Tänään on 28.03.2024, 19:33.

FanTeam-pelaajan 'Jones' haastattelu

Vastaa Viestiin
FanTeam
Avatar
Jäsen
Viestit: 341
Liittynyt: 19.08.2015, 09:15
Pisteitä: 2
Paikkakunta: FanTeam.com
Viesti:

FanTeam-pelaajan 'Jones' haastattelu

Viesti Kirjoittaja FanTeam »

FanTeam-pelaajan 'Jones' haastattelu

Kuva

FanTeamin.com -sivuston avaamisesta lähtien "top voittajat"-listailla on keikkunut yksi suomalaisnimi ylitse muiden, nimimerkki 'Jones'. Esim. viimeisen kuukaden aikana hän on korjannut turnausvoittoja €2297 edestä, joka on varsin kunnioitettava saavutus. Millainen Jonesin tausta on fantasyfutikseen, ja miten hän valikoi pelaajia tai turnauksia, joihin osallistuu? FanTeam haastatteli Suomen tämän hetken #1 fantasyfutis-manageria, ja tässä Jonesin kommentteja fantasyfutis-pelaamisesta!

Kerro ensi alkuun hieman omaa taustaasi: oletko pelannut itse futista, onko sinulla vedonlyöntitaustaa ja mitä futissarjoja seuraat?
Jones: Joskus kauan sitte on tullu futista hiukan pelattua, mutta huonolla menestyksellä ;) Vedonlyönti on ollu lähellä sydäntä siitä lähtien, kun Suomessa alettiin pelaamaan Pitkävetoa. Monen muun tavoin munkin viikkorahat löysi tiensä lähikioskille ja Pitkävetokupongeille. Myös raveissa olen käynyt pikkupojasta lähtien veljen mukana. Nykyään eniten tulee pelattua oikeastaan Vakioveikkausta. Futista olen seurannut parisenkymmentä vuotta; lähinnä Mestarien Liigaa, sekä Englannin ja Suomen sarjoja.

Olet pärjännyt hienosti FanTeam-turnauksissa ja ollut viime viikot listakärjessä suomalaispelaajista. Onko fantasyfutis kokonaan uusi juttu, vai oletko pelannut perinteistä FPL:ää (fantasy.premierleague.com) aiemmin?
Jones: FPL:ää en ole itse asiassa koskaan edes kokeillut, mutta kotimaista Liigapörssiä on tullut väännettyä kaikkiin lajeihin sen perustamisesta lähtien! Muistan vielä miten ensimmäiset listat haettiin kioskilta, ja joukkueet kasattiin puhelimella soittamalla.

Miten vertaisit fantasyfutis-pelaamista ja vedonlyöntiä tai pokeria? Mitä yhtäläisyyksiä näet ja toisaalta, voiko mielestäsi fantasyfutiksessa pärjätä vaikka ei olisi hyvä vedonlyöjä?
Jones: Mielestäni fantasyfutiksessa yhdistyy vedonlyönnin ja pokerin hyvät puolet! Toisaalta vedonlyönnistä tuttu futispelien ja tilastojen seuraaminen, ja pokerin puolelta muita ihmisiä vastaan pelaaminen. Sekä fantasyfutis että vedonlyönti vaativat molemmat paljon valittujen sarjojen seuraamista. Itse en ole koskaan kokenut olevan hyvä vedonlyöjä, joten fantasyfutiksessa pärjäämiselle tämä ei ole esteenä! :)

Osallistut todella moneen turnaukseen ja joskus myös useilla eri joukkueilla. Millainen yleistaktiikka sinulla on FanTeam-turnauksiin: haetko esim yhden "varman päälle" ja yhden "riskijengin" vai kuinka karkeasti sanottuna luot joukkueita?
Jones: taktiikkani riippuu pitkälti siitä, millaisesta turnauksesta on kyse. Freerollissa voin kikkailla vähän enemmän ja 5-a-side turnaukset ovat hieman erilaisia kuin isot Valioliigaturnaukset, joissa on satoja osallistujia. Usein kokeilen toisella jengillä hieman "kepillä jäätä", ja haen muutamia pommeja, joita muilla pelaajilla ei olisi valittuna. Välillä otan enemmän, välillä vähemmän, riskiä. En siis käytä mitään kiveen hakattua taktiikkaa, vaan vedän hieman tilanteen mukaan.

Pärjäät aika hyvin monissa eri sarjoissa: hyödynnätkö muiden mielipiteitä, pelivihjeitä tai muuta vastaavaa tietoa vai teetkö kaikki päätökset omalla duunilla?
Jones: FanTeamissa on itselleni paljon outoja sarjoja, joten tilastojen tutkimiseen kuluu runsaasti aikaa. Haluan osallistua moneen eri liigaan, joten koneen ääressä saa hikoilla tunnin jos kaksi. Välillä tuntu siltä, että aikaa palaa jo hieman liikaa, kun lauantai- ja sunnuntaipäivät menee läppäri sylissä istuen :D Parasta tietoa on mulle se, jonka itse livekuvasta näen. Luotan siihen mitä itse todistan ja millaisen fiiliksen joukkueista saan. Katson Valioliigaa ja Mestarien Liigaa paljon tv:stä, mutta Veikkausliigaa tulee seurattua myös silloin tällöin paikan päällä.

