Tänään on 19.03.2024, 12:29.

Let me introduce Myself!!

Yleiseen turisemiseen muustakin kuin pelaamisesta.
Vastaa Viestiin
TapCity
Jäsen
Viestit: 1
Liittynyt: 11.07.2016, 13:18
Pisteitä: 1
Viesti:

Re: Let me introduce Myself!!

Viesti Kirjoittaja TapCity »

Simon viitoittamalla tiellä:

• Jukka aka TapCity
• Ikää 30-jotain
• Ravit intohimona viimeiset 20 vuotta, seuraan päivittäin niin Ruotsin kuin Suomenkin heppakisoja
• Tavoitteena muuttaa raviharrastus ammatiksi

Heissulivei vaan kaikille forumisteille!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


juxxi
Jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: 15.12.2016, 17:12
Pisteitä: 0
Viesti:

Re: Let me introduce Myself!!

Viesti Kirjoittaja juxxi »

Noniin tehdäänpä aluksi esittely.

• Oikea nimi Jussi
• Ikää löytyy jo reilut 50 vuotta
• Jääkiekkoa tulee seurattua melkeimpä 247


Tästä foorumista tulee varmasti suosikkini!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sari-fani
Jäsen
Viestit: 80
Liittynyt: 14.02.2015, 12:41
Pisteitä: 216

Re: Let me introduce Myself!!

Viesti Kirjoittaja Sari-fani »

Ajattelin jo, että nyt jokin Antiikin Kreikan Jumalista esittäytyy! Zeus, Nemesis, Apollon, Eros, Afrodite, Helios.. ??

Heillähän kyse oli monijumalaisuudesta, hieman Intian Hindujen tapaan. Pointtihan on siinä, että Jumala tai Jumalat eivät voi itse
TIEDOSTAA olevansa Jumala. Jos Jumala, jumaluus tai jumalaolento tarkoitaa henkilöllisiksi käsitettyjä olentoja, joiden oletetaan
hallitsevan luonnonvoimia, ihmisten kohtaloita jne, niin silloinhan Jumala ei voi olla tietoinen omista jumalillisista voimistaan. Muutoinhan
ne voimat eivät olisi yliluonnollisia, jumalillisia. Vaan ne olisivat loogisia, eli tietoisia. Jos Jumala tai Jumalia on olemassa, itse Jumalalla
tai Jumalilla ei voi olla aavistustakaan olevansa sitä mitä on. Tästä johtuen Jehovan todistajat ovat tämän kirjoittajan sydäntä lähinnä.
Jehova, Jumala ei voi itse mitenkään julistaa omaa asiaansa, koska mitään sellaista tietoisuutta ei voi olla Jumalla itsellään olemassakaan.
Vaan se julistaminen on muiden tehtävä.

Voidaanhan ajatella Jumalan kykenevän arvailemaan itse olevansa Jumala. Mutta mitenkään todennäköistä se ei ole. Sellainenhan
on jo aikalailla "anyone´s guess", kuten britit Asian ilmaisivat. Kuka tahansa voi aivan yhtä pätevästi ARVAILLA sitä samaa. Onhan näitä
Jumaliksi julistautuneita urheilunkin parissa ollut. Lähinnä tulee mieleen muuan Eric Cantona.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 3. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

06.03.2017 14:02 <Narttu> Olen sanaton


Lorimer
Avatar
Jäsen
Viestit: 2105
Liittynyt: 24.01.2004, 19:33
Pisteitä: 657
Paikkakunta: Tietäjä 2017

Re: Let me introduce Myself!!

Viesti Kirjoittaja Lorimer »

Voisin lyödä vetoa että Jumaluus-keskustelu ei useimpien mielestä kuulu laisinkaan näille sivuille. Mutta näillä mennään ja modet sitten siirtää jos katsoo aiheelliseksi.

Onko jumala tietoinen jumaluudestaan ?
Mitä jos universumi onkin jonkinlainen simulaatio ? Simulaation käynnistänyt tietoisuus toki tietää ajavansa simulaatiota ( ellei sitten ole epähuomiossa unohtanut koko asiaa ;--) , mutta hän voi olla täydellisen tietämätön hänen "testiajossaan" elävien ihmisten ja olentojen ajatuksista ja uskomuksista.
Esim . täällä lisää asiasta .

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 3. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

06.03.2017 15:52 <S.Mäenala> Mielenkiintoinen aihe sinänsä, mutta kuuluu tosiaan..

06.03.2017 15:53 <S.Mäenala> "Olemassaolon Suuret Kysymykset" -ketjuun.


Jantsa_
Jäsen
Viestit: 1152
Liittynyt: 11.02.2007, 05:14

Tuotto: +732.87 yks.

Palautus%: 103.84%

Panosten ka: 5.90 yks.

Vetoja: 3236

Pisteitä: 6667

Re: Let me introduce Myself!!

Viesti Kirjoittaja Jantsa_ »

Sari-fani kirjoitti:Pointtihan on siinä, että Jumala tai Jumalat eivät voi itse TIEDOSTAA olevansa Jumala. Jos Jumala, jumaluus tai jumalaolento tarkoitaa henkilöllisiksi käsitettyjä olentoja, joiden oletetaan hallitsevan luonnonvoimia, ihmisten kohtaloita jne, niin silloinhan Jumala ei voi olla tietoinen omista jumalillisista voimistaan. Muutoinhan ne voimat eivät olisi yliluonnollisia, jumalillisia. Vaan ne olisivat loogisia, eli tietoisia. Jos Jumala tai Jumalia on olemassa, itse Jumalalla tai Jumalilla ei voi olla aavistustakaan olevansa sitä mitä on.
Miksi näihin jumalallisiin voimiin pitäisi liittyä jotain yliluonnollista? Kai ne jumalat voivat hallita luonnonvoimia, ihmisten kohtaloita jne. täysin tietoisesti eli tiedostaen omat voimansa. Eli jumalille ne voimat olisivat loogisia. Samalla tavalla kuin joku korttitemppu voi olla taikurille looginen mutta katsojalle yliluonnollinen. Aivan kuten jumalalliset voimat ovat meille yliluonnollisia. Mun logiikka menee niin, että jos jotain pystyy tapahtumaan, niin kyse on luonnollisesta ja loogisesta asiasta riippumatta siitä pystynkö itse asiaa ymmärtämään. Eli loppujen lopuksi yliluonnollisuutta ei ole, on ainoastaan tietämättömyyttä.

Mitä mä missasin kun mulle ei oikein auennut miksei jumalilla voisi olla tietoa siitä mitä ovat ja omista voimistaan. En ainakaan tuosta tekstistä pystynyt mitään perustelua löytämään. Miksi jumalallisten voimien pitää olla yliluonnollisia myös itse jumalille? Auttakaa!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Simo Sulmi
Jäsen
Viestit: 3824
Liittynyt: 11.10.2015, 10:13

Tuotto: +248.04 yks.

Palautus%: 104.36%

Panosten ka: 2.14 yks.

Vetoja: 2653

Pisteitä: 1573

Re: Let me introduce Myself!!

Viesti Kirjoittaja Simo Sulmi »

Ohhoh :)

Onpas tää keskustelu saanut aivan uudenlaisen pinnan:/ Ei kait tällä Jumaluudella viitata nyt keskustelun avaajaan millään lailla? Heh, no en uskonutkaan....

Minä olen miettinyt tän "Jumaluuden" siten, että kun maailmankaikkeus vallitsevan nykyuskomuksen mukaan sai alkunsa noin 13.82mrd +-0.XXmrd vuotta sitten, elämän alku noin 3.5-4.1mrd vuotta sitten maapallolla, kädelliset omilla aivoilla miettivät ihmisten "alkusukulaiset n.75M vuotta sitten, ja varhaisimmat "nykyihmisen" fossiilit ovat noin 130000 vuotta vanhoja, ETTÄ mitä on Jumaluus?

- Onko Jumaluus kuitenkin tämän "kehittyneitten ja ajatuksia omaavan" kädellisten joukon keksintö ja "tuore keksintö" vai onko Jumala ollut jo 13.82mrd +- 0.XXmrd vuotta sitten?

*** Sitä voi jokainen meistä miettiä, vaikka kyllä mullakin aina joskus kivassa nousussa on tunne, et V...U oon Jumala! :)

tj

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sari-fani
Jäsen
Viestit: 80
Liittynyt: 14.02.2015, 12:41
Pisteitä: 216

Re: Let me introduce Myself!!

Viesti Kirjoittaja Sari-fani »

Jumala??

Tarina asian tiimoilta, numero 2.

Uskon vahvasti kristinuskon tapaan ja mukaisesti, että Jumala todella loi ihmisen omaksi kuvakseen. Vahva hypoteesini myös on, että Jumala (siinä ajassa, kun oli Jumala ihmisen kaltaisena henkilönä) ei itse tiennyt olevansa Jumala. Mikä jos pitää paikkansa, on jo hyvin merkittävä tieto ja ymmärrys! Ymmärtääkseni Jumala OLI eräänlainen fyysinen, ei psyykkinen, superihminen, josta vain luotiin ihmiskuvaa etiäpäin, siitä se todella lähti "kehittymään", ainoastaan, että ihmiset ovat itse lähinnä liian kunnianhimoisina "pilanneet" ihmisen rotuna. Ollaan yritetty matkia Jumalan fyysisiä supersuorituksia. Myös urheilun saralla. Olen näistä asioista jo vuosia säännöllisesti jutellut sekä Ev.Lut (joka onkin pääuskontoni) pastorien kanssa, että ovellani käyvien Jehovien kanssa, mikä suuresti on naapureitani harmistuttanut. Ja saanut näihin hypoteeseihini heiltä vahvistusta. On heillä paljon teoria-tietoa uskonasioista.

Jumala on kuitenkin "poimittavissa" ja päihitettävissä kaikessa psykologian saralla.

Ajatellaan erästä vanhaa, jo edesmennyttä rakentaja-mestaria. Ei rakennusmestaria, vaan rakentajamestaria. Hänen hautajaisissaan niin osuvasti eras aikalaisensa kuvasi hänen katsoneen huolellisesti erilaisia rakennustyömaita nähdäkseen jotakin uutta. "Voisiko sen asian tehdä sittenkin vaikkapa noin??" Kyse oli aina shokeeraamisesta, halusta ja lujasta tahdosta siihen. Hän oli myös materialisti, vailla edellytyksiä (koulutusta) olla mitään muuta. Keksii uutta katsomalla vanhaa, ja halu aina shokeerata uuden keksimisellään. Hän ihaili muita materialisteja. Olin hänen kansaan samaa mieltä. Vaikken olekaan materialisti. Taas sinne on tullut sellaista ja sellaista rakennustarviketta, ja sellaista ja sellaista uutta, hienoa, laajaa projektia pukkaa. Hieno juttu! Olin samaa mieltä, joo OOOOONhan se hieno juttu! Näin se elämä pyörii kysynnän ja tarjonnankin näkökulmasta. Joku shokki sen on täytynyt olla koko sillekin porukalle. Joku shokki sen on täytynyt olla. Ei shokkia voi määritellä, onko se positiivinen shokki vai negatiivinen shokki. Shokki on vain shokki.

Ja hän oli vain yksi todella monista aikalaisistaan.

Miten nämä kaksi asiaa sitten liittyvät toisiinsa? Älä vedä kivirekeä perässäsi, oli usein kuultu viisaus. Heittele vaikka pikku hiljaa niitä kaikista pahimpia murikoita reestäsi pois. Kysyin vain pari kertaa, että joo, mutta milläs heittelet, jos ne kivet painavat 500kg kappaleelta??!

ELI, kaikki psykologinen skouttaaminen perustuu siihen, että miten hyvin ihminen yrittää parhaansa sen psyykkeen viitekehyksestä, joka yksilölle on VÄÄJÄÄMÄTTÄ kehittynyt. Itse (valitettavasti) olen oppurtunisti. En ole materialisti, vaan oppurtunisti. En voi asialle mitään. Mutta jos yritän vinksallaan olevan psyykkeeni näkökulmasti aina parhaani, vaikkei se olisikaan mitenkään psykologisesti hyvä suoritus, olen yrittänyt parhaani ja sen täytyy olla tyydyttävä suoritus. Mitään muuta vaihtoehtoa ei yksinkertaisesti ole. Psykologia vaan on niin julmaa. Jumala oli tai on fyysinen superolento, ei myöskään psyykkinen superolento.

Tämä myös edelleen on elävien maailma. Ei kukaan tule takaisin vaikuttamaan maailman asioihin tai elämänmenoon millään tavalla. EI SE TOIMI NIIN. Johan sen jo järkikin sanoo. Ainakin mulla sanoo. Ei Jumala koskaan voisi sallia maailman toimivan mistään toisista ulottuvuuksista. Joku shokki sen on aikanaan täytynyt olla koko sillekkin porukalle. Sieltä menneistä ne vastaukset löytyvät. Sekä psykologian, henkilökohtaisen psykologisen skouttaamisen, että erilaisten jumala-käsityksien ja jumala-uskomustenkin saralla. Ei nykyisistä "maan päälle" paluista.

Jokaisellahan meillä on yksilölliset piirteensä ja piirteiden sekoitukset. Siitä kaikki yksilöllisyys. On vain erikoista olla materialisti, joka pyrkii kaikkia läheisiään shokeeraamaan. Se on erikoista, mutta aivan luonnollista, ja luonnolisen kehityksen tulosta. Ei vääjäämätön lopputulos, mutta mahdollinen. Onhan meitä moneen lähtöön ja junaan, enkä suinkaan ole maailman ainoa oppurtunisti. "Happiness is a warm gun", John Lennonia lainatakseni https://www.youtube.com/watch?v=xLbly9LcftA
Toinen artisti mieleeni on myöskin superpäräyttävä Anna Eriksson. Eräs parhaista livekeikoista koskaan (DVD:n omistan) oli esimerkiksi Anna Eriksson live 2008. https://www.youtube.com/watch?v=xLbly9LcftA

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

13.07.2018 10:38 <911> Nyt on kyllä oppurtunistista (pun intended) tajunnanvirtaa. Melko hämmentävää.

13.07.2018 17:14 <GooRio> Ttu. Luulin löytäväni niin ihanan Annan tosta jälkimmäisestä linkistä, mutta jo-

13.07.2018 17:15 <GooRio> ku sama hippi siellä joikas kuin ekassa linkissä. Pthyi.


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin