palatoss kirjoitti:Kiitti tiedosta. Olen itse aloitellut pokerin pelaamista 0.05/0.10$ pöydässä. En tiedä onko mulla aloittelijan tuuria, mutta olen kyllä menestynyt mielestäni ihan hyvin. Pelityylini on varmaan keskivertoa aggressiivisempi ja olen huomannut että sillä pärjää ihan hyvin ainakin tuossa halvimmassa pöydässä. Missä vaiheessa kannattaisi siirtyä isompiin pöytiin? Olisiko joku tietty määrä pelattuja käsiä ja niissä voitollinen tulos hyvä tavoite vai sitten tuolloinen "tietty prosentti pelikassasta pöytään", mitä Wille_78 suositteli?
Varmaankin tärkeimpiä asioita isompaan pöytään siirtymisessä on se, että tunnet hallitsevasi(=voitat pitkässä juoksussa enemmän rahaa kuin häviät) tämänhetkisen tason. Ja tokihan se toistojen eli pelattujen käsien määrä on myös tärkeä asia, mutta ei ole kenellekään voi sanoa tiettyä käsimäärää, jonka jälkeen olet "valmis" siirtymään tasoa ylemmäs. Oma mutu-tuntuma on mielestäni kaikkein paras keino tuohon oman tasonsa määrittämiseen. Ainahan voit kokeilla yhtä isommalla limiitillä pelaamista, mutta jos huomaat, ettet vielä pärjää tällä tasolla, vaihda takaisin yhtä alemmalle tasolle ja koitat vaikka viikon tai kahden päästä uudestaan.
Ehkäpä tärkein asia tason vaihdossa on se, että kuinka pystyt käsittelemään sillä tasolla pelattavia rahasummia ja kuinka pystyt käsittelemään tilttiä suuren potin häviön jälkeen, koska juuri tilttipelaajat häviävät eniten rahaa. Tämän huomaa ehkä kaikkein parhaiten headsupissa, jossa tiltissä olevalta kaverilta voi voittaa hyvinkin äkkiä suuriakin summia.
Tuo on aika hyvä "sääntö" tuo "tietty prosentti pelikassasta pöytään". Ei tietenkään ole järkevää lähteä isompaan pöytään, jossa jo pelkkä minimi buyin tekee suuren loven pelikassaasi. Juuri joku 4-6% pelikassasta on sopiva sijoitus yhteen pöytään. Mutta jos pöydässä olevan rahamäärän keskiarvo on esim. 5 euroa pelaajaa kohden voi miettiä kannattaako itsekään sijoittaa 10 euroa siihen pöytään. Toki suuri stäkki toimii peloitteena pienempää stäkkiä vastaan, mutta sitä vastaan on taas sitten toisaalta helpompi hyökätäkin.
Parhaimmin opit pokeria pelaamalla, mutta on myös tärkeää lukea pokerikirjoja. Ja lisäksi netistä löytyy paljon hyödyllisiä sivustoja, joista löytyy artikkeleita pokeriin liittyen. Suomenkielisistä sivustoista mm.
http://www.pokeri.info/pelistrategia.htm :n artikkelit olivat erittäin valaisevia, kun luin ne joskus alkuaikoinani ajatuksella läpi. Myös
http://www.pokerisivut.com/ :in foorumiin suosittelen perehtymään.
Itse olen pelannut pokeria säännöllisesti 1,5vuotta ja pelaan tällä hetkellä 0,5/1NL shorttia, josta olen itsekin hiljalleen siirtymässä 1/2NL shorttiin, sekä satunnaisesti 1/2NL heads uppia ja 0,25/0,50PL omahaa.
Minikommentit