Haastattelimme aiemmin kautta aikain eniten raha voittanutta pelaajaa 'EventHorizon2' (lue täältä). Mitä olet mieltä hänen taktiikastaan: onko jotain mistä olet kovasti eri mieltä ja jotain minkä allekirjoitat vahvasti?
Jones: Olen hyvin vahvasti samoilla linjoilla 'EventHorizon2':n kanssa, ja allekirjoitan paljon asioita tuosta haastattelusta. Olen ajatellut viime aikoina itse keskittyä hieman enemmän tiettyihin liigoihin, sillä nyt olen välillä roiskinut panoksia hieman liikaa eri sarjoihin. Taso turnauksissa myös kovenee koko ajan kun pelaajia tulee lisää ja joukkuemäärät kasvavat. Monet turnaukset menevät itsellä päin seiniä, joten en ole aivan niin paljon plussalla mitä haluaisin. Mutta toistaiseksi homma on toiminut kokonaisuutena ihan kohtuullisesti :)

Mitä olet mieltä FanTeamista toistaiseksi ja suosittelisitko sitä kavereillesi?
Jones: Tottakai! Olen jo suositellut Fanteamia kavereilleni, jotka ovat kiinnostuneita futiksesta. Mielestäni Fanteam on todella mahtava kokonaisuus, ja mukana olevat liigat ovat mielenkiintoisia.

Onko jotain asioita, mihin toivoisit muutosta FanTeamilla
Jones:
- Budjetti voisi olla pienempi tai vastaavasti pelaajahinnat hieman korkeampia
- Olen kaivannut myös enemmän turnauksia mihin on mahdollisuus osallistua ainoastaan yhdellä joukkueella per käyttäjä
- Minua kiinnostaisi myös turnaukset, joissa olisi ensin alkukarsinta, ja sitten esim. 3 parasta saisi lipun lopputurnaukseen
- Saman päivän eri sarjojen mielenkiintoisimpia ja tasaisimpia otteluita voisi myös yhdistellä turnauksiksi

Mitä muita lajeja tai sarjoja haluaisit nähdä FanTeam-sivustolla kuin jo nyt siellä olevat futissarjat?
Jones: Eurooppa-liiga olisi hyvä lisä pelitarjontaan. Ja tietysti myös jääkiekko lajina kiinnostaisi!


Kiitos käyttäjälle 'Jones' tästä haastattelusta!

Kuten yllä olevista kommenteista voi nähdä, niin fantasyfutiksessa pärjäämisen edellytyksenä ei ole gurun status vedonlyönnissä. Voit voittaa mukavasti rahaa tekemällä taustatyöt hyvin ja katsomalla otteluita ja luottamalla omiin näkemyksiin. Fantasyfutiksessa pelaat muita ihmisiä vastaan joista monet ovat amatöörejä ja vetelevät myös vahvasti tunteella. Siispä fiksulla pelaajalla on nyt hyvät saumat lisätienesteihin.

FanTeamin kommentteja lopuksi noihin Jonesin esittämiin ehdotuksiin:
1) Olemme nostaneet alun jälkeen hieman pelaajahintoja, joten peli on itse asiassa nyt pykälää paria hankalampaa kuin reilu 1kk sitten. Olemme saaneet tästä jo jotain kommentteja, että hinnat ovat liian korkeita. En usko että mitään korotusta tehdään ainakaan aivan heti. Alamme tehdä turnauksia eri budjeteilla varmasti kävijämäärien kasvaessa ja jokainen voi myös itse luoda turnauksen pienemmällä budjetilla.
2) Tämä pistetään korvan taakse ja varmasti myös toteutuu kunhan pelaajia on hieman lisää. Nyt meidän ei vielä kannata liikaa hajottaa turnauksia, koska osallistujamäärät sitten tippuvat.
3) Tämä on myös kehityslistalla ja tulee varmasti tulevaisuudessa
4) Tätä on myös mietitty jo pitkän aikaa, ja tulee varmasti tulevaisuudessa

Mitä tulee Eurooppaliigaan ja kiekkoon: lätkästä on tosiaan ollut jo puhetta, ja se on korkealla prioriteeteissä. Tulee varmasti heti kun se vain on suinkin mahdollita, mutta aikataulu on kuitenkin vielä kuukausia. Eurooppaliiga ei varmasti ole tällä kaudella vielä listoilla, ja se on lisäksi todella työläs sarja datan toimittajalle (eli kallis meille) suuresta joukkuemäärästä riippuen.
Jos sinulla ei ole vielä FanTeam-tiliä, niin avaa se tästä linkistä ja lunasta 200% talletusbonus!

Ylikerroin.com
Jäsen
Viestit: 1068
Liittynyt: 21.12.2013, 11:56
Pisteitä: 1947

Re: FanTeam-pelaajan 'Jones' haastattelu

Viesti Kirjoittaja Ylikerroin.com »

Kuva


Mikäli pelaaminen Fantasyfutiksen parissa kiinnostaa, tee tili TÄSTÄ linkistä ja muuta managerointitaitosi rahaksi. Muista myös ilmoittaa rekisteröitymisesi meille, niin pääset myös jatkossa kauttamme järjestettäviin ilmaisturnauksiin ja muihin etuihin käsiksi.

100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin