Tänään on 28.03.2024, 22:05.

Miten pelata pienet parit reissattuun pöytään

Keskustelua pokeripeleistä.
Viestiketju Lukittu
chang
Jäsen
Viestit: 363
Liittynyt: 27.03.2006, 13:51
Pisteitä: 34

Miten pelata pienet parit reissattuun pöytään

Viesti Kirjoittaja chang »

Koitetaan taas vähän viritellä juttua tännekin puolelle. Mites pelaatte parit preflop NL 5 hengen pöydässä? Korottamattomaan pöytäänhän tuntuu olevan kahta koulukuntaa; toiset korottavat aina ja toiset limppaavat tai korottavat. Mutta entä jos pottia on korotettu normikorotus esim. 4 bin? Missä tilanteessa ja positiossa maksatte/reissaatte ja kippaatteko joskus esim. pienet parit?

Melkosta varianssia taas tää pokeri, parissa päivässä tuli viikko sitten 15 binin sukellus 1/2 $ Nolimitissä, nyt taas kolmessa päivässä tultu viitisen biniä ylöspäin. Onneksi on vaan harrastuksena tää pokru - on kyllä ruvennut selviämään, että ei kyllä meikäläinen jaksaisi tahkota tätä päivästä toiseen saadaksen leipänsä ja laskunsa maksettua :roll:

-chang

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


kovaleka
Jäsen
Viestit: 1098
Liittynyt: 07.09.2003, 19:12

Tuotto: +216.43 yks.

Palautus%: 115.50%

Panosten ka: 6.50 yks.

Vetoja: 215

Pisteitä: 167
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kovaleka »

Pokerissa kaikki riippuu kaikesta. Olosuhteet vaihtuvat riippuen sun pöytä imagosta, positiosta, edellisestä käsistä, vastustajan agressiivisuudesta/passiivisuudesta, stäkkien koosta jne. Joten mahdoton sanoa mitään ehdotonta aina toimivaa ratkaisua.

Jos korotus on tullut aikaisesta positiosta niin yleensä paras peli on vain maksaa pienillä pareilla (sanotaan nyt että pienet parit on 22-66) positiosta. Jos taas on itse blindeilla ja niin sanotusti OOP (Out Of Position) niin myös silloin paras peli on yleensä vain maksaa ja metsästää settiä. Tässä kannattaa tosin katsoa että stäkit ovat tarpeeksi syvät että kun kerran kahdeksasta osut settiin niin saat myös kunnon maksut kädestä.

Vaikeampi tilanne tulee jos korottaja on CO:ssa (Cut Off, buttonista 1 oikealle) ja olet itse buttonilla. Silloin korottajan käsirange on huomattavasti laajempi kuin aikaisesta positiosta, joten pelkkä setin metsästys on epäedullisempaa. Tässä ainakin itse vaihtelen maksun ja uudelleenkorotuksen välillä. Uudelleenkorottamalla saa omaa reraise rangea laajennettua ja hieman lisää yllätyksiä vastustajalle.


Ehkä vaikein tapaus on jos olet itse blindeissa ja korotus on tullut CO-Button akselilta. Silloin hyvää vastusjaa vastaan paras peli on yleensä kipata käsi koska hyvä pelaaja ei mene tarpeeksi usein katki positiosta jotta setin metsästys olisi kannattavaa. Heikkoja ja ennalta arvattavia pelaajia vastaan maksu on edelleen tuottoisa vaihtoehto.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

Kovaleka tiivisti hyvin, mitä minä nyt pokerista ymmärrän. 8--)

Ei avattuun pottiin itse reissaan 3-4xBB, varsinkin tiukoissa pöydissä jatkolyönnillä potin saa vaikkei setti osukkaan, tai ylipari floppiin. Usein maksan myös 3-4xBB korotuksen setin toivossa preflop jos stakit tarpeeksi syvät. Limppausta harvoin, ehkä silloin jos edellä on esim. 2 limppaajaa niin voin limpata perässä setin toivossa; yleensä löysissä pienissä peleissä joita itse pelaan ei saa korotuksella porukkaa harvennettua...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


chang
Jäsen
Viestit: 363
Liittynyt: 27.03.2006, 13:51
Pisteitä: 34

Viesti Kirjoittaja chang »

Kiitokset taas kattavista neuvoista. Laitetaan vielä sellanen jatkotilanne, mikä toistuu usein: Olen maksanut esim. taskuparilla 44 normikorotuksen preflop ja pöytään paukahtaa esim. 5,T,Q. Kaveri reissaa 2/3 pottia - onko tässä aina kipin paikka kun pöydässä pelkkiä ylikortteja, vai kannattaako katsoa seuraava kortti?

