Oliver kirjoitti:
Foorumia seuraa aktiivisesti ehkä noin 200 lukijaa, satunnaisia vierailijoita on varmaan saman verran ja loput on sitten näitä, ketkä ovat rekanneet tänne ihan pelkästä mielenkiinnosta.
-totta, mutta jos saataisin edes nämä 200 lukijaa heittämään vähän enemmän kommenttia niin se oli edistystä. Tuossa kun katsoo esim valioliigan ja sm-liigan viikonlopun kierroskohtaisia ketjuja niin viestejä on siinä kymmenkunta, viestiketju on silti luettu usein toistatuhatta kertaa. Juu tiedän että siinä on mukana myös niitä jotka lukee ketjun kymmeniä kertoja, mutta silti musta tuntuu että vastauksia suhteessa lukijoihin on todella vähän.
Jotain hassua siinä on että palstalle on "eksynyt" ilmeisesti vedonlyönnin kiinnostamana satoja henkilöitä ja uskonpa että nämä sadat ihmiset myös vetoa lyövät peleistä. Silti esim juuri näihin jo mainittuihin valioliigan ja sm-liigan viestiketjuihin tulee vain reilu kymmenkunta kommenttia...ja ketjua on silti luettu toistatuhatta kertaa(varmaan enemmän kuin sata henkilöäkin siis?). Viime viikolla oikein seurasin tuota "luettu" -kohtaa ja lukema menee äkkiä satoihin, mutta vastaukset jää johonkin kymmeneen?!
Vaikeaa on luoda sellaista yhteisöä, jossa kaikki viihtyisivät.
-siksipä ajattelinkin että kun pakollisesta rekisteröitymisestä huolimatta keskustelua ei vaan synny, niin tehdään paikasta sitten vähän suljetumpi paikka. Ehkä se että tiedettäisiin että "paikalla" on enemmän aktiivista omaa porukkaa saisi useammat kirjoittelemaan. Noissa vanhemmissa ketjuissa joissa käsiteltiin tätä samaa asiaa moni totesi että jos ei keskustelua enempää synny niin lopettavat he sitten itsekkin kirjoittelun. Ehkä näin on jo joku tehnytkin niin saataisiin siten näin ajattelevat uudestaan mukaan, myös ne jotka ehkä juuri nyt näin miettivät...
Jotkut haluavat, että heidän vihjeitään lukee mahdollisimman moni.
-totta mutta ehkä he myös haluaisivat keskustelua, rakentaavaa kritiikkiä ja toisenlaisia mielipiteitä...ja missä on kaikki ne jotka haluavat ihan terveesti päteä osaamisellaan (tai sitä yrittää, kuten mä

)
Jotkut taas ovat sitä mieltä, että siivellä eläjille eivät halua antaa yhtään mitään.
-näin moni ajatteli ja osa ilmaisi asian jo silloin kun paikka oli vähän pienempi. Nyt näitä siivellä eläjiä on moninkertaisesti enemmän (tai ainakin heidät on saatu rekisteröitymään

)
Osa ei viitsi edes osallistua keskusteluun, koska ajattelevat että ennen pitkää joku puupää kumminkin tulee ja haistattaa pitkät.
-no jos ei kestä asiallista perusteltua kommentointia niin IMO voikin suksia kuuseen. Jos joku ongelmatapaus taas ilmenee niin onhan täällä modeja vähintään riittävästi. Heh, itseaisassa aivan älytön määrä viestien määrään nähden. Mutta samapa tuo kun ei siitä haittaakaan ole.
Minkälainen olisi sellainen foorumi, jota nuo edellä mainitut käyttäjäryhmät suostuisivat yhtä aikaa käyttämään? Hyviä ideoita otetaan vastaan!
-foorumissa ei sinänsä kai mitään vikaa ole. Uskoisinpa että kahden ensi mainitun ryhmän saaminen samaan foorumiin on järjestettävissä ja tuota kolmatta ryhmää ei musta tavallaan edes olekkaan, ei kukaan voi olla niin herkkä ettei suutaan netissä nimettömänä uskaltaisi avata, eihän?
Toisaalta eihän tässä foorumin keskusteluistakaan kukaa muu tässä ketjussa valita kuin minä, ehkä muut ovat tyytyväisiä. Ehkä se olen sitten vain minä joka olen väärässä (taas

).
Jokainen totta kai pelaa omaa vedonlyöntiänsä, vaikka mitään foorumia ei edes olisikaan. Osalle kirjoittajista varmaan riitää että pääsee kirjoittaman oman juttunsa taululle, osa ehkä taas kaipaisi enemmän palautetta, kritiikkiä ja toisenlaisia näkökulmia samasta aiheesta. Mutta kuten sanottua, ei tähän mun avaamaan ketjuun kukaan muu ole mitään älähtänyt niin ilmeisesti kaikki on ok. Jatkakaa.
Minikommentit