Tänään on 28.03.2024, 12:14.

Taitava vedonlyöjä taitaa myös pokerin?

Keskustelua pokeripeleistä.
Viestiketju Lukittu
Darren
Jäsen
Viestit: 3425
Liittynyt: 26.04.2004, 10:43

Tuotto: +18.41 yks.

Palautus%: 103.31%

Panosten ka: 0.26 yks.

Vetoja: 2117

Pisteitä: 1787

Taitava vedonlyöjä taitaa myös pokerin?

Viesti Kirjoittaja Darren »

Kiinnostaisi kuulla muiden, nimenomaan voittavien, vedonlyöjien kokemuksia siitä miten pokerin valloitus on onnistunut.

Omaa pokeriharrastusta on nyt takana varmaan noin 2,5 vuotta ja pähkäilen nyt jatkaako peliä "vielä kerran" vai pitäisikö kortit unohtaa kokonaan ja keskittyä ihan muihin asioihin.

Pelaan tällä hetkellä NL 50 / NL 100 ja siinä ohessa 10-50 €/$ sittareita.
chang kirjoitti:
Aina sanotaan, että vastus kovenee ylemmille tasoille siirryttäessä, mutta itse en ole huomannut oikeastaan mitään eroa ainakaan 50/100, 100/200 ja 200/400 pöydissä. Olisiko sitten pelityylini sellainen (TAG), että pöydän koolla ei ole merkitystä. Samaa plusmiinusnollatulosta kaikissa pöydissä, enkä ole kyllä pelaajien tasossakaan huomannut eroja.
Eroja toki on, keskimäärin isoissa peleissä pyörii paremmat pelaajat, mutta tasoero ei minustakaan ole mikään järisyttävän suuri ja hyvin usein sitä ei huomaa juuri ollenkaan.

Oma ongelma on, että pelaan sitten NL10 tai NL400 (vain shottina testailtu) niin tulos on minullakin aina se break/even nollatulos, vaikka pelaajien tasoeron monesti havaitsenkin. Ehkä kai oma pelini sekoaa hieman siihen, kun yritän pelata jopa liikaa vastustajan mukaan ja siinä sitten kolahtaa välillä omaan otsaan aika lujaa.

Kaiken kaikkiaan olen tienannut pokerilla tämän 2,5v aikana arviolta jotain 1,5k. Kun luku jaetaan pelatulla tuntimäärällä, on ”palkka” järisyttävän huono.

Vedonlyönnistä hukattu aika vie tuloksen euromääräisestikin miinukselle ja luonnollisesti muusta tekemisestä hukattu aika ei näy edes paperilla, se tuntuu omassa fiiliksessä, ihmissuhteissa, niin henkisessä kuin fyysisessäkin hyvinvoinnissa yms. Pokerin on vaikeaa olla minulla enää siis mukava harrastus mitä se pitkään oli. Tulosta on nykyisin tultava ja jos ei tule, sen kyllä omista fiiliksista huomaa.

Niin uskomattoman huono tuuri on minua mielestäni jo todella pitkään seurannut, etten oikein aina edes usko, että pelistä voi voittaa. Otin taannoin session, jossa pelasin tahallani kuin kala, tulos oli pitkästä aikaa paras yksittäisestä sessiosta. Kun sitten kiekot saa keskelle flopista vaikkapa täyskädellä paria vastaan niin sieltä se vihu tulee runner runnerilla ohi lähes järjestäen. Ja siis todellakin sellaisia putkia on koettu, että 3 miljoonan lottovoitto vaikuttaa naurettavan helpolta, kun todennäköisyyksiä verrataan. Hävisin viikko sitten yhdessä sessiossa rollistani suurinpiirtein puolet osittain jopa tahallaan, koska ihan sama mitä tekee, tänne ei merkit tule. Tuntuu, etten henkisesti jaksa enää peliä.

Mielestäni pelaan hyvin ja sinänsä voittavaa peliä, mutta tulos on se break-even ja kun se on ollut sitä koko ”peliuran” ajan en oikein usko omiinkaan selityksiin huonosta tuurista, vaikka se ihan really really paikkansa pitääkin :roll:

Pelin lopettaminen on hyvin vaikeaa. Vaikeaksi sen tekee se, että tiedän, että minun kuuluisi pitkällä aikavälillä voittaa. Pelaan myös jo tasolla, jossa kohtuullisiin tuntiliksoihin pitäisi päästä, jos pelin hallitsee. En usko olevani hirveän paljon huonompi kuin pokerifoorumien suurimmat kiiltokuvat. Kuitenkaan luvut viivan alla ei täsmää, missä vika?

Olen oman pelaamiseni suhteen vedenjakajalla. En tiedä jatkaako vai antaako olla. Olisi mielenkiintoista kuulla kuinka muilla asiansa osaavilla vedonlyöjillä pokeri on sujunut. Meneekö homma kuten todennäköisyydet antavat ymmärtää vai onko totuus sittenkin jotain paljon karumpaa?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


C.W.
Jäsen
Viestit: 136
Liittynyt: 29.08.2007, 19:32
Pisteitä: 15

Viesti Kirjoittaja C.W. »

Varsinaiseen kysymykseen en ota kantaa, mutta sen verran voin kertoa että toisinpäin homma ei ainakaan toimi.

Pokerihai ei välttämättä vedonlyönnissä pärjää, ja hyvä niin, joutuisin turmiolle jos voittaisin vielä enemmän :D

Kyllä pokerissa se vihun mukaan pelaaminen on tie menestykseen.

Erityisen tuottoisaa on seurata ketkä hallitsee kerroinajattelun ja ketkä ei hallitse. Käytännössä se ratkaisee ketkä voi bluffata pois potista ja keitä ei voi, ketkä pannaan maksamaan värinvedostaan kauheita summia, minkäkokoisen lyönnin teet kun haluat valueta jne. Eli kuten pokerissa ja elämässä yleensäkin, tieto on valtaa, täytyy vain tietää kuinka sitä tietoa käytetään.

Sanotaan esimerkiksi että vihu check-callaa flopilla kun 2 ristiä on pöydässä. Tällöin ellei turn ole risti, yleensä kannattaa lyödä rajusti ja jos se on risti, on setti luultavasti arvoton, näin etenkin NL50-NL200 tasoilla.

Kukin tyylillään, oma tyylini on LAG joten peleille tulee helposti maksuja, vastaavasti myös bluffini usein maksetaan joten niiden kanssa on oltava varovainen. Yleensäkin mielestäni LAG on paras tyyli pieniin NL-pöytiin, mutta toimiakseen se vaatii kunnon rollin, tappioputket voivat olla pitkiäkin.

Kerran on itelleni käynyt että floppasin täyskäden ja sain merkit flopilla sisään suoranvetoa+keskiparia vastaan. Turnilla ja riverillä vihu sitten veti isomman täkärin. Ymmärrän hyvin topicin avaajan ajatuksia, kyllä meille tasaisesti voittavillekin välillä tulee niitä "pakko olla rigged" fiilareita :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Pasisot
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 13.02.2004, 22:31
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Pasisot »

Jollain se on hyväkin tuuri käytävä, koska ite kanssa tuntuu että että useimmiten on kärsivänä osapuolena näissä asioissa.

Eilinen saldo oli mm. seuraava. Kolme kertaa ässät kädessä ja jokakerta pääsin pelaamaan vaan yhtä fihua vastaan flopin jälkeen. Ja yllättäen vihulla joka kerta setti kädessä ilman pöytäparia. Sama saldo kaksikertaa AJ jolla kärki J pari kiinni flopista ja kummallakin kerralla setti vastassa.

Ite ajattelin vaihteeksi vaihtaa pokeri softaa, jos se hieman tasoittaisi tuuria. Ei kai sentää kaikki softat ole tehty samoilla "todennäköisyyksillä". Varmin tilanne saada ohiveto kun joutuu itse All In tilanteeseen setillä värin vetoa vastaan turn jälkeen. Joskus muistaakseni näitä tuli viisi kertaa peräjälkeen joka lienee mateemaattisesti jotain puolen promillen luokkaa.

Jotenkin tuntuu tyhmältä että pitäisi muuttaa omaa pelitapaa softan mukaan, koska niihin kummallisuuksiin ei kovin nopesti pääse edes kiinni.

Kyseisellä softalla pelattaessa kuitenkin kannattaa pitää oma stacki maksimina jotta ei joudu kovin helposti All In tillanteeseen, lisäksi setillä kannattaa yrittää saada vedot foldaamaan viimeistään turn jälkeen ja ässillä niin iso korotus ennen floppia että voi saada vastaansa ainoastaan AK, KK ja QQ tyyliset kädet. Tämä silläkin riskillä että useimmiten saa vaan bindit.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

Re: Taitava vedonlyöjä taitaa myös pokerin?

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

Vedonlyönnistä hukattu aika vie tuloksen euromääräisestikin miinukselle ja luonnollisesti muusta tekemisestä hukattu aika ei näy edes paperilla, se tuntuu omassa fiiliksessä, ihmissuhteissa, niin henkisessä kuin fyysisessäkin hyvinvoinnissa yms. Pokerin on vaikeaa olla minulla enää siis mukava harrastus mitä se pitkään oli. Tulosta on nykyisin tultava ja jos ei tule, sen kyllä omista fiiliksista huomaa.
Tää vois olla vaikka minun kirjoittamaa tekstiä, niin samalta kuulostaa. Mä oon pelannu n. 2 vuotta ja katsoin kaikki statsit tuossa joku aika sitten (Excel-kirjanpito), pokeri on n. +- 0 peliä. Tein välillä tuossa jopa niin että kun tuntui että on lähes koukussa pokeriin (pakko pelata) niin laitoin tilit kiinni kaikkialta muulta paitsi starsilta, ja pelasin ainoastaan sittareita ja löin betfairille vetoja... Mietin että mikä järki on grindata jotain pikkupöytiä pienellä rollilla, kun periaatteessa töistä saa paljon paremman tuntipalkan, noin niinkuin periaatteessa (toimistotyö jossa ei oikeestaan makseta ylitöitä kuin matkahommissa)

Mä haluaisin itse päästä harrastusmalliin jossa pelaisin sittareita ja MTT:tä pari kertaa viikossa, mutta fakta on se että tuo pokeri on sen verran koukuttavaa että se tulee väkisin mieleen. Jotenkin tuntuu että joko pienellä rollilla omaksi iloksi tai sitten ei ollenkaan, isommissa peleissä ei pää kestä swingejä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Viestiketju Lukittu