On tää pokeri kyllä sen verran hakusessa vielä, että pakko on kait ruveta opiskelemaan tosissaan jos meinaa pärjätä. Onko jollain kokemusta Cardrunners-videoista? Niitä on jotkut kehuneet pokerifoorumeilla - ovat kuulemma maksaneet itsensä takasin nopeasti. Luulisi, että videoiden avulla opiskelu olisi mielekkäämpää ja tehokkaampaa kuin kirjojen lukeminen? Kirjojen lukeminen ei oikein muutenkaan jaksaisi innostaa - varsinkin kun kouluenglanti on melko lailla ruostunutta :?

-chang

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Rooney
Jäsen
Viestit: 726
Liittynyt: 12.04.2007, 17:30

Tuotto: -49.56 yks.

Palautus%: 81.40%

Panosten ka: 3.70 yks.

Vetoja: 72

Pisteitä: 21

Viesti Kirjoittaja Rooney »

chang kirjoitti:Kiitokset taas kattavista neuvoista. Laitetaan vielä sellanen jatkotilanne, mikä toistuu usein: Olen maksanut esim. taskuparilla 44 normikorotuksen preflop ja pöytään paukahtaa esim. 5,T,Q. Kaveri reissaa 2/3 pottia - onko tässä aina kipin paikka kun pöydässä pelkkiä ylikortteja, vai kannattaako katsoa seuraava kortti?
No aikakin mä kippaisin, jos potissa on mukana 3-5 pelaajaa. Heads-up tilanteessa varmaankin taas tuumailisin, että: yrittääkö kaveri varastaa pottia? onko sama pelaaja korottanut aina flopissa, jos hänellä on osunut? Jos olisit juuri tullut tähän pöytään, eikä sinulla olisi sen selvempää kuvaa muiden pelityyleistä(kuten myös ei heillä sinunkaan), niin ehkä kippi saattaisi olla paikallaan. Jos taas pelaaja on tuttu ja haistelet bluffia, vetokädellä korottamista jne. niin silloin reissu olisi sun vaihtoehto.

Väittäisin niin, että näillä pienillä taskupareilla kooli on kaikkein huonoin vaihtoehto missä tahansa tilanteessa(pl. ellet vedä flopista settiä) ja varsinkin, jos floppiin tulee kolme ylikorttia.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Panostus max. 5 yksikköä.

Minikommentit


Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

chang kirjoitti:Kiitokset taas kattavista neuvoista. Laitetaan vielä sellanen jatkotilanne, mikä toistuu usein: Olen maksanut esim. taskuparilla 44 normikorotuksen preflop ja pöytään paukahtaa esim. 5,T,Q. Kaveri reissaa 2/3 pottia - onko tässä aina kipin paikka kun pöydässä pelkkiä ylikortteja, vai kannattaako katsoa seuraava kortti?

-chang
Samaa mieltä Rooneyn kanssa, itse sen verran tiukka että kippaan varmaan 9/10 näistä... Jos selkeesti aggr. vastustaja joka lyö paljon preflop ja lyö selkeesti jatkolyöntejä, niin silloin voi kokeilla reissata tuohon päälle bluffia epäillessään. Maksu ei ole vaihtoehto koska silloin ei saa tietoa kaverin kädestä, ainoastaan silloin jos kaveri checkaa turnin niin aika saletti että on lyöty semi-bluffi tai bluffi flopin jälkeen.

Off-topic sellainen juttu että vaikka täällä on hiljainen tämä pokeriosio niin täällä on aika paljon asiantuntemusta (lasken siis itseni pois tästä :oops: ), kiva olisi jos tämä osio olisi enemmän käytössä. Tavallaan täällä on paljon asiaa eikä juuri jaaritteluja ja toisten kirjoitusten kritisoimista!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


C.W.
Jäsen
Viestit: 136
Liittynyt: 29.08.2007, 19:32
Pisteitä: 15

Viesti Kirjoittaja C.W. »

Lisätäänpä tähän kun ei aiemmissa vastauksissa osunut silmiin.

Kun joku korottaa varhaisesta positiosta perusreissun, pitää ajatella muutakin kuin stäkkien syvyyttä ja implareita tehdessään maksupäätöstä.

Korotuksen maksaminen pikkuparilla keskipositiosta kun vielä 4-5 pelaajalla on vuoro oman päätöksen jälkeen on aina riskaabelia, 3-bet tuhoaa saamasi implarit aika totaalisesti jos jollakin takanasi on käsi.

Aika paljon noita pikkuparilla aina ja joka paikassa maksavia liikkuu. Ison edun saa jo sillä että osaa kipata ne keskipositiosta. Myöhäisessä positiossa niillä voi taas maksaa.

Mitä tuohon floppiin tulee niin kippihän on aika selviö kolmella ylikortilla. Jos vastassa on hyvä pelaaja, se uskaltaa lyödä 2nd barrelin jota et voi maksaa ellet saa nelosta turnilla. Jos vastassa on huono pelaaja et voi bluffata, kyllä se keskiparilla maksaa loppuun asti. Niin tai näin, olet pelko perseessä aliparilla, ei mikään optimaalinen tilanne.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Viestiketju Lukittu