Tänään on 18.04.2024, 18:27.

Tanskan SAS-liiga

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
epe
Jäsen
Viestit: 1004
Liittynyt: 14.01.2003, 16:14
Pisteitä: 2
Paikkakunta: Heräilemässä

Tanskan SAS-liiga

Viesti Kirjoittaja epe »

Tanskan futikseen kaivattaisiin lisää ennakkotietoja... laittakaa tähän topikkiin jos löydätte jotakin.

Tässä Oddsnet.comin ennakkokatsaukset:

------------------------------------------

Forhåndsvurdering 2002/2003 - av mwall

Generelt
Opstarten til denne sæson har været præget af store økonomiske kvaler og dertil hørende udeblivende ny indkøb. Derfor er mange af klubberne svækket i forhold til sidste sæson, her tænker jeg specielt på Farum som stadig er i økonomisk krise og stadig er i farer for at slippe nogen af sine kontrakt spillere grundet dårlig økonomi.
Spændende bliver det at se Michael Laudrup kan udrette som cheftræner i Brøndby, og om FCK kan fortsætte de gode takter de viste i sidste del af SAS-ligaen 2001/2002.


AB
AB spillede en flot sæson sidste år hvor holdet endte på en flot 5 plads efter en noget turbulent sæson med bl.a. sportschef Per Frimann afgang efter fadæssen med 4 brugte udlændinge i en kamp…

Ab har fået tilgang af Sammy Youssouf fra skotske St. Johnstone, samt Morten Seifert U-landsholdsspiller som efter 4 år under PSVs ungdomsafdeling vender tilbage til AB. Den 33-årige Christian Karlsson er hentet i Esbjerg, der på renges at skulle danne midterforsvar med endnu en ny erhvervning nemlig Palle Sørsensen som man har hentet i AGF.

Generelt er spillertruppen meget homogen, men ingen rigtige stjerne udover aldrende Fernandez, jeg ser deres trup som noget smal på midtbanen hvilket i længden kan komme til at koste holdet dyrt i længden. AB har haft en økonomisk dårlig periode og det afspejles dog også via deres indkøb, tror ikke de nye indkøb vil bringe meget til holdet, så man skal sætte sin lid til den gamle mål ræv Fernandez.

Opstarten til SAS-ligaen er gået noget svingende og derfor svært at udlede noget af. AB slog Grimsby 4-0, men tabte derimod til 1.div holdet Herfølge med 3-1 og en uafgjort 0-0 mod SAS-liga holdet FCM.

Truppen meldes klar til sæsonstart, men Christian Karlsson er blevet sparet i træningskampene men AB håber at have ham klar til sæsonstart. Klubbens profiler er vel nok målmand Jan Hoffmann, Heine Fernandez og Midtbanespilleren Michael Johansen. Jeg spår AB til at kæmpe om pladserne mellem 5-7


AGF
AGF endte sidste sæson på en meget skuffende 10. plads og reddede deres skind i sidste spillerunde og klarede dermed skærene på bekostning af Vejle.

AGF har den nye sæson i SAS-ligaen hentet Lyngbys tidligere succes træner Poul Hansen ind på træner sædet. Og hermed at man fået en af landet bedste trænere til at organisere et hold som besidder masser af potentiale, men blot ikke vidst endnu. Med sig har Poul Hansen taget de to tidligere Morten Petersen fra Livingston og Mikkel Bo Jensen som efter et mislykket ophold I Panahaiki også er at finde i AGFs spillertrup til denne sæson.

På trods af bl.a. Mikkel Bos ophold endte som ren badeferie i grækenland, så er disse to profiler en klar forstærkning til det unge AGF hold, og denne tidligere Lyngby trio vil helt klart bidrage positivt på Fredensvang. Ydermere har AGF skrevet med 27-årige tidligere vejle-spiller Alex Nørlund, som er kendetegnet ved meget offensiv og driblestærk der fra midtbanen normalt ligger mange chance skabende afleveringer. Af mistede spillere kan man notere sig at Palle Sørensen fortsætter sin karriere hos AB, dette ser jeg dog ikke som det store problem da Morten Petersen er en kangt bedre erstatning i AGF s forsvar.

Men skal man pege på deres svaghed må man kigge på deres forsvar, der er to dygtige fodboldsspillere i form af Mads Rieper og Morten Petersen ellers har de ikke meget mere at byde på her. Deres styrke må klart ligge i deres brede trup, der vil bevise sit værd når skadeslisten begynder at vokse.

Holdets profiler må klart siges at være de to nyankommende samt midtbanespilleren Alex Nørlund og altid målfarlige Søren Andersen. Det bliver spændende at se om 17-årige Morten "duncan" Rasmussen efter nogle gode træningskampe kan bide sig fast på SAS-ligaholdet, ifølge Poul Hansen er den unge spiller utrolig tæt på en fast plads, når AGF tager hul på SAS-ligaen.

AGF har spillet uafgjort i de sidste 3 træningskampe mod henholdsvis FCM, Viborg og 1.div holdet Randers.

Har nu lige en note her i sidste time inden sæson start, nemlig at Mikkel Bo kun har ca. 25% chance for at starte inde mod Farum grundet en muskelskade i baglåret.

Jeg spår AGF til, via deres forstærkninger samt deres kompetente træner, at forbedre deres 10. plads markant, jeg forventer at se dem lige om kæmpe om pladserne mellem 5-7.


Brøndby
Brøndby endte sidste års SAS-liga som danske mestre efter noget af en herredyst mod FCK.

Brøndby har op til sæsonen snuppet sig noget af et træner scoop. Nemlig den legendariske spiller og ass. landsholdstræner Michael Laudrup har man hyret som til den kommende sæson træner. Og det var ikke lang tid der skulle går før han hentet sin titel, nemlig Supercuppen der blev vundet 1-0 over OB på et mål af ny erhvervede Morten Wieghorst fra Celtic.

Michael Laudrup har ikke lagt skjul på at det vil være den tekniske fodbold der bliver lagt vægt ude på vestegnen hvilket man så i glemt i supercuppen. Tekniske spillere som Thomas Lindrup og Thomas Kahlenberg som før var reservespillere ligner du faste mænd hos Laudrups SAS-liga hold. Med salg af Magnus Svensson, og Kristor Nordin ligner det en langsigtet plan Laudrup kører efter, i og med A-truppen er meget ungdommelig med morgendagens kommende stjerner.

Af forstærkninger har Brøndby oprystet med stærke Morten Wieghorst, der fra dag et ligner en god forstærkning. Brøndby har udover Morten Wieghorst, skrevet under med sidste års topscorer Kasper Dalgas fra OB, som nok må ses som en fremtidig erstatning for Peter Madsen når han bliver solgt.

Men udover disse to har man ikke skrevet med andre, men derimod taget unge talenter op i A-truppen. Jeg har fået nys om nyheder igennem kontakter i BFC der siger at Laudrup igennem sine kontakter fra sin tidligere klub Juventus, vil leje 2 italienske spillere fra Juventus førsteholds trup. Men ellers ligner Michael Laudrups trup den samme som sidste år, med dog et potentiel fare for at BFC vælger at sælge holdets store profil, Peter Madsen eftersom der kun er 1 år tilbage af sin kontrakt på vestegnen.

Foruden alle BIFs showkampe i løbet af sommeren har BIF spillet 2 kampe i Tyskland, med en sejr over Hannover 96 på 1-0 og tabte til Wolfsburg 0-3 ellers har man vundet rup og stub mod noget svag modstand i B93, Brønshøj, FC Aarhus, Frem og OB

Jeg tror der vil gå noget tid før Laudrups nye system er spillet i truppens bevidsthed og man må påregne at de udskiftninger som er sket vil tage noget tid før det kommer til at give betaling på banen. Men jeg er overbevist om at der nok over en længere tid vil se et storhold på vestegnen. Jeg spår BIF til at kæmpe om pladserne 1 og 2 og mener at BIF mangler lidt ekstra tyngde i truppen inden at man kan kalde dem favoritter til tronen i år


Esbjerg
Sidste år endte Esbjerg på en formidabel 5. plads, en flot præstation af en mandskab er var spået en plads længere nede i tabellen.

Til denne sæson har man fået ny træner nemlig Ove Pedersen som kom fra FCM og overtager roret fra Viggo Jensen. De to svenske Joakim Persson og Christian Karlsson var begge en kæmpe årsag til at man opnåede den flotte placering, men det den kommende sæson har begge valgt nye græsgange Persson flytter til Rostock og Karlsson flytter til AB. Dette er en kæmpe tabt for Esbjerg, hvilket betyder at man er væsentligt svækket til opstarten på SAS-ligaen. Som erstatning til Karlsson har man hentet norske Kjetil Pedersen, som tidligere har spillet for Start, Skeid, IF Elfsborg, og senest i Lask Linz, som skal rydde op i forsvaret med force i hovedspillet. Yderligere har man hentet den 20-årige angriber Tommy Bechmann som er U21 landsholdsspiller i FC-Aarhus, og sidst men ikke mindst hjemvendte Anders Christensen fra AA Gent samt Henrik Hansen fra 2.div klubben Næstved. Michael Hansen, Esbjergs midtbanedirigent er tilbagevendt efter at have brækket benet og virker han ikke helt til at være i omdrejninger og der går et godt stykke tid før han er tilbage for 100%.

Både Pedersen og Bechmann har sprudlet i træningskampene, Bechmann nettede 2 gange mod svage B1909 og Kjetil Pedersen var en hovedårsag til at man slog AGF 3-2. Udover disse to træningskampe har Esbjerg spillet meget svingende i deres hidtil 8 træningskampe med nederlag til bl. a Farum med 2-1, samt FCM med 4-1, samt uafgjort 0-0 mod upåagtede AC Horsens samt uafgjort 1-1 mod 1. div. klubben HFK Sønderjylland.

Jeg ser et svagheds moment i deres 2 målmænd der begge kun er halvtidsproffer, det ser jeg som et stort problem for Esbjerg. Ydermere synes jeg det er to markante spillere de har tabt og ikke fået nogen nævneværdig tilgang og en Michael Hansen for halvt blus. Alt i alt vil jeg spå Esbjerg til at kæmpe om pladserne 9-11.


Farum
Farum Boldklub har været igennem en turbulent tid siden Borgmesterstolen vaklede under Peter Brixtofte, en historie der hører til blandt de bedste soap-serier. Men tidligere formand for Boldklubben samt borgmester Peter Brixtofte mistede både borgmesterstolen samt formandskabet i klubben grundet svindel med skattepengene og disse penge var blandt andet brugt til at fører Farum op i SAS-ligaen. Derfor har klubben blevet pålagt at betale pengene tilbage til kommunen.

Dette har betydet at Farum indtil for nyligt ikke har måttet skrive kontrakter med nye spillere. Men nu har man så våget pelsen og skrevet under med hjemvendte Liverpool målmand Jørgen Nielsen efter hans noget mislykkede ophold i Liverpool. Men ingen tvivl om at det er en forstærkning på målmands posten hos Farum. Men udover Jørgen Nielsen har man ikke fået nye forstærkninger.

Da Poul Hansen blev ansat som Farums sportchef inden forårssæsonen sidste år grundet Lyngbys økonomiske nedtur, tog han 7 markante Lyngbysspillere med bl.a. Ulrik Vinzentz, Martin Birn, Lars Bohinen, Martin Johansen samt Andreas Havlykke.

Farum blev en suveræn nr. 1 i 1.div. grundet et utrolig slutspurt i forårssæsonen. Farums stærke sider må betegnes som deres Lyngby stamme der har sat sit præg på holdet, desuden må man betegne deres trup som meget homogen i og med deres spillere er unge talenter samt rutinerede spillere som Lars Bohinen og Martin Johansen.
Men deres svaghed må helt klart være deres manglende brede i truppen i og med de ikke har skrevet under med nye samt deres i forvejen meget smalle trup, spår jeg Farum til at miste terræn til de andre SAS-liga klubber når skaderne melder sig. Holdet er uden de store profiler dog må Lyngby spillerne være drivkraften bag Farum Jeg spår Farum til at kunne spille lige op med selv de bedste når truppen er intakt, men når og hvis skaderne melder sig så har de ikke reserve spillerne til at holde trit med de bedste. Derfor bør man holde nøje øje med Farums skadesliste da det meget vel kan give udslag i deres præstationer på banen. Jeg spår Farum til at kæmpe om pladserne mellem 8-10.


FC København
Her kigger vi på sidste år 2´er som måtte sande at Brøndby lige var en tand for skarp i slutspurten af SAS-ligaen 2001/2002.

Men I år ser jeg FCK som de helt store favoritter til at tage titlen som Danmarksmester 2002/2003 og dette er der flere årsager til. Først og fremmest så havde FCK en utrolig slutspurt efter man bl.a. havde hentet Erik Mykland og Peter Møller til klubben og herefter hentede 9 point på Brøndby i slutperioden. Yderligere er klubben utrolig godt økonomisk afbalanceret hvilket tydeligt skinner igennem et køb af Jørgen Petterson som jo bestrider en international snit. Ydermere har man hentet Peter Nielsen fra Munchengladbach og bomstærke venstreback Urmas Rooba fra FC Midtjylland. Denne trio tror jeg bliver et stort aktiv i FCK stræben på at vinde DM guld i år. Til denne sæson har man mistet den stærke midtbanespiller Christian Poulsen til Schalke 04, dette er et tab for FCK men opvejet af forstærkningerne så har transferen i FCK i år været positive.
Årets trup virker meget stærk og man råder over klassespillere på hver enkelt plads og hvis uheldet er ude og spillerne bliver skadet har man danmarks bedst besatte reservebænk klar til at erstatte med klassespillere. Træner Hans Backe kan derfor arbejde videre med trup som ligner en favorit i striden om DM titelen. Holdets profiler må klart siges have navne som Mykland, Zuma, Petterson, Røll og forsvarsspiller Albrechtsen. Hvis der skal findes nogen svaghedspunkter hos FCK må det være forsvaret der virker en lille smule tyndt besat, og kan komme til at forvolde problemer undervejs i turneringen hvis der kommer skader hos forsvarsspillerne.

FCK har i parken besejret Club Brugge med 3-0 i en træningskamp og spillet uafgjort 1-1 mod Sheffield W.

Jeg vil helt klart tippe FCK som favorit til at vinde det danske mesterskab og spår dem til at kæmpe Brøndby om de to første pladser.


FC Midtjylland
Sidste år endte ulvene fra FCM på en flot 3. plads hvilket var meget overraskende og flot af det unge hold. Især en flot sæson af måltyven Morten Skoubo, som med sine 19 fuldtraffere var med til at cementere FCM flotte sæson.

Til denne sæson har man i OB hentet succes træner Troels Bech, og han tager Claus Madsen med til FCM. Dog ryger Kenneth Møller Pedersen den anden vej.
Dog har man mistet bomstærke Urmas Rooba til FCK og det må siges at være et stort tab for defensiven hos FCM. Man har skrevet med Thomas Rathe, som er hentet mere til bredden end til en decideret plads på holdet.

FCM er desuden også deltager i årets Uefa-cup, og dette vil unægtelig resultere i flere hårde kampe, hvilket nok vil betyde at man kommer til at tærer yderligere på den unge til den kommende SAS-liga sæson. Jeg ser tabet af Rooba som en alvorlig sag for FCM, deres forstærkninger kan ikke rette op på deres tab. jeg tror desværre ikke at FCM kan følge op på deres flotte bronze sæson sidste år, grundet Rooba og den øgede spillemængde i Uefa-cuppen samt det faktum at FCM ikke længere er underdogs men reelt vil være små favoritter i denne kommende sæson.

Men truppen har stort potentiale og jeg er sikker på at denne sæson vil blive lærerig for truppens unge spillere med nye uudforskede udfordringer bl.a. Uefa-cup etc..
Jeg spår at FCM vil kæmpe om pladserne mellem 5-7.


Køge
Efter 17 års fravær lykkes det endeligt for Køge at skaffe sig oprykningen til SAS-ligaen efter at have været tæt et par år. Køge mandskabet erhvervede sig retten til SAS-ligaen gennem en anden plads i 1.div.

Køge som må kendetegnes som en rigtig provinsby med et faldefærdigt stadion og en lille økonomi grundet få tilskuere manglende sponsorer etc. Alt dette har til den kommende sæson, hvor man skal matche sig med selv de bedste, betydet to indkøb som ikke er af nogen nævneværdig styrke. Det drejer sig om Anders Clausen måltyven fra 2.div holdet Næstved og Allan Nielsen fra 1. div. klubben Hvidovre. Køges forstærkninger kommer ikke til at styrke holdet på nogen nævneværdig måde, og Køges mandskab må kendetegnes ved manglende styrke i forhold til langt de fleste hold i SAS-ligaen.

Holdets ganske få profiler må være den unge og meget talentfulde Ole mogensen og Martin Retov.

Køge har spillet elendige træningskampe og tabt til 1.div holdet HIK 0-1, 0-2 til 1.div holdet Herfølge, 1-4 SAS-ligaholdet OB, 2-3 til 1. div holdet Vejle samt en uafgjort mod 2. div holdet Næstved. Dette må vist være den dårligst tænkende opstart til SAS-ligaen.
Jeg spår Køge til at ende på jumbopladsen med en god margin, holdet er simplethen ikke gearet til at gøre sig i bedste række. Jeg tror de må en tur ned i 1. div igen.
altså en kamp om placeringerne 11-12.


OB
OB har med den nye cheftræner Uffe Pedersen vist fine takter i træningskampene, det sig være spillemæssigt som resultatmæssigt.

Jeg er ser OB´s styrke som et meget homogent hold, der er sammenspillet over flere år, deres indbyrdes forstående er meget høj. Udover dette så er holdet og dets bærende krafter er unge talenter som kan fører dette hold tilbage til holds fordoms tid. Jeg spår OB til at gå en god sæson i møde grundet deres indbyrdes forståelse for hinanden, samt deres unge talenter blomstre yderligere. Men jeg ser en svaghed i deres tynde trup, når skaderne melder sig så vil OB falde fra toppen.

Ydermere har OB et fatalt regnskab, der har indvirket i at den eneste forstærkning er 20-årige Esben Larsen. PT er truppen uden væsentlige skader.

Den sidste testkamp mod nyoprykkede Køge blev vundet med 4-1, hvor Køge til tider mest mindede om trætte charter turister. OB spiller sin sidste kamp inden superliga premieren mod brøndby i super cuppen. Kampen endte 1-0 til Brøndby efter udvisning af OB´s Derveld, kampen var ikke prængende på nogen måde, men begge hold har nok hovedet rettet mod den snarlige sæsonopstart.

De spillere der har været anvendt i testkampene er som følger:
Karim Zaza, Mads Toppel
Michael Hemmingsen, Jan Sønksen, Dennis Siim, Fernando Derveld, Casper Kruse, Mikael Knudsen, Sune Heilbo, Carsten Hemmingsen, Ulrik Johansen, Kenneth Møller Pedersen, Andrew Tembo, Kaspar Dalgas, Søren Berg, Mwape Miti.

At man nu har mistet Kasper Dalgas til Brøndby vil betyde at OB kommer til at miste noget snært i angrebet til den kommende sæson. Holdets profiler må nå siges at være forsvarskrumtappen Jan Sønksen og de to troldmænd på midtbanen Tembo og Miti.

Jeg spår OB til at kæmpe om pladserne mellem 3-5.


Silkeborg
Silkeborg havde en svær sidste sæson, med træner fyring da man lå sidst i SAS-ligaen, og på det varme sæde blev overladt til tidligere Silkeborg spiller Morten Bruun, som vendte skuden på flot vis og endte sæsonen på en 9. plads.

Sidste sæson ser jeg ikke som Silkeborgs reelle styrke, de har en homogen trup og havde ganske enkelt alle odds imod sig sidste år og alt tyder da på at sidste sæson var en enlig svale og at silkeborg går bedre tider imøde. Endvidere har Viggo Jensen overtaget træner jobbet fra Morten Bruun og skrevet en 3-årig kontrakt. Viggo Jensen har under sin korte tid i Silkeborg hentet transfer frie John Jensen i AGF, og 24-årige målmand Morten Petersen i Svendborg. og dette er pt. de eneste forstærkninger Silkeborg har erhvervet sig inden sæsonstart.

Silkeborg har altid været kendetegnede ved at være et rigtigt slider hold fyldt med hovedstærke fightere som aldrig giver op, og i år er ikke nogen undtagelse. Holdet ser meget homogent ud, men på trods af dette så har holdet ikke virket alt for overbevisende i træningskampene op til sæsonstart. Her har man bl.a. spillet uafgjort 1-1 med det upåagtede 1. div. holdet Randers Freja, samt uafgjort 0-0 i Esbjerg og uafgjort 2-2 i en pinlig affære mod B1913. Udover dette har man tabt til Lubeck 1-0. Eneste sejr er kommet mod Landskrona 2-0. De andre opgør Silkeborg spillede i Sverige endte med to 0-1 nederlag til henholdsvis Elfsborg og Halmstad.

Holdets profiler må nok kendetegnes ved midtbaneslideren Jesper Thygesen, samt boksspilleren Bo Nielsen. Ellers er holdets styrke deres utrolige fysiske styrke og deres vilje til at fighte ”no matter what” for holdets og sine medspillere.

Efter sidste sæson synes det bliver spændende at følge Viggo Jensen og hans tropper i dette års SAS-liga. For det var unægtelig et grimt chok for de tidligere danske mestre at kæmpe en hel sæson for at undgå nedrykning. Men truppen mangler lidt profiler for at komme op og kæmpe om Uefa-cup pladserne, så
jeg spår Silkeborg til at kæmpe om pladserne mellem 7-9.


Viborg
Viborg endte i sidste års SAS-liga sæson på en lidt skuffende 8. plads. Jeg ser Viborg med et meget større potentiale end sidste års 8. plads og tror klubben har mulighederne for at forbedre dette resultat i dettes år udgave af SAS-ligaen.

Træner Søren Kusk, har til denne sæson hentet den polske lejesvend Maciej Lykowski i AGF og han vil være reservemålmand for dygtige Onyszko, udover dette har man hentet Johnny Helledie fra danmarksserieklubben Nivå/kokkedal samt Michael Gravgaard i 1. div. klubben Randers Freja. Jeg vil betegne Søren Kusks nyerhvervninger som hentet med henblik på bredden og ikke nogen af disse der tager en af de 11 første pladser. Men med spillere som Onyszko, Thomas Frandsen og et bomstærkt angrebstrio Fredriksen, højer samt Petrovski tror jeg heller ikke at det bliver noget problem.

Skulle man være lidt analytisk og kigge på holdets svagheder tror jeg det kommer til at ligge på midtbanen, som jeg ser som meget sårbar overfor skader, i og med bredden af spillere med SAS-liga niveau er meget smal. Så bid mærke i eventuelle skader på Viborgs midtbane. Styrkerne på holdet er deres angrebsevne lige fra en spiller som forsvarsspilleren Thomas Frandsen og til angrebsduoen som alle er meget målfarlige og altid ligger på lur i boksen. Og derfor har holdet vel altid spilet meget underholdende men til tider ikke så pokkers resultatorienterende, hvilket påkræves hvis man vil kigge længere op af tabellen end sidste års 8. plads.

Til opstarten mod FCK, er anfører Ralf Pedersen og Steffen Højer tvivlsomme og Ralf og Steffen har siddet over i de sidste træningskampe, og vil ikke være 100% fit hvis de starter inde.

Under træningskampene har man bl.a. tabt til Molde 2-1 i Norge. Desuden har man tabt lidt skuffende med 1-0 til AGF, 3-0 til Esbjerg og 3-0 til 1.div. hold HFK Sønderjylland.

Så opstarten har ikke været lovende for Viborg, men dette er helt sikkert grundet skader under disse kampe hos Morten Hamm, Steffen Højer, Ralf Pedersen, Petrovski samt Jacob Glerup. Jeg spår Viborg til at kæmpe om pladserne mellem 6-8.


Aab
De tidligere danske mestre Aab endte på en flot og acceptabel 4. plads i sidste års SAS-liga. Cheftræner Poul Erik Andreasen fortsætter i trænet sædet hos Aab, hvorfra han lige inden sidste sæson sluttede hentede dygtige Allan Gaarde i Italienske Udinese og dette må siges at være en klar forstærkning til den ellers stærke Aab trup. Dog må det siges at være noget af en savn at skulle undvære kleber Saarenpää i op mod hele efterårssæsonen grundet et trærhedsbrud i skinnebenet. Desuden har langtidsskadet Lennart Bak grundet korsbåndsskade indstillet karrieren men har som sagt været ude siden 2. juli 2001.

Aab har et utrolig ungt og talentfuldt hold med mange dygtige teknikere, og jeg er sikker på holdet vil mindst forsvare deres 4. plads fra sidste år. Aab spillere der er værd at holde øje med på grønsværen må siges at være unge forsvarstalent Allan K. Jepsen med en fortid hos HSV samt midtbanemanden Allan gaade med fortid for Udinese og ikke mindst 20-årige Michael Silberbauer som er en utrolig dygtig midtbanespiller som har et utroligt potentiale. Den baltiske angrebsduo Oper/Zelinski må også siges at være profiler hos Aab. Og dertil kommer Saarenpää som dog er langtidsskadet.

Jeg ser deres svagheds punkt i deres bredde, forstået sådan at deres brede er nu god nok, men skades nogen af de ovenstående spillere så har reservespillerne ikke kvalitet nok til at få Aab i top 3.

Aab har spillet utrolig godt i træningskampene med bl.a. sejre på hjemmebane mod Ipswich på 1-0, samt 3-5 sejr på udebane over Vejle samt en uafgjort mod OB 2-2.

Jeg spår Aab til at kæmpe om pladserne mellem 2-4.

Tabellen - slik mwall tror det ender
1 FCK
2 Brøndby
3 Aab
4 OB
5 AB
6 FC Midtjylland
7 AGF
8 Viborg
9 Silkeborg
10 Farum
11 Esbjerg
12 Køge

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


epe
Jäsen
Viestit: 1004
Liittynyt: 14.01.2003, 16:14
Pisteitä: 2
Paikkakunta: Heräilemässä

Viesti Kirjoittaja epe »

Tässä extrabladet.dk:sta


ekstrabladet.dk's bud på en slutstilling

Carlsberg har givetvis ikke brygget mesterskabsøllet endnu. Og Hans Backe og FCK-spillerne vil ikke indrømme det. Men den er hjemme. FC Københavns stabilitet sender guldet til Østerbro, mens de alt for svingende konkurrenter må nøjes med at spille om sølvmedaljerne


Jakob Rohde-Brøndum - 12:55 - 9. mar. 2003


Dansk mester: FC København.
Don Ø's tropper fører med ni point inden forårssæsonen, og den føring smider byens hold ikke. Københavnerne sprudlede ikke i efteråret, men de havde en eminent evne til at tage de tre point - selv på dårlige dage. Fortsætter stabiliteten i foråret, kan FCK nemt udbygge føringen ned til de ustabile forfølgere.

Nr. 2: Brøndby IF.
Michael Laudrups fortsættelse af landsholdets 4-3-3 på Brøndbys hold har bestemt ikke været en ubetinget succes. Men efter et særdeles svingende efterår lykkedes det alligevel for Laudrup og Faxe, at placere de forsvarende mestre på en acceptabel andenplads. Vinterens indkøb lover for fremtiden, men de internationale navne kommer først til sommer, så det bliver de unge, som skal hente ærkerivalerne på Østerbro. Og det gør de ikke. Dertil har der været for langt mellem snapsene. Et kvarters Laudrup-fodbold i hver kamp gør ingen dansk mester.

Nr. 3: AaB.
Det er næsten trivielt at nævne nordjyderne efter FC København og Brøndby. År efter år bliver AaB nævnt som de eneste konkurrenter til de to store i hovedstadsområdet. Og gang på gang hænger de lige efter. Efterårets svingende resultater med otte sejre og otte nederlag tyder heller ikke på, at det bliver i år, at AaB skal drille FCK og Brøndby. Men potentialet er der oppe ved Limfjorden, så tredjepladsen skal nok komme.

Nr. 4: Esbjerg.
Som neutral fodboldtilskuer har det bestemt ikke været kedelig at overvære Esbjergs kampe i efteråret. 4-4 og 5-0 mod OB. 0-6 mod Viborg. Point i Brøndby. Og 3-0 over FCK. Esbjerg har været svær at blive klog på, men kan vestjyderne få stabilitet i spillet, kan de godt snuppe fjerdepladsen.

Nr. 5: FC Midtjylland.
Ulvene har ligesom Esbjerg potentialet til at spille med om UEFA Cup-pladsen. Men en efterårssæson på det jævne - 6 sejre, 6 uafgjorte, 6 nederlag - har ikke gjort det lettere for de ambitiøse midtjyder. Den tidligere Brøndby- og Bolton-spiller, Bo Hansen, har været meget plaget af skader, men kan han finde sin gamle form frem, kan FCM godt begynde at kigge opad i tabellen.

Nr. 6: Farum.
Efterårets helt store positive overraskelse har været grueligt meget igennem i vinterpausen. En truende konkurs har gjort vintertræningen mere ulidelig end den er i forvejen. Den megen virak må have generet fokus i opstarten, og den positive bølge fra efteråret kan blive svær at finde frem. Men Farum har et godt hold, så helt galt går det ikke.

Nr. 7: OB.
OB har styrket angrebet med Steffen Højer fra Viborg, og det kan sende fynboerne op i tabellen, men på trods af et stabilt forsvar har OB svinget gevaldigt i præstationerne. Og det ændrer Højer ikke ved.

Nr. 8: AGF.
Gennem hele efteråret blev AGF profileret som et tophold i svøb. Men som så mange gange før skuffede århusianerne. De hvide fik dog point mod topholdene, men mod konkurrenterne i bunden gik det galt. AGF har forstærket sig med Wade Barrett på den før så skrøbelige venstre back og med Peter Graulund i angrebet. Falder de godt ind på holdet, kommer AGF væk fra bunden.

Nr. 9: AB.
Akademikerne har ligesom OB og AGF spillet flere gode kampe i efteråret. Men derpå faldet igennem i den næste. AB har sammen med Silkeborg Superligaens dårligste angreb. Med Heine Fernandez på skadeslisten og flere angribere uden krudt kan AB gå et svært forår i møde.

Nr. 10: Viborg.
Midtjyderne begynder forårssæsonen under stregen, men har ligesom flere af de andre bundhold i perioder vist spil, der lover mere. Den tidligere landsholdsspiller Thomas Frandsen har været nede i en bølgedal, siden han blev vraget til VM sidste år. Kan han løfte sit spil på Viborgs midtbane, og begynder Søren Frederiksen igen at score mål, klarer Viborg skærerne.

Nr. 11: Køge.
Ligesom Farum har Køge egentlig overrasket positivt som oprykker. Men sjællænderne har haft det svært hjemme på Køge Stadion, når de selv skulle styre kampen. Derfor ryger Køge under stregen, når de andre hold er indstillet på Køges kontraspil på udebane.

Nr. 12: Silkeborg.
Sidste år reddede midtjyderne akkurat livet i landets bedste række, da Morten Bruun trådte til som redningsmand. Viggo Jensen har ikke formået at få Silkebord væk fra bunden. Tværtimod. Som det eneste bundhold er Silkeborg isoleret. Fem point op til nedrykningsstregen og kun to sejre på hjemmebane i efteråret giver ikke håb om overlevelse.





------------------------------------------------------------------
Guld til FCK

FODBOLD: Det spår Superliga-anførerne, der venter, at Køge og Silkeborg rykker ned


Af Hans Chr. Blem - 9:25 - 14. mar. 2003


FC København bliver en sikker dansk mester, men der bliver hård kamp om de efterfølgende pladser.

Det spår de 12 Superliga-anførere i en rundspørge, som Ekstra Bladet har foretaget, før det i weekenden atter går løs i landets bedste fodboldrække.

