Foorumiuran parhaiden semifinaalien jälkeen on hyvä kääntää katseet itse loppukilpailuun.
Recapin ensikuuntelun jälkeen merkitsin muistiin maita, jotka erottuivat positiivisesti tai negatiivisesti. Osan kohdalla en tehnyt merkintöjä, koska ne olivat minusta tässä suhteessa neutraaleja. Plussaa saivat papereissani Makedonia, San Marino, Kypros, Norja, Islanti, Viro, Valko-Venäjä, Serbia ja Sveitsi. Miinusta puolestaan Saksa, Ruotsi, Iso-Britannia, Azerbaijan, Ranska, Italia ja Espanja. Mitään merkittävää painoarvoa en kuitenkaan anna noille, mutta jotain osviittaa kuitenkin siitä, että mitkä kappaleet kuulostivat hyviltä tai vastaavasti latteilta kertauksen aikana.
1. Malta (11-15)
- Olin hieman pettynyt lopulliseen show'hun, sillä toisissa harjoituksissa nähtyä valkokangas-efektiä ei ollut enää mukana, vaan koko tanssikoreografia suoritettiin puolineliön sisässä ja tila vaikutti kovin ahtaalta. Tältä paikalta TOP10:een ei ole mielestäni enää mitään asiaa. Viitenä viime vuotena tältä paikalta on oltu sijoilla 6, 14, 10, 23 ja 17, joista keskiarvo on tasan 14 ja jotain sen suuntaista veikkaisin Maltan lopulliseksi sijoitukseksi, koska tämä oli kuitenkin eurojuryissa raatien mielestä 12. paras, joten ehkä jotain apuja voisi sieltä tulla esiintymispaikasta huolimatta ja kaipa tuo kameleonttivillitys kerää joitakin yleisöääniä samassa, kun eurojuryissakin loppusijoitus oli häkellyttävästi seitsemäs. Ukraina oli vuosi sitten puhelinäänten seitsemäs avaajana, mutta lopputuloksissa vasta 17:s raatien torpattua sen. Malta on mielestäni raatiystävällisempi tekele, muttei kuitenkaan aivan TOP10-kamaa.
2. Albania (21-26)
- Karmea paikka henkilökohtaiselle suosikilleni. Olin hieman pettynyt välierän live-esitykseen, sillä kansallisessa finaalissa puvustus ja lavastus toimi mielestäni paljon paremmin, mutta siitä huolimatta taso riitti jatkoon kivikovasta välierästä, joten jumboksi tämä ei ole jäämässä, mutta hankalaa on saavuttaa sijoitus 20 parhaan joukossa, koska viiden viime vuoden ajalta vain Valko-Venäjä vuonna 2014 onnistui olemaan 16:s tältä slotilta ja muut ovat olleet 20 huonommalla puolella. Vaikka juryjen on nyt ilmeisesti käsketty arvostelemaan vain laulua ja sitä, miltä se kuulostaa, en usko Albanialle tulevan hirveästi apuja, koska eurojuryissakin tämä oli raatien mielestä kuudenneksi huonoin ja finaalissa olijoista vain San Marino keräsi vähemmän pisteitä tuolloin.
3. Czech Republic (11-15)
- Herra Sukkelakin taisi olla käärmeissään Tsekin saatua näin huonon paikan, koska nyt TOP10:een betsaaminen ei ainakaan vielä hirveästi houkuta. Ykkössemifinaalin esitys oli niin mainio, että edes hieman paremmalta paikalta olisin mieluusti lyönyt Tsekkiä kymmenen parhaan joukkoon, mutta nyt realistisempi odottama lienee jossain sijan 15 tienoilla. Viitenä viime vuonna tältä paikalta on oltu sijoilla 22, 9, 11, 17 ja 22. Israelin Golden Boy oli aikoinaan siis jopa kymppisakissa kolmannelta paikalta, mutta onko tämä sen veroinen? Ei ehkä ihan kuitenkaan. Eurojuryissa raadit arvostivat tämän 11. parhaaksi, mutta Armenia edeltä karsiutui finaalista, joten periaatteessa tämä voisi olla juryissa kymmenen parhaan joukossa, mutta tuleeko yleisöääniä sitten tarpeeksi näin aikaiselta paikalta, vaikka esitys on toimiva? Ehkä kuitenkin veikkaisin lähtökohtaisesti Tsekin jäävän niukasti kymmenen parhaan ulkopuolelle, koska kertauskoosteessa tämä ei kuitenkaan kuulostanut tarpeeksi hyvältä Albanian jälkeen, jotta olisin antanut erityisen plussan, vaan lähinnä neutraalilta.
4. Germany (21-26)
- Ei tuhlata tähän liikaa aikaa. Vahva ehdokas jumboksi, sillä eurojuryissa vain Albania ja San Marino saivat raadeilta vähemmän pinnoja kuin tämä. Pidin enemmän kansallisen finaalin pyörivästä lavasteesta kuin nyt viisuissa nähtävästä esityksestä, jossa on jotenkin enemmän yliyrittämistä ja harmonia ei vaikuta niin toimivalta. Siltikin toki biisin laatu riittää omalle soittolistalleni tämän vuoden kattauksesta.
5. Russia (6-10)
- Viime vuosien sijoitukset tältä paikalta ovat 8, 24, 19, 18 ja 3. Keskiarvo on 14.4, mutta niin alas Venäjä ei tietenkään valu, vaan pysyy kymmenen parhaan joukossa. Eurojuryissa tämä oli raatien mielestä finaaleissa olevista kappaleista kuudenneksi paras, mutta lopputuloksissa 12:s eli yleisö ei niin paljoa pitänyt Sergeysta kuin tuomaristo ja tältä paikalta yleisöääniä tuskin tulee riittävästi, jotta Venäjä nousisi viiden parhaan joukkoon?
6. Denmark (16-20)
- Tältä paikalta on viime vuosina otettu ihan mukavia tuloksia, sillä sijat ovat 12, 16, 16, 11 ja 8. Välieräesitys oli mielestäni hyvä ja sen nähtyäni olin melko luottavainen, että Tanska JATKOON veto tulee osumaan ja siihen suuntaan myös kertoimet liikkuivat live-vedossa. Kamerakulmat olivat toimivia myös siirtymissä eli kun esimerkiksi Leonora kiipesi tikkaita pitkin jättituolille. Myöskään katse ei ollut niin ahdistavan tuijottava kuin kansallisessa finaalissa, vaan jopa yllättävän rento ja hymyilevä. Eurojuryissa tämä oli finalisteista 13. paras tuomareiden mielestä ja kun siihen yhdistää sen, että tätä kappaletta on helppo äänestää, Tanska saattaa olla aika lähellä puoliväliä finaalin lopputuloksissa eli jossain sijoilla 13-18 kenties, mutta toisaalta kuuden heikoimman joukkoon valahtaminenkaan ei saa yllättää, koska muut pohjoismaat tuntuvat olevan liikkeellä paremmilla kappaleilla.
7. San Marino (21-26)
- Tältä paikalta on pari kertaa oltu sijoilla 3 ja 4 sekä niiden lisäksi sijoilla 14, 15 ja 18. Raadeilta ei kaiken järjen mukaan pitäisi tulla apuja, kun eurojuryissa tämä jäi nollille. Ainoalla aiemmalla kerrallaan finaalissa San Marino jäi sijalle 24 päästyään tuolloin viimeisenä jatkoon semifinaalista. Sama saattaa tapahtua hyvin myös tällä kertaa, mutta toisaalta tuossa recapissa San Marino kuulosti yllättävän hyvältä Tanskan jälkeen ja varmasti Serhat kerää puhelinkannatusta, mutta riittääkö se sitten siihen, että viisu ei olisi kuuden huonoimman joukossa?
8. North Macedonia (11-15)
- Viime vuosien sijat tältä paikalta ovat 19,10, 4, 8 ja 26 Portugalin jäätyä jumboksi, mutta noin muutoin siis tämä on ollut melko hyvä paikka saavuttaa TOP10-sijoitus. Finalisteista tämä oli eurojuryissa raatien mielestä kuitenkin vasta 15. paras ja lopputuloksissa 19:s. Kertauksessa tämä kuulosti kuitenkin erittäin hyvältä San Marinon jälkeen ja jätti jopa seuraavaksi vuorossa olevan Ruotsin hieman varjoonsa voimakkuudellaan. Makedonia ei ole kertaakaan ollut finaalissa TOP10:ssa, mutta sijoilla 12-14 se on ollut yhteensä neljästi, joten lähelle on päästy. Tämäkin tekele voi valua noille sijoille tai sitten on niukasti kymmenen parhaan joukossa.
9. Sweden (1-5)
- Viiden viime vuoden paras tulos tältä paikalta on Ruotsin saavuttama viides sija kotikisoissaan Fransin toimesta. Italian Gabbani hyytyi puolestaan kuudenneksi suosikkina. Tämä viisu on kuitenkin niin vahva, että jopa palkintopallisija on mahdollinen, koska juryissa tämä lienee Hollannin kanssa kärkikaksikkona ja pakko on myöntää se, että eilinen välieräesitys oli todella toimiva kokonaisuus ja sai hymyn huulille. Pientä huolta aiheuttaa se, että kertauksessa tämä tuntui jäävän vähän Makedonian voimaballadin varjoon, joten millaiseksi puhelinkannatus lopulta muodostuu? En tiedä, mutta uskon sen olevan riittävää siihen, että Ruotsi ottaa jämämitalin Hollannin takana.
10. Slovenia (16-20)
- Kertauksessa tämä ei erottunut negatiivisesti kovien maiden keskellä, muttei oikein loistanutkaan. Viime vuosien sijoitukset eivät kuitenkaan lupaa hirveän hyvää Slovenialle, sillä vaikka Ruotsi voitti tältä numerolla 2015, muut sijat ovat 19, 20, 20 ja 26 eli Sloveniankin loppusijoitus painunee lähemmäs sijaa 20, koska eurojuryissa tämä oli raatien mielestä 19. paras ja en välttämättä usko siihen, että puhelinäänestäjät nostaisivat tätä sitten 15 parhaan joukkoon, joten turvallinen
Veikkaus on sijat 16-20.
11. Cyprus (6-10)
- Ensinnäkin, kertauksessa tämä kuulosti erittäinkin hyvältä Slovenian jälkeen, joten annoin siksi plussan ilman värilasejakin.
Viime vuosien sijat ovat 1,1, 4, 6 ja 22. Hauska sattuma on se, että tuo heikoin tulos on nimenomaan Kyproksen itsensä tekemä, kun 2015 John Karayiannisin minimalistinen balladi ei vedonnut yleisöön. Mutta takaisin asiaan, eurojuryissa tämä oli finalisteista 12. paras ja sitten tietysti voi miettiä, että tuleeko Iso-Britannia saamaan finaalissakin enemmän raatiääniä kuin Kypros, mutta toisaalta takaa voi joku nousta ohi. Enkä välttämättä usko, että Tamtan laulusuorituksesta rokotetaan ihan hirveästi raatien tai yleisön keskuudessa, vaan kokonaisuus riittää niukasti TOP10:een, kun puhelinäänestäjät tämän sinne toivottavasti nostavat, koska eurojuryissakin loppusijoitus oli lopulta kuudes.
12. Netherlands (1-5)
- Viime vuosina tältä paikalta on napattu sijat 5, 8, 11, 14 ja 18, mutta Hollanti tietysti on hyvin varma voittaja, koska raadeilla tämä tulee olemaan mitä luultavimmin kahden suosituimman joukossa yhdessä Ruotsin kanssa ja sitten yleisö nostanee tämän viimeistään lopulta voittajaksi. Välieräesitys oli minusta riittävän vangitseva, jotta voiton tälle suo, vaikkei se mikään maaginen ollut, mutta tänä vuonna tuollainenkin show riittänee voittoon.
13. Greece (11-15)
- Viime vuosien sijat ovat 3, 4, 2, 13 ja 13 eli parina viime vuonna tältä paikalta on pudottu TOP10:n ulkopuolelle, kun kappaleina ovat olleet Kroatian My Friend ja Ranskan Mercy. Olin jo välierän jälkeen valmis pudottamaan Kreikan ulos TOP10:sta, mutta nyt kun se sai kuitenkin näin hyvän paikan, TOP10 on täysin mahdollinen. Eurojuryissa tämä oli raatien mielestä viidenneksi paras jopa eikä lopputuloksissakaan sijoitus pudonnut tuosta, vaan lopullinen sija oli nimenomaan viides, joten sillä perusteella tälle voi povata sijoitusta kymmenen parhaan joukkoon. Välieräesityksessä oli yksi kohta, josta en tosiaan pitänyt ja se oli lopussa se, kun Katerina venytti pitkää nuottia, mutta taustalaulajien laulu samalla ei oikein kuulonut television välityksellä. Muutoin tuo oli kohtalaisen toimiva kokonaisuus. Hollannin jälkeinen esiintymispaikka ei ole minusta niin huono, koska ainakin kertauksessa tämä pystyi pitämään neutraalin aseman silmissäni eikä jäänyt ykkössuosikin varjoon. Siltikin mututuntumalla pohdittuna tälle tapahtuu kuitenkin se, mitä pelättiin eli semifinaalin jälkeen tätä ei kukaan enää muista tarpeeksi paljoa loppukilpailussa äänestääkseen Kreikan kymmenen parhaan joukkoon.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
14. Israel (21-26)
- Siirrytään toiselle puoliskolle. Isäntämaa oli eurojuryissa raatien mielestä 20. paras ja kun siihen yhdistää sen, että harvemmin isäntämaata äänestetään uudelleen mielellään voittajaksi, Israel jäänee kuuden heikoimman joukkoon. Live-esityksessä minua häiritsi se, että toisen säkeistön alkaessa taustalaulajat vyöryvät rintamana esiin Kobin taakse, kun solisti yksinään lavalla olisi ollut toimivampi ratkaisu. Kappale on soittolistalle tarpeeksi hyvä, mutta enpä usko, että suuri yleisö syttyy tästä riittävästi.
15. Norway (6-10)
- Kertauksessa tämä kuulosti fantastisen hyvältä, joten pidän paikkaa Israelin ja Iso-Britannian välissä yhtenä parhaista. Eurojuryissa lopputulos oli kymmenes, kun yleisö nosti sen sinne raatien arvioitua Norjan 14. parhaaksi nyt mukana olevista finalisteista. Veikkaanpa siis, että Norja puskee itsensä juuri ja juuri kymmenen parhaan joukkoon, koska live-esitys on toimiva paketti varsinkin visuaalisesti. Viitenä viime vuonna Tanska 2018 ja Venäjä 2014 ovat olleet sijoilla yhdeksän ja seitsemän tältä paikalta, joten senkään puolesta ongelmaa TOP10:een mahtumisessa ei pitäisi olla.
16. United Kingdom (21-26)
- Teknisten ongelmien takia Youtubessa on tarjolla Iso-Britanniasta vain minuutin mittainen versio, joten on vaikea sanoa, miltä esitys näyttää kokonaisena. Eurojuryissa loppusijoitus oli jopa 14:s, kun raatien mielestä tämä oli kahdeksanneksi paras tekele. Viime vuosien sijat tältä paikalta ovat 21, 13, 9, 26 ja 20. Siispä luulisin, että britit valahtavat sijoille 18-22 kuitenkin, koska mikään järin mullistava tuo liveshow ei tule olemaan lyhyen klipin perusteella, mutta laulutaitoa arvostettaneen sen verran, että ihan viimeiseksi britit eivät jää.
17. Iceland (11-15)
- Kertauksessa tämä kuulostaa hyvältä. Viitenä viime vuonna kuitenkin vain Norjan Grab The Moment on ollut kymmenes tältä paikalta ja muutoin sijat ovat olleet häntäpäässä. Islannin viisu on toki laadukas, joten historiaa ei pidä liiaksi tuijottaa. Eurojuryissa tämä oli finalisteista 16. paras, mutta lopputuloksissa yleisö nosti tämän kahdeksanneksi, joten voisi olettaa, että tätä kyllä äänestetään jonkin verran, mutta riittääkö se sitten TOP10-sijoitukseen? Ehkä tässä kohden veikkaisin ennemmin sijoitusta niukasti kymmenen ulkopuolelle, koska tarjontaa kymmenen sakkiin riittää ja lauantai-iltana on monia muitakin kappaleita, joita äänestää.
18. Estonia (16-20)
- Ensinnäkin, kertauksessa tämä kuulosti törkeän hyvältä aivan kuten Norjakin. Sijat tältä paikalta viime kerroilla ovat olleet 11, 23, 3, 15 ja 14. Eurojuryissa lopputulos oli 25:s, vaikka raatien mielestä tämä oli 19. paras ja finalisteista 17. paras, kun Armenia ja Belgia eivät ole mukana. Minun tekisi kuitenkin mieli nostaa Viro jopa viidentoista parhaan joukkoon, koska niin raikkaalta sen kappale kuulostaa tässä vaiheessa iltaa ja nuo myrskykohdat live-esityksessä toimivat hienosti. En tiedä, jään seuraamaan Viro TOP15 kertoimia ja teen päätökset myöhemmin.
19. Belarus (16-20)
- Eurojuryissa sijoitus oli Viron jälkeen 26:s ja raatienkin mielestä tämä oli 27. paras, mutta Zenan liveshow on sen verran vahva, että en millään usko tämän olevan kuuden heikoimman joukossa, kun viime vuosien sijat ovat 10, 6, 22, 21 ja 10 eli niukkaakin niukempi sijoitus 20 parhaan joukkoon voisi olla odotusarvona tällä hetkellä.
20. Azerbaijan (6-10)
- Pitää sanoa, että kertauksessa tämä tuntui jäävän vähän Valko-Venäjän varjoon aivan kuten Ruotsikin jäi Makedonian, mutta vain hieman, joten eipä anneta sille liikaa huomiota kuitenkaan. Eurojuryissa sijoitus oli raadeilla kymmenes (finalisteista yhdeksäs) ja lopputuloksissa 11:s (finalisteista kymmenes). Välierässä nähty show oli kuitenkin kieltämättä hyvä ja robottikäsille oli keksitty hyvä tarkoitus muodostaa rintaan lasersydän, joten siitäkin tuo biisi jää heti mieleen. TOP10-sijoitus on ilman muuta selviö ja tältä paikalta TOP5 ei ole mahdottomuus, mutta niukasti sen ulkopuolelle jääminenkään ei yllättäisi, koska viitenä viime vuonna parhaat sijat tältä paikalta ovat olleet Ruotsin viimevuotinen seitsemäs sija ja samaan pystyi Romania jodlauksellaan 2017. En ole siis täysin vakuuttunut siitä, että Azerbaijan olisi TOP5 maa, vaan veikkaisin ennemmin ehkä kuudetta sijaa.
21. France (6-10)
- Kertauksessa tämä ei kuulostanut kovin hyvältä rehellisesti sanottuna ja johtuu varmasti myös osin siitä, että kappale on mielestäni vuoden hirvein. Eurojuryissa raatien mielestä tämä oli finalisteista kahdeksanneksi paras, mutta lopputuloksissa sijoitus oli vasta 15:s. Katsoin äsken Youtubesta live-esityksen ja on myönnettävä, että siinä on hyvin tehokkaita kamerakulmia ja kokonaisuus vaikuttaa hiotulta. Eikä se laulukaan kuulosta niin hirveältä kuin kansallisessa loppukilpailussa. Tältä paikalta on napattu sellaisia sijoja kuin 5, 21, 1, 25 ja 21 eli joko tämä on täysi hitti tai floppi.
Wingdeadin aivopesu taitaa vaikuttaa sen verran, että en uskalla pudottaa tätä ulos TOP10:sta ainakaan vielä, vaikka niin alun perin meinasin, koska tuo kokonaisuus vaikutti yllättävän toimivalta.
22. Italy (1-5)
- Eurojuryissa tuli jopa hopeaa Hollannin jälkeen, kun raatienkin keskuudessa tämä oli kolmanneksi suosituin, joten viime vuoden vitossijan parantaminen on mahdollista. Viime vuosien sijat ovat tältä slotilta 23, 20, 12, 24 ja 1 Israelin voitettua vuosi sitten samalta numerolta. Kertauksessa Italia kuulosti kuitenkin hieman vaisulta, mutta toisaalta live-esitys nauhalta katsottuna vaikutti melko toimivalta, vaikka seassa oli ehkä hieman liikaa kaukaa kuvattuja otoksia, mutta toisaalta ne kestivät todella lyhyen aikaa, kun kamerakulmasta toiseen leikattiin nopeasti ja siten esityksen flow vaikutti musiikkiin sopivalta. Kaipa tuo käsientaputus sitten jää mieleen sen verran hyvin, että tämä on yleisön yhtenä suosikkina viiden parhaan sakissa. Italia on kuitenkin menestynyt kahtena viime vuotena hyvin puhelinäänissä oltuaan vuosi sitten kolmas ja sitä ennen kuudes. Hankala arvioitava kaiken kaikkiaan. Eilinen esitys on ehtinyt kerätä Youtubessa 15k yläpeukkua ja 265k näyttökertaa ilman, että tämä näkyi siis kokonaan televisiossa, kun esimerkiksi Azerbaijanilla on 100k enemmän katseluita, mutta vain 3k enemmän peukaloita, heh.
23. Serbia (16-20)
- Eurojuryissa sijoitus oli finalisteista vasta 21:s ja raadeilla 22:s. Tältä paikalta on kuitenkin napattu sellaisia sijoja kuin 9, 11, 20, 4 ja 18. Lisäksi Serbian huonoin finaalisijoitus on 19:s, joka tuli viime vuonna. Jonnekin sijojen 11-20 väliin tämä lopulta asettunee, mutta TOP10-sijaan en välttämättä usko, koska ympärillä on kaksi potentiaalista TOP5 viisua. Kaiken järjen mukaan tämä kuitenkin sijoittuu paremmin kuin Serbian viimevuotinen tekele. Foorumiveljien puolesta toki toivon sijoitusta viidentoista parhaan joukkoon.
24. Switzerland (1-5)
- Eurojuryissa tuli pronssia ja raadeillakin tämä oli neljänneksi korkeimmalla. Kun siihen yhdistää sen, että live-esitys välierässä oli minulle todella positiivinen yllätys ja esityksessä oli sittenkin sopivassa suhteessa energiaa ja dynaamisuutta sekä värimaailma oli toimiva, Sveitsi on ehkä juuri nyt minun kolmossuosikkini Hollannin ja Ruotsin jälkeen.
25. Australia (1-5)
- Eurojuryissa vasta 24:s ja raatien keskuudessa 29:s, mutta muutama maa edestä ei päässyt finaaliin. Kahtena viime vuotena toiseksi viimeinen paikka on riittänyt peräti kakkostilaan, mutta sitä ennen sijoihin 24, 24 ja 17. Esitys on hieno, mutta kamerakulmat ovat turhan levottomia ja taustalaulajat saavat liikaa zoomausta osakseen. Jos ja kun kuitenkin TOP5:ssa tulisi olla yksi nainen, tämä se voisi olla. Toisaalta kun Australia oli Dami Imin toimesta kilpailun toinen, se voitti juryt ja oli yleisöäänissä neljäs, mutta nyt raativoittoon on vaikea uskoa ja tuleeko sitten äänestäjiltä tarpeeksi tukea? Turvallisempi
Veikkaus voisi olla sijat 6-10, mutta sosiaalisen paineen takia tämä olkoot nyt se ainoa nainen viiden parhaan joukossa.
26. Spain (16-20)
- Kertauksessa tämä ei kiinnostane enää ketään. Viimeiseltä paikalta on oltu huonoimmillaan 17:s viitenä viime vuonna, mutta kappaleet ovat olleet laadukkaampia ja tuo 17:s sija oli Iso-Britannian vuodelta 2014. Hirmuvaikea on nähdä Espanjaa viidentoista parhaan joukossa, koska eurojuryissakin sijoitus oli 21:s lopputuloksissa. Hyvin lähelle sijaa 20 ennustaisin lopputulemaa lauantaina. Lavastus on toki kieltämättä ihan hauska ja esityksessä on hyvä vauhti päällä jatkuvasti, mutta kun hetkeä aiemmin on esiintynyt laadukkaampi miespoppari, Espanja jäänee sen ja Australian varjoon, vaikka ykkössemifinaalin esitys on kerännyt yli 800k näyttökertaa Youtubessa...
Näin ollen sain aluksi tällaisen jaottelun:
1-5: Ruotsi, Alankomaat, Italia, Sveitsi, Australia
6-10: Venäjä, Kypros, Norja, Azerbaijan, Ranska
11-15: Malta, Tsekki, Makedonia, Kreikka, Islanti
16-20: Tanska, Slovenia, Viro, Valko-Venäjä, Serbia, Espanja
21-26: Albania, Saksa, San Marino, Israel, Iso-Britannia
Ja koska tarjontaa tiettyihin lokeroihin on liikaa, harkinnan jälkeen lopullinen jaottelu ja ranking myös ryhmien sisäisesti toistaiseksi voisi näyttää tältä:
1-5: Alankomaat, Sveitsi, Ruotsi, Italia, Australia
6-10: Azerbaijan, Venäjä, Kypros, Ranska, Norja
11-15: Kreikka, Islanti, Tsekki, Makedonia, Malta
16-20: Serbia, Viro, Tanska, Valko-Venäjä, Espanja
21-26: Slovenia, Albania, Iso-Britannia, San Marino, Israel, Saksa
Seuraavaksi sitten harrastamaan liikuntaa ennen juryshow'ta, jonka jälkeen varmasti tulee muutoksia edellä olevaan alustavaan pikaisestikin osittain tehtyyn hahmotteluun, kun show'n flow tulee ilmi entistä paremmin, mutta tallennan nyt joka tapauksessa tähän astisen pohdinnan jo muille kommentoitavaksi halutessanne.
Pinnacle aika samoissa.