Itse asiakkaana pidän ehdottomasti enemmän voitettuun yksikköön perustuvasta mallista. Yksinkertaisesti siksi, että siinä palkkio korreloi työn laatuun, ja se nyt vain sattuu sopimaan minun maailmankatsomukseeni.
Jos nyansseja haetaan, niin tällä tavoin vihjaamatta jäänee jonkin verran heikompia kohteita, koska hudit laskevat suoraan palkkiota? Sekin sopii minulle hyvin. Peesarillakin menee aikaa vetojen lyömiseen, kirjaamiseen ja seuraamiseen. Paljon mieluummin lyön ja kirjaan yhden (oa:aan isomman) 10 yksikön vedon kuin kymmenen 1u vetoa.
Heikkoutena tässä on, että asiakkaan on pystyttävä lyömään kaikki seurantaan tulevat vedot ~samoilla kertoimilla. Muutenhan sopimus ei ole oikeudenmukainen. Tämä aiheuttaa vaatimuksia aikatauluille, kokonaisyksikkömäärille sekä vetomarkkinan koolle.
Esimerkkinä (ei hyvänä, eikä huonona) foorumilta vaikkapa Aapon SerieA-tipsit, joissa pistetään toistasataa yksikköä muutamaksi päiväksi kiinni. Ne ovat jo niin laajoja, että aina niitä en pysty täysimääräisesti heti peesaamaan. Jos (siis kun

Olen myös ostanut pikkulajiin tipsejä tällä mallilla jopa niin, että olen ilmoittanut, millä kertoimella olen vedon saanut sisään ja sillä se on sitten laitettu seurantaan. Kun luottamus on molemmin puolin kunnossa ja palvelu henkilökohtaista, niin tämäkin onnistuu. Toki tällaisessa ei asiakasmäärä voi todellakaan olla suuri. Ja yksikköhinta pitää olla jonkin kokoinen, jotta tämä on taloudellisesti järkevää molemmin puolin.
Tämän otsikossa mainitun yhtymän asiakkaana voin heidän toiminnastaan todeta, että mielestäni se on täyttänyt nuo ehdot niin, että itselleni tämä hinnoittelumalli heidän asiakkaanaan kelpaa.
- vihjeistä tulee aina ennakkovaroitus n. 15 min etukäteen
- vetojen määrä on järkevä. NHL-runkokaudella se taisi olla n. 10-20 u/vrk (nämä kaikki täysin lonkalta), pleijareissa +- 10 u/vrk. Hiihdoissa taisi tulla max. 20 u/vrk. Kuitenkin niin, että nämä on oikeasti suht helppo pistää sisään, kun on yhtään hereillä. Bookkereina pääasiassa Pinny, mb ja Veikkaus. Hiihdon kertoimet taisivat sulaa (mutu) nopeammin, änäri on pysynyt paria poikkeusta lukuunottamatta rajan yläpuolella vielä tuntejakin vihjeestä. Toki kymppi lähtee kertsistä aika nopeasti.
- yksityissähköposteihin on aina asiallisesti vastattu muutaman tunnin kuluessa. Uskoisin, että lyhyt katkos omaan seurantaan esim. matkan vuoksi, on mahdollinen?
- laskun eräpäivä oli vasta kaksi kuukautta aloittamisesta. Aika kova luottamus ihmisiin. Toki käyrä kääntyi kunnolla vasta tuon maksun jälkeen, joten olisiko pitänyt maksaa pari kk aiemmin? Sori, oli ihan pakko kuitata tämä huomio...

(Tenkratin luvalla kerroin tämän toiminnasta, muuten en ole tekstiä missään 'tarkistuttanut'.

Tuota 50e 'toimistokuluina' en osaa kovin suurena pitää. Ainakaan kun sen suhteuttaa kokonaishinnoitteluun. Toki myös toisinpäin, en usko sillä yhtiön tulosta hirveästi paikattavan. Ehkä sen PR-mielessä voisi unohtaa?
Asiakashan maksaa aina luottotappiot, joten isolla asiakasmäärällä on tässä on pakko murehtia niitä muutamaa joukkoon mahtuvaa ketkua, jotka jättävät maksamatta... Mikä on hyvä laskutuskauden pituus? Jos sopimus nettovoitoista on kauden mittainen, se pitää tietenkin kauden mittaisena pitää. Mutta välilaskutusta varmaan on syytä harrastaa?
Sori, jos oli sekavaa. Olen tätä naputellut vähän töiden lomassa...

Minikommentit