11 af anførerne peger på FCK som nr. 1, mens Brøndbys Per Nielsen holder på sin egen klub som mester med FCK på 2. pladsen.

Ni anførere peger på Brøndby som nr. 2, mens to stemmer på AaB.

AaB og OB er de umiddelbare favoritter til 3.pladsen. De får hver fire stemmer, med en enkelt stemme til Brøndby, Farum, Esbjerg og FC Midtjylland.

- FCK er suveræn, men ellers er det en meget jævn liga, hvor groft sagt alle hold kan slutte på 2.- eller 3.pladsen, vurderer AaB's anfører Bård Borgersen.
Han bliver bakket op af OB's anfører Michael Hemmingsen, der tror på, at hans eget hold kan slutte på 3.pladsen, selv om han peger på Brøndby på den plads:

- Hvis vi får en god start, kan vi som de fleste hold i midtergruppen slutte på 3.pladsen. Vi kan godt slå FCK i premierekampen, men hvis københavnerne undgår nederlag i Parken, er jeg overbevist om, at de vinder guld.

- Jeg har AaB på 2.pladsen, for nordjyderne er efter min mening bedre end Brøndby, men det kan blive meget lige, siger Michael Hemmingsen.

JAGT PÅ FCK
FCK's anfører Peter Nielsen er glad for, at hans kolleger peger på hans hold som det bedste, men han lader sig ikke lulle i søvn af den grund.

- Vi skal koncentrere os om en kamp ad gangen. Vi fik mod Halmstad i søndags en advarsel om, hvordan det kan gå, hvis vi ikke er 100 procent koncentrerede i hele kampen, siger Peter Nielsen.

- Vi så ligeledes sidste år, hvordan Brøndby-spillerne gik i stå, selv om de havde et forspring på 10 point til os, da forårsturneringen gik i gang.

- Vi bliver et jagtet hold, men jeg er overbevist om, at vi er stærke nok til at stå for presset, hvis vi koncentrerer os.

Per Nielsen var med til at vinde guld til Brøndby sidste år, og han drømmer om at kunne hæve pokalen over sit hoved søndag 22. juni.

- Vi har trænet godt de seneste to måneder, hvor vi er blevet stærkere og stærkere. Vi kan gøre det igen, hvis vi kan udnytte vores chancer, mener Per Nielsen.

ESBJERG BEDRE
Esbjergs anfører Jess Thorup er den eneste af de 12 anførere, der ikke har Brøndby på en af de tre første pladser.

- Jeg tror mere på AaB og Esbjerg. Vi viste rimelig stabilitet i efteråret, hvor vi i nogle kampe lukkede for mange mål ind, men vi har under træningen arbejdet meget med det defensive spil, og hvis vi kommer godt fra start, slutter vi på medaljeplads, mener Jess Thorup.

Farum ligger inden weekendens kampe på 3.pladsen, men det er kun holdets anfører Martin Birn, der tror på, at oprykkerne får medaljer.

- Hvis vi ellers får arbejdsro, skal vi nok holde 3.pladsen, siger Martin Birn med henblik på de kommende ugers afgørelse på, om den ambitiøse klub må smide håndklædet i ringen.

FC Midtjyllands anfører Thomas Thomasberg mener, at hans klub kan havne på alt fra 2.- til 8.pladsen.

- FCK er det eneste hold, der skiller sig ud i toppen, mens Brøndby, vi, OB, Esbjerg og AaB er de kraftigste bejlere til 2.- og 3.pladsen.

Medaljerne kan meget let blive fordelt i de første kampe i foråret, vurderer Thomas Thomasberg.

AGF's Henrik Risom krydser fingre for, at århusianerne kan få fire point i de to første kampe mod Farum og FCK.

- Hvis det sker, kan vi øjne en plads over midten, men hvis vi omvendt taber de to første opgør, kan vi se nedrykningen i øjnene. Derfor bliver starten meget vigtig, fastslår Henrik Risom.

KØGE OG SILKEBORG
Anførerne er i stort tal enige om, at Køge og Silkeborg må rykke ud. De to klubber får hver otte ud af 24 stemmer, mens fire anførere peger på Viborg.

AB's anfører Michael Johansen og Viborgs anfører Ralf Pedersen ønsker ikke at sætte navne på nedrykkerne.

- Det vil jeg helst ikke, når vi selv er en af kandidaterne, lyder Michael Johansens argument.

- Køge og Silkeborg ville være mine umiddelbare bud, men alle hold ligger så tæt. AB og Viborg har for gode hold til at rykke ned, men meget afhænger af sæsonstarten, skader og karantæner. Jeg har selv karantæne i vores første opgør mod FC Midtjylland, fortsætter Michael Johansen.

Ralf Pedersen slår fast, at hans klub Viborg ikke rykker ned, men ellers er hans argument på linje med Michael Johansens.

Silkeborgs anfører Ulrik Pedersen venter spændt på, hvad der sker med Farum.

- Umiddelbart peger jeg på Køge og Viborg som nedrykkere, men hvis Farum ikke får løst sine økonomiske problemer, kan der bliver vendt op og ned på det hele, siger Ulrik Pedersen.

Køges anfører Morten Eskesen venter, at hans klub slutter på 10.pladsen.

- Vi har haft et halvt år til at vænne os til Superligaen. Det lykkedes os at skaffe 22 point i efteråret, og da vi har en ukuelig optimisme, er jeg overbevist om, at vi klarer os, lyder det fra Morten Eskesen.

--------------------------------------------------------------------
Superliga-trænerne tror på FCK

11 ud af 12 trænere i Superligaen tror ikke, at FC København smider forspringet ned til konkurrenterne


Jakob Rohde-Brøndum - 19:55 - 13. mar. 2003


ekstrabladet.dk har stillet de 12 Superliga-trænere fire spørgsmål inden forårssæsonens første runde.

1. Hvordan kommer top 3 til at se ud?
2. Hvem rykker ned?
3. Hvem bliver forårets profil i Superligaen?
4. Hvad er dit holds succeskriterie for forårssæsonen?

Troels Bech, FC Midtjylland:

1. FCK og Brøndby på første- og andenpladsen. Nummer tre kan blive lige fra Silkeborg til Farum.

2. Dem, der tager det mindst alvorligt, rykker ned.

3. Jeg håber det bliver en fra FC Midtjylland, men det bliver nok Thomas Røll.

4. Vores målsætning er top 6. Ellers vil det også være en succes at komme i pokalfinalen og så score mange mål i Superligaen.

Søren Kusk, Viborg FF:

1. 1. FCK. 2. Brøndby. 3. AaB.

2. Det ved jeg sgu' ikke. Det bliver et gæt i blinde, så det vil jeg være ked af at sige, men der er vel en 6-7 hold, som kan rykke ned.

3. Morten Wieghorst.

4. I første omgang gælder det overlevelse, men en finaleplads i pokalturneringen vil også være en succes.

John "Faxe" Jensen, Brøndby IF:

1. Brøndby og FCK kommer til at kæmpe om første- og andenpladsen, og så tror jeg, at OB snupper tredjepladsen.

2. Det vil jeg helst ikke sætte navne på. Den er meget åben. Alle hold op til femtepladsen kan vel rykke ned.

3. Thomas Kahlenberg.

4. Det vil selvfølgelig være en succes at hente FCK og vinde pokalturneringen. Men i første omgang vil vi vinde foråret, og så se om det er nok til at hente FCK. For hvis vi spiller op til vores bedste, så har vi et bedre hold end FCK.

Ove Christensen, AB:

1. FCK. AaB. OB.

2. Aner det ikke.

3. Michael Johansen.

4. Vi kigger hverken op eller ned i tabellen. Vi har det taktiske overblik og kigger hele vejen rundt. Det er realistisk, at vi kan komme med i et midterfelt på en 6.-7. plads. Men det er ikke nogen fiasko, hvis vi bliver nummer 10, for det er vores største mål at bevare pladsen i Superligaen.

Christian Andersen, Farum:

1. FCK. De to næste ved jeg ikke.

2. Silkeborg. Den anden nedrykker ved jeg ikke.

3. Peter Graulund.

4. Vi skal opnå vores målsætning, som er at etablere os i Superligaen.

Henrik Jensen, Køge:

1. FCK. Brøndby. Esbjerg.

2. Det aner jeg ikke.

3. Morten Wieghorst.

4. Mindst nummer 10.

Viggo Jensen, Silkeborg:

1. FCK. Brøndby. OB.

2. Det har jeg ikke noget bud på.

3. Flemming Østergaard. Hva' med dem på banen? Det bliver nok også ham. Nej, det bliver vel Thomas Røll.

4. Alt over plads 11.

Poul Hansen, AGF:

1. FCK. Brøndby. AaB.

2. Det er helt umuligt at sige.

3. Peter Graulund.

4. Det vil være en 6. plads, men det er jo ren kosmetik, for det kan vel blive alt mellem en 6. og en 10. plads.

Hans Backe, FC København:

1. FCK. Brøndby. OB.

2. Det vil jeg ikke gætte på.

3. Thomas Røll.

4. Det er at blive dansk mester. Forspringet kan måske svinge lidt, men hvis vi beholder den stabilitet, som vi har vist i de sidste to år, så skal vi nok holde forspringet.

Poul Erik Andreasen, AaB:

1. FCK. De to næste kan blive hvad som helst.

2. Det bliver vel mellem de fire, der ligger der nede nu. Silkeborg, Viborg, Køge eller AGF. Jeg har nu ikke AGF som det varmeste bud.

3. Peter Graulund eller Michael Silberbauer.

4. Hvis vi kan stille med det bedste hold hver gang, skal resultaterne nok komme. Målsætningen er mellem de 3-4 bedste og en plads i pokalfinalen.

Ove Pedersen, Esbjerg:

1. FCK. AaB. Brøndby.

2. Jeg har ikke noget bud. Det er ikke fordi, jeg er en tøsedreng, der er jo mange som principielt ikke vil udtale sig om nedrykkerne, men jeg ved simelthen ikke, hvem jeg skal sige. Jeg pegede på Køge før sæsonen, men der trækker jeg i land, for de har vist reel styrke.

3. Jan Kristiansen og Tommy Bechmann.

4. Det vil være en succes, hvis vi kvalificerer os til Europa Cuppen, men målsætningen er stadig top 6.

Uffe Pedersen, OB:

1. FCK. AaB. Brøndby.

2. Det vil jeg ikke svare på.

3. Michael Silberbauer.

4. Alt over en 6. plads vil være en succes, men i første omgang gælder det om at undgå nedrykning.

------------------------------------------------------------------------

Resultater af træningskampe

Her følger et udpluk af de enkelte superliga-mandskabers forberedelseskampe op til sæsonstart forår 2003


Jakob Rohde-Brøndum - 9:35 - 4. mar. 2003


AaB: (AaB nævnt først)
3-0 over Viborg.
3-2 over Horsens.
5-1 over Falke (tysk Oberliga-hold).
6-1 over AGF.
2-2 mod Vejle.
6-1 over Hjørring.
3-0 over Jetsmark.
1-1 mod Silkeborg.

AB: (AB nævnt først)
0-1 til OB
2-3 til AGF
4-0 over udvalgt hold fra Sevilla.
3-2 over Hammel.
3-1 over Frem.
8-2 over Nykøbing Falster Alliancen.
1-1 mod Nykøbing Falster Alliancen.
2-2 mod Landskrona.

AGF: (AGF nævnt først)
1-0 over Silkeborg.
2-0 over Herfølge.
0-2 til Dinamo Moskva.
2-0 over Randers FC.
4-1 over B1913.
2-4 til FC Midtjylland.
0-0 mod OB.
1-2 til Esbjerg.
1-3 til FC Nordjylland.

Brøndby: (Brøndby nævnt først)
2-2 mod Charlton
1-2 til Brentford
3-0 over Skjold.
2-1 over HFK Sønderjylland.
1-0 over Red Dragons.
5-1 over FC Aarau.
1-2 til Hyundai.
0-2 til Landskrona.
0-1 til Malmø.
3-2 over Ølstykke.

Esbjerg: (Esbjerg nævnt først)
2-0 over B1913.
2-1 over Al Rayyan (Qatar)
1-0 over Al Ahli (Qatar)
3-0 over Qatars olympiske hold.
2-1 over Horsens.
1-1 mod Silkeborg.

FC København: (FCK nævnt først)
0-3 til Malmø.
3-1 over Landskrona.
3-1 over Moroka Swallows.
3-0 over SAFA Eastern Province.
5-0 over Park United.
2-1 over Trelleborg.
1-3 til Halmstad.

FC Midtjylland: (FCM nævnt først)
2-2 mod Verona.
3-2 over Padova.
2-1 over Silkeborg.
4-2 over HFK Sønderjylland.
1-1 mod Viborg.
0-0 mod Farum.

Køge: (Køge nævnt først)
2-2 mod Nykøbing Falster Alliancen.
4-2 over Glostrup.
1-1 mod HIK.
1-2 til Næstved
3-0 over B93.
4-2 over Slagelse.
2-1 over Ølstykke.
0-1 til Landskrona.

OB: (OB nævnt først)
2-1 over Kryliya Sovedor (Rusland).
6-1 over Alruhilio (Spanien).
4-1 over Horsens.

Silkeborg: (Silkeborg nævnt først)
0-0 mod Farum.
2-1 over Cadiz.
2-1 over Lech Poznan.
3-0 over B1913.
1-1 mod Randers FC.
1-2 til HFK Sønderjylland.


--------------------------------------------------------------------------

Til- og afgange

Til- og afgange i Superligaen (vinteren 2003) - opdateret 6. marts


Af Jakob Rohde-Brøndum - 9:25 - 16. jul. 2002


Esbjerg:

Tilgang:
Lars Winde, AaB, Jesper Jørgensen, egne rækker.

Afgang:
Kim Jensen, FC Fredericia, Martin S. Jensen, OB, Simon Karkov, Herfølge.

Silkeborg:

Tilgang:
Henrik Dahl, Häcken, Thomas Olsen, Silkeborg KFUM.

Afgang:
Michael Larsen, stoppet, Mikkel Lindorff, FC Fredericia, Peter Skjøth, AC Horsens.

Brøndby:

Tilgang:
Jón Rói Jacobsen (lejet i HB Torshavn). Karsten Johansen fra Næstved. Niki Zimling oprykket fra ynglingeholdet.

Afgang:
Allan Ravn til Landskrona. Mikkel Jensen til Hammarby. Mogens Krogh stoppet. Peter Madsen udlejet til VfL Wolfsburg. Søren Larsen og Rafal Niznik udlejet til Frem. Thomas Lindrup til OB.

Viborg:

Tilgang:
Imants Bleidelis, Southampton, Jesper Håkansson, Heerenveen.

Afgang:
Steffen Højer, OB, Claus Kjærgaard, Holstebro.

AaB:

Tilgang:
Ingen.

Afgang:
Lars Winde til Esbjerg, Indrek Zelinski udlejet til Landskrona. Jacob Larsen, stoppet.

AB:

Tilgang:
Mike Linde Andersen, egne rækker, Lennart Lynge Larsen, Varese.

Afgang:
Lars Larsen, Örebro.

AGF:

Tilgang:
Wade Barrett, San Jose Earthquakes, Peter Graulund, Bochum.

Afgang:
Anders Bjerre, stoppet, Søren Andersen, stoppet.

Farum:

Tilgang:
Rami Kauis, B93.

Afgang:
Audrius Veikutis, stoppet, Andrei Shilo, stoppet, Poul Hübertz, udlejet til Frem.

FC København:

Tilgang:
Balázs Rabóczki, Norrköping, Ole Tobiasen, AZ Alkmaar, Pascal Simpson, retur efter udlejning til Halmstad, Steffen Hartmann, egne rækker, Vitus Kofoed, egne rækker.

Afgang:
Rune Pedersen, Modena.

FC Midtjylland:

Tilgang:
Jan Frederiksen, Excelsior, Martin Halle, FC Aarhus.

Afgang:
Jens Jessen, stoppet, Mogens Laursen, Randers FC, Mikkel Jensen, retur til Brøndby, Michail Slawuta, retur til FC Haka, Thomas Andersen, FC Aarhus.

Køge:

Tilgang:
Brian Gellert, Kolding FC.

Afgang:
Carsten Jensen, stoppet.

OB:

Tilgang:
Thomas Lindrup, Brøndby, Martin S. Jensen, Esbjerg, Steffen Højer, Viborg.

Afgang:
Jonas D. Schmidt, B1913. Rasmus Johansen, udlejet til B1909.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


epe
Jäsen
Viestit: 1004
Liittynyt: 14.01.2003, 16:14
Pisteitä: 2
Paikkakunta: Heräilemässä

Viesti Kirjoittaja epe »

sportsindex.dk :sta ensimmäisen kierroksen analyysejä

Tips & analyser - SAS Ligaen

Siden sidst
Så er det endelig blevet forår igen, og det er ensbetydende med starten på SAS-ligaen.

Efter et efterår hvor næsten alle slog alle går vi et spændende forår i møde.

Flere klubber har i vinterpausen sagt farvel til nogle spillere for at få bedre styr på økonomien. Andre klubber har styrket holdet for ikke at rykke ned.

Her til 1. runde efter vinterpausen har jeg problemer med min internetopkobling, og har derfor fået hjælp fra Lasse (Allsvenskan), som dækker kampene Køge-AaB, Farum-AGF og OB-FCK.

I toppen af rækken har FCK skilt sig ud, og mit eneste bud på en trussel mod FCK må være Brøndby.
De øvrige hold kan efter min mening alle komme til at rykke ud, selvom det pt. ser værst ud for SIF.
Meget kan være ændret i næste uge, såfremt Farum må dreje nøglen rundt.

Med indførsel af doubler hos DT vil jeg i løbet af foråret komme med forslag til sådanne spil.

9397

Seneste opdatering: 14-03-2003, 14:11



KAMPANALYSER - SINGLER

Følgende kampe og spil er analyseret:



RUNDENS BEDSTE TIP!
15/03
17:00
Brøndby - Viborg
TIP: 1

Chancevurdering: 58 - 25 - 17

Indsats: 100 kr. til odds 1,50 hos Centrebet

Hvis Brøndby bare skal have en lille chance for at indhente FCK, skal denne kamp vindes.
Brøndby plejer også at være stærke hjemme, og de seneste 6 opgør mellem BIF og VIF er endt med 4 sejre til BIF og 2 uafgjorte.
Viborg er et af SAS-ligaens dårligste udehold, og får det meget svært både nu lørdag og men også resten af turneringen.

Begge hold har spillere på skadelisten, og selvom Brøndby også har solgt nogle spillere i vinterpause er deres trup stærkere end Viborg´s.

Jeg tror på en sikker hjemmesejr på 3-1 (Ciffertip: 3-1)

Denne kamp kan også spilles på Den Lange (kamp nr. 38)

Oprettet/redigeret 14-03-2003, 13:50


16/03
15:00
Farum - AGF
TIP: 2

Chancevurdering: 30 - 35 - 35

Indsats: 0 kr. til odds 3,50 hos Playit

De seneste dage har der været fokus på stridighederne mellem klubben og dagbladet BT, det virker nærmest som om at alle andre end Farum selv ønsker Peter Brixtofte knyttet til klubben - specielt de to cavlingpristagere som i sin tid fik manden fældet som ikke helt har fattet at manden er et afsluttet kapitel i Farums fodboldmæssige hverdag, og at klubben skal have en chance for at vise sit værd uden at skulle fældes på fortidens uheldigheder.

Fokus burde istedes sættes på søndagens hjemmekamp imod AGF. Det er fortsat uklart om kampen bliver gennemført grundet frost i jorden, dog kan det tyde på at det hele løser sig på grund af det p.t. gode vejr, på samme måde som det er sket i Køge.

Farums statistik for vinterens træningskampe er særdeles god (6-5-0), dog skal det bemærkes at de seneste 3 hjemmekampe mod henholdsvis Herfølge, Fredericia og FC Midtjylland ikke har været specielt overbevisende, alle kampe er endt 0-0 !!!

AGF´s statistik for vinterens træningskampe er en blandet fornøjelse (5-0-5), her skal det i modsætning til Farum nævnes at de seneste 3 kampe alle er vundet og dette endda over hold som Herfølge, AB og senest Silkeborg. Holdet ar blevet forstærket i vinterpausen af Peter Graulund som man har lejet i Bochum, han blev matchvinder mod Silkeborg og scorede ligeledes mod AB, også Thorninger er vendt hjem, og forsvaret er blevet forstærket af den amerikanske landsholdsback Wade Barrett. AGF virker efterhånden utroligt stærke på stort set alle pladser, og de seneste kampe har vist at AGF allerede nu er blevet godt sammentømret efter nyerhvervelserne.

Skadeslisten er meget tynd på begge hold, mens Farum har "clean sheet" så må AGF undvære spillere som Søren Andersen, Henrik Bøgebjerg, Morten Poulsen og Casper Jacobsen - dog tror jeg ikke at disse har synderlig stor indflydelse på AGF´s nuværende styrke.

Det er altid svært at forudsige resultaterne i de første kampe efter en længere pause, i dagens kamp mener jeg dog at AGF bør være stærkest. Jeg anser de seneste træningskampe som de mest troværdige for at måle holdenes styrke, og her er AGF som sagt bedst, desuden blev den seneste udekamp i Silkeborg vundet mens Farum hjemme kun magtede 0-0 mod FCM. Spørgsmålet er så om Farum vil fastholde sin statistik med en 4. uafgjort kamp på stribe eller om AGF skal tage sin 4. sejr i træk ???

Kampen er ifølge bookmakerne meget åben, men med de bedste odds på X´et og 2-tallet så synes jeg så klart at det er værd at satse på jyderne eller i det mindste på uafgjort - personligt tror jeg at vi vil se et hæsblæsende AGF-hold som render Farum fuldstændig over ende - men igen ... dansk fodbold er til tider en underlig størrelse, så hvad som helst kan jo i realiteten ske :-)

Analyse skrevet af Lasse Jessen / Allsvenskan & Superettan

Oprettet/redigeret 12-03-2003, 22:18


16/03
15:00
FC Midtjylland - Esbjerg
TIP: 1

Chancevurdering: 42 - 35 - 23

Indsats: 50 kr. til odds 2,20 hos Centrebet

FCM er et stærkt hjemmehold, og selvom dagens modstander fra Esbjerg kun har tabt 2 kampe på udebane - ligner det en sejr til FCM.

Begge hold er placeret midt i rækken, og kan begge med en sejr nå op til Farum på 3. pladsen. Samtidig kan et nederlag til et FCM måske betyde, at de ryger helt ned på 11. pladsen såfremt de øvrige bundhold får point.

Esbjerg har ikke tabt i Midtjylland - de har spillet 1-1 og vundet 1-0.

FCM har i denne sæson kun tabt 1 kamp hjemme, og deres målscorer er så flot som 18-7.

Jeg tror på en hjemmesejr med et enkelt mål. (Ciffertip: 2-1)

Denne kamp kan også spilles på Den Lange (kamp nr. 55)

Oprettet/redigeret 14-03-2003, 14:06


16/03
15:00
Køge - AaB
TIP: 2

Chancevurdering: 20 - 30 - 50

Indsats: 0 kr. til odds 1,85 hos Playit

Der har været tvivl omkring hvorledes kampen på søndag overhovedet kunne afvikles grundet dårlige baneforhold, men det gode vejr de seneste par dage har haft mirakuløs virkning på banen, og kampen afvikles derfor planmæssigt.

Køge har benyttet vinterpausen på en række træningskampe primært mod lokale hold samt et par svenske hold. Det er blevet til sejre over middelmådige hold som Slagelse, Ølstykke, B93, Glostrup og senest svenske IFK Malmö fra den næstbedste svenske række. Man har spillet uafgjort mod Alliancen og HIK mens man har tabt til samtlige hold som kan betegnes nogenlunde middelmådige med Køge i form af deres Superligastatus, disse er Næstved, Frem og så Allsvenskan-klubben Landskrona BOIS. Ingen af Køgespillerne, udover Tommy Olsen med 7 mål, har vist sig særligt bemærket i kampene og umiddelbart virker det ikke til at der er sket hverken forandringer eller anden form for tiltag i klubben i vinterpausen.

