 92,5%, -1,5 45,2%, +1,5 93,5% jne.

Onhan tämä loistava ja helppokäyttöinen laskuri, joten suuret kiitokset sinulle S.Mäenala ja mä alan varmasti käyttämään tuota jatkossa :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


TheSavageSam
Avatar
Jäsen
Viestit: 448
Liittynyt: 27.02.2008, 13:07

Tuotto: -5.61 yks.

Palautus%: 93.15%

Panosten ka: 2.41 yks.

Vetoja: 34

Pisteitä: 20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja TheSavageSam »

Hieno vekotin ja mitä nyt pikaisesti koetin niin toimii OpenOffice Calc:lla, versio 3.2. :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minulla on kaikki aika tässä maailmassa. Ja koska aika on rahaa, niin minulla on kaikki rahat tässä maailmassa.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Mukava kuulla Betsaari ja TheSavageSam! :wink:
Ei ollut sitten turha tämä minun projektini!

Hyvä tieto myös tuo OpenOfficen Calc!

Pari pientä bugia olen jo löytänyt tuosta betasta, ei tosin mitään juurikaan kertoimiin vaikuttavaa. Korjaan ne kaikki sitten kerralla lopulliseen versioon. Kerätään nyt rauhassa lisää kokemuksia.

"Live Calibration":sta tiedoksi:
- Live laskuria ei ole lukittu todennäköisyysarvioihin vaikka ne olisi kohdassa Spread Propabilities ilmoitettukin. Tämä siksi että todennäköisyydet voivat vapaasti muuttua kun kello käy ja/tai maaleja alkaa tulla.
- laskuri voidaan sen sijaan kalibroida niin että se ottaa laskennassa nämä arviot huomioon.
- suositeltava tapa tehdä tämä kalibrointi on seuraava:

1) tyhjennä Boost ja Draw Compensation -solut (O3 ja Q3)
2) nollaa kaikki neljä Live -kohdan solua (T3, U3, W3 ja X3) ja käännä Live päälle (laita 1 soluun T3)
3) kirjoita Draw Compensation -arvo solusta AB2 soluun Q3
4) tämän jälkeen kirjoita Boost -arvo solusta AB3 soluun O3

Sillä siisti.
Kahden viimeksimainitun kohdan suhteen nimenomaan järjestys on tärkeä.

Kalibrointi on hidastava tekijä silloin kun seurataan samanaikaisesti useita eri kohteita ja myöhemmissä versioissa laskin tulee tekemään sen automaattisesti.
Tärkeä on myös huomata että Live tilanne näkyy suoraan melkein kaikissa kertoimissa. Vain Tulosvedosta ja Eurooppalaisista Tasoituksista jätin sen pois.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Migu1986
Jäsen
Viestit: 179
Liittynyt: 06.08.2013, 19:39
Pisteitä: 38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja Migu1986 »

Onko tuota laskuria vielä mahdollista saada ladattua jostain? Kiinnostaisi varsinkin tuo Live-laskuri. :peukku:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

02.03.2014 12:28 <S.Mäenala> Lähetä minulle email-osoitteesi YV:nä


Muikkuz
Jäsen
Viestit: 231
Liittynyt: 20.05.2016, 01:31
Pisteitä: 531
Paikkakunta: Oulu

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja Muikkuz »

Voisinko minäkin saada Laskurin, kun ei päässälaskutaito meinaa aina riittää?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

20.03.2017 20:43 <S.Mäenala> Laita sähköpostiosoitteesi YV:llä.


raredzzi
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: 07.04.2016, 20:29

Tuotto: +6.26 yks.

Palautus%: 107.53%

Panosten ka: 3.78 yks.

Vetoja: 22

Pisteitä: 6

Re: Laskurin beta-versio testauksia varten

Viesti Kirjoittaja raredzzi »

Minuakin kiinnostaisi kyseinen laskuri jos olisi mahdollista saada :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

27.03.2017 13:32 <S.Mäenala> Vihje: lue parin edellisen viestin kommentit.


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin