Eli kun yritän siirtää rahaa MB:ltä pankkitililleni tulee ilmoitus ettei siirtoa voi tehdä ennen tilin varmennusta.
Ohjeeksi tulee siirtää alle 15€ summa jonka viitetietona tulisi koodi jonka rekisteröimällä siirrot onnnistuisivat jatkossa.
Nyt ei kuitenkaan onnistu edes tämä alle 15€ siirto vaan ruutu jämähtää (tai ei siis jämähdä, mutta ei vain ole painonappia mistä homma etenisi) kohtaan jossa tämä ohje lukee. Onkohan jollain ollut tämä sama ongelma ja osaisiko siinä auttaa. MB antoi ohjeeksi ensimmäisessä sähköpostissa yrittää siirtää alle 15€ ja toiseen viestiin ei vastausta kuulu.
Mulla tuli täsmälleen sama ilmotus, kun yritin tossa pari päivää sitten kotiuttaa Moneybookersilta. Ilmeisesti UK rahaliikenne vaatii tän kaltasen varmennuksen siitä, että rahat todellakin siirtyy just sun tilille. Mulla ainakin toimi siten, että pyysin normaaliin tapaan 5 € suurusen summan kotiutusta. Yli 15 € summalla se meni siihen ohje-ikkunaan, missä kerrottiin ne kaks eri tapaa varmentaa se tili (luottokortti tai tää alle 15 € kotiutus -> varmennuskoodi). Vielä ei oo raha pankkiin tullu, joten en voi kommentoida onnitumisen puolesta tai vastaan, mut 2-3 pankkipäivää se taitaa viedä. Eli kotiuta toi alle 15 € ihan normaaliin tapaan (jos mahdollista). Eli se ei siirry enää siihen ohje-ikkunaan vaan kotiutus ihan normaalilla tavalla.
Moneybookersilta tuli pyytämäni pieni summa tänään pankkitililleni ja viestikentässä näkyi VRF CODE XXXXXX. Menin Moneybookersille ja tein yli 15 € suuruisen kotiutuksen. Tässä vaiheessa tuli taas se ikkuna, jossa pyydettiin sitä tilin varmennusta. Syötin koodin sille varattuun paikkaan, ja homma eteni tämän jälkeen normaalisti. Siirtoraja oli päivittyny aikasemmasta 1000 € :sta 16000 € :oon. Eli ainakin omalta kohdalta "ongelma" on poistunut.
Omakin ongelmani selvisi lähettämällä MB:lle ajokortin kopio ja tänään onnistuikin jo kotiutus. Nyt tuli sieltä vastaustakin ihan kiitettävän nopeasti.
Kuinka kauan muilla mennyt siihen aikaa että Moneybookers taas auennut normaalisti sen jälkeen kun lähettänyt henkkarin sinnepäin?Rahat ollu siellä jumissa nyt kaks vuorokautta..helevetin helvetti..
Laitan nyt tähän postiin, kun en parempaa löytänyt...
Eli tänään tein Moneybookersilta ensimmäistä kertaa kotiutuksen pankkitililleni. My account->history->sieltä se withdraw ja kun klikkaan sitä siihen tulee tiedot:
Viljami Tahvanainen (nimi muutettu)
Bank Finland PLC
-
-
HELSINKI
Finland
Eli pitäisikö tuossa viivojen kohdalla näkyä ne tilitiedot normaalisti (tilinumero IBAN muodossa ja vaikka SWIFT tms?) (tietysti olen laittanut tilinumeroni sinne oikein jne, kun tein tuon kotiutuksen)
Onko tuo normaalia (eli tulevatko ne tililleni) vai menevätkö ne vai Nordealle (siis pankille, mutta ei sieltä eteenpäin minulle)?
Laitetaan vaikka tähän ketjuun, että saisiko joku jostain kaivettua Moneybookersille sähköpostin, josta voisi kysellä lukkiutuneen tilin avautumista. Verification e-mailit jne. ei tule perille ja pitäs pelaamaan päästä
Itselläni tuli eteen se ,että MB on lukittu siihen asti kunnes lähetän oldscool postilla notaarin,tai jonkun muun virallisen asiamiehen oikeaksi todistaman kopion passista.pelimerkkejä liikkuu vain paritonttua kuukaudessa.olen kerran jo tehnyt osoitevarmennuksen MB:ltä tulleen tunniste koodin avulla.Pitäisikö se passin kopio lähettää normaalina kirjeenä vai kirjattuna? Miten te kokeneemmat vetomiehet olette menetelleet tässä tilanteessa?
peluri1974 kirjoitti:Itselläni tuli eteen se ,että MB on lukittu siihen asti kunnes lähetän oldscool postilla notaarin,tai jonkun muun virallisen asiamiehen oikeaksi todistaman kopion passista.olen kerran jo tehnyt osoitevarmennuksen MB:ltä tulleen tunniste koodin avulla.Pitäisikö se passin kopio lähettää normaalina kirjeenä vai kirjattuna?
Oletko yrittänyt tuota hieman nopeampaa tietä?
My account-->Email support-->account/security-->You have requested information and/or documents from me-->upload documents
vaativat nimenomaan että henkkarit pitää lähettää etanapostilla.No,lähetin kopiot kirjattuna ja seurasin kirjeen kulkua tunnistenumeron avulla."Luovutusta yritetty,vastaanottajaa ei tavoitettu". WTF? Ok,Savumerkkejäkö tässä pitäis lähettää?Ehkä enigma? vai olisko nuolenpääkirjoitus savitaululla?.
Saako kysyä, ovatko jotenkin perustelleet, mistä moiset tilien sulkemiset johtuu ja minkä takia joutuu lähettämään papereita normaalissa postissa ja vielä notaarin todistamia. Onko tehty jotain normaalista poikkeavia siirtoja tms. Vähän aina kylmää lukea tällaista kun on aika isoja summia välillä moneybookersissa.
chang kirjoitti:Saako kysyä, ovatko jotenkin perustelleet, mistä moiset tilien sulkemiset johtuu ja minkä takia joutuu lähettämään papereita normaalissa postissa ja vielä notaarin todistamia. Onko tehty jotain normaalista poikkeavia siirtoja tms. Vähän aina kylmää lukea tällaista kun on aika isoja summia välillä moneybookersissa.
-chang
Itse tiedän pari tuttua joiden MB tili on mennyt kiinni reilumman kotiutuksen (bookkeri -> MB) jälkeen ilman pienintäkään syytä, jotain epämääräistä sössötystä ollut epäilyttävistä rahasiirroista tms. Ongelma on kyllä aina ratkennut valituksen jälkeen, mutta kieltämättä hieman omituista toimintaa.
Joo en mäkään ymmärrä miten ne viiden vuoden käytön jälkeen menee sulkeen tilin ja vaatiin papereita. Olen kuitenkin ne sinne lähettänyt kun avasin tilin. n. 5v sitten. Tosin muistaakseni vain ajokortin ja se silloin kelpasi tai riitti pelkkä passi tai ajokortti. Nyt ne vaatii jotain muutakin eli osoitteen todistamiseen jostain sähkölaskusta tai tiliotteesta mitä ei silloin tarvinnut kun avasin tilin.
Ei siinä muuten mitään,mutta niiden toiminassa aina kestää kun saa tilin auki. Eli todella hidasta toimintaa.
mb on Englannin Suomea vastaavan RATA:n valvonnan alainen ja siellä on koko maapallon tarkimmat säännöt. Luulen, että liipasinsormi on herkässä, varsinkin kun kyseessä on aina epäilyttävä vedonlyönti.
Aukesihan se. Eli kuten tahma kertoi eli jos tili menee lukkoon niin kannattaa lähettää miellumin paperit tätäkautta kuin sähköpostilla eli
email support -> account/securyty -> You have requested information and/or documents from me. totakautta saa siis nopeammin tilin auki. Mäkin lähten aamulla myös totakautta ja nyt iltapäivällä tili taas aukaistiin ja id kohtaan se numero ilman # merrkkejä mikä näkyi mb:n mailissa missä kerrottiin tilin lukitsemisesta.
Mullakin meni tili lukkoon. Lähetin noi dokumentit viikko sitten (email supportin kautta) eikä mitään ole tapahtunut. Kestääkö tämä normaalistikin näin kauan? Tuleeko sieltä ilmoitus tilin aukaisusta vai pitääkö vaan käydä kurkkimassa?
cordoba kirjoitti:Mullakin meni tili lukkoon. Lähetin noi dokumentit viikko sitten (email supportin kautta) eikä mitään ole tapahtunut. Kestääkö tämä normaalistikin näin kauan? Tuleeko sieltä ilmoitus tilin aukaisusta vai pitääkö vaan käydä kurkkimassa?
email support -> account/securyty -> You have requested information and/or documents from me.
Totakautta lähetit siis suoraan mb:ssä? itellä meni neljä päivää ja mailiin tulee postia kun tili on auki.
Minikommentit