AaB har spillet fremragende under vinterens træningskampe, således er det blevet til sejre over Jetsmark, Hjørring, Horsens, Falke (fra den tyske oberliga), AGF samt senest over Viborg som fik en røvfuld på Aalborg Stadion, og måtte køre hjem med et nederlag på 3-0 som meget vel kunne have været større. Flere af kampene er vundet stort, og der er en enorm entusiasme at spore i angrebet hos AaB - Oper og Augustinussen har begge scoret deres del af målene i vinter og kan meget vel blive den nye angrebsduo i AaB efter Zelinskis udlejning til Landskrona BOIS. På den offensive midtbane er der kamp om pladsen mellem Gaarde og Mads Bro - eks. Udineseren har spillet imponerende i vinterens kampe, og har en god reserve i Mads Bro. Også Würtz har overrasket positivt i træningskampene, og Silber er blevet sin skade kvit og er dermed "fit for fight". Alt bortset fra et par enkelte pladser i AaB´s opstilling tegner fryd og gammen, på backpladserne er flere spillere, Diego Tur og Martin Pedersen, plaget af lyskeskader og hverken den ene eller den anden spiller næppe i 90 minutter, Priske er skadet og erstattes højst sandsynligt af Krüger. Borgersen og Jepsen er dog på plads, og jeg tror at de er i stand til at holde Køgespillerne tilbage fra alt for mange chancer.

Holdenes første møde endte med sejr på 0-2 til AaB ligeledes i Køge, og meget tyder på at AaB gentager succesen denne gang. Holdet virker utroligt tændt og er blevet godt rystet sammen efter en vellykket træningslejr i Algarve. AaB´s forsvar kan måske have et par huller, men med den entusiasme man mærker i angrebet, så tror jeg under alle omstændigheder at AaB hiver stikket sikkert hjem til Aalborg.

Køge er Superligaens dårligste hjemmehold (2-0-6) mens AaB klarer sig hæderligt på udebane (3-1-4)

Analyse skrevet af Lasse Jessen / Allsvenskan & Superettan

Oprettet/redigeret 12-03-2003, 22:18


16/03
15:00
Silkeborg - AB
TIP: 1

Chancevurdering: 42 - 30 - 28

Indsats: 50 kr. til odds 2,60 hos Centrebet

Dette er en virkelig en kamp af stor betydning for hjemmeholdet. SIF vil med en sejr få kontakt med de øvrige bundhold og samtidig kun være 3 point efter AB - men den anden side kan AB også skabe luft ned til SIF på sidstepladsen med en sejr.

SIF har i vinterpausen sagt farvel til del spillere, men det ser til gengæld ud til at det har styrket sammenholdet.
Netop kampens betydning for SIF må også være med til at sætte dem ekstra op.

Jeg tipper en saml hjemmesejr med et enkelt mål (Ciffertip: 1-0)

Oprettet/redigeret 13-03-2003, 14:36



MULTISPIL


Ud fra de analyserede kampe foreslåes følgende multi-spil:




Brøndby-Viborg 1 1,50
Silkeborg-AB 1 2,60

Husk at oddsene er lavere hos DT

Indsats: 50 kr. til odds 3,90 hos Centrebet

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


epe
Jäsen
Viestit: 1004
Liittynyt: 14.01.2003, 16:14
Pisteitä: 2
Paikkakunta: Heräilemässä

Viesti Kirjoittaja epe »

1. divariin tipsbladet.dk :sta

14-03-03
Optakt til 1. division

Det er naturligvis ikke kun SAS-Ligaen, der begynder her i weekenden. Også klubberne i landets næstbedste række skal i aktion. På forhånd ligner Herfølge og Frem de bedste bud på en oprykning. Herfølge er efter en halvskidt sæson sidste år, kommet meget bedre med i år. Klubben har i øjeblikket et forspring på fire point ned til Frem andenpladsen, og fem point ned til Lars Olsens tropper fra Randers FC. Derudover har Herfølge forstærket truppen med den målfarlige Lars Larsen, der er hentet i netop Randers FC. Frem og træner Ole Mørk, har været på tæerne i vinterpausen. I Brøndby har de hentet Søren Krogh, Rafal Niznik og Søren Larsen på lejekontrakter, og i Farum har man lejet Poul Hübertz. Så hvis Frem igen glipper oprykningen, er det i hvert fald ikke på grund af manglende bredde i truppen. I Randers FC har den tidligere landsholdsspiller, Lars Olsen, hentet Mogens Laursen tilbage til hjembyen, efter at den tidligere FC Midtjylland-spiller fik ophævet sin kontrakt. Mogens kan nu komme til at danne angrebsduo med sin storebror Michael Laursen. På fjerdepladsen, syv point efter Herfølge, ligger oprykkerne fra Skjold. Skjold har overrasket alt og alle indtil videre, men det er vel tvivlsomt, om de kan holde niveauet i en hel sæson. Helt udelukke dem skal man dog nok ikke, spørgsmålet er så bare om Lars Højer Nielsen og Co. overhovedet er interesserede i en oprykning? I den anden ende af tabellen ligger B1909, HIK og Hvidovre lidt isoleret i bunden, med B93 og Brønshøj som de nærmeste. HIK ligner på forhånd en sikker nedrykker. Kun elleve point i efteråret, og mere afgang end tilgang i vinterpausen, varsler ikke om noget stort forår. B1909 derimod har fået ny træner i Jens Letort, og flere nye spillere. Faktisk en i alle kæder, undtagen i forsvaret. Men det er også nødvendigt med nye kræfter, hvis det skal blive til mere end forårets sølle 10 point. Alt i alt tegner det til at blive et spændende forår i den danske førstedivision. Intet er naturligvis afgjort, og hold som Vejle og HFK Sønderjylland kan nå at havne i begge ender af tabellen inden sidste fløjt den 22. juni. Husk at du kan se kampen mellem Herfølge og FC Aarhus direkte på Viasat Sport den 6. april. rasmus.nielsen@viasat.dk / Tipsbladet

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


epe
Jäsen
Viestit: 1004
Liittynyt: 14.01.2003, 16:14
Pisteitä: 2
Paikkakunta: Heräilemässä

Viesti Kirjoittaja epe »

Aodds.comin analyysit 1. kierrokselle

Analysis SAS-ligaen: By Emco

Status 02: Predicted: Correct: Staked: Won: Profit: %:
Asian: 10 1 56 10,45 -45,55 18,66
1x2: 39 17 195 182,31 -12,69 93,49
Specials: 8 6 42 61,70 19,70 146,90


Saturday, March 15, 17:00 (CET):

Brondby - Viborg
The friednlies, Brondby have played, have proved that they still lack stability with defeats to teams like Brentford, Malmø and Landskrona. Viborg will be without central midfielder Thomas Frandsen, and he has been one of Viborgs best players in Viborg’s friendly matches. But Viborg have a very exciting new player, the Latvian national player, Bleidelis, so he will probably play instead of Frandsen. Viborg will fight to get a good start to the second part of the season, and Brondby will face a solid defense and a counter attacking style. I fancy Viborg to get a good result here, but it’s a very risky bet.
Tips: Odds: Stake: Bookmaker:
Viborg 5,50 1/10 Ladbrokes

Set your own odds - P2P at Gamebookers

Sunday, March 16, 15:00 (CET):

FC Midtjylland - Esbjerg
Both teams are placed in the middle of the table, and it will be a close match, this one. FCM is very good at home, while Esbjeg only has lost 2 games away. FCM has 5 men injured and the most important of those are Martin Nielsen. But he has now been away from football for some time now, and FCM have found away of playing without him. Esbjerg is without injury problems. Esbjerg has used the winter break to focus on the defence, because a lot of goals were scored against the team in the first half of the season. It may be a more defensive team, we will se in the first games of this half of the season, and one could speculate in under 2,5 goals in Esbjergs first 5 games. We will try a small bet here.
Tips: Under/Over Odds: Stake: Bookmaker:
Under 2,5 goals 1,90 3/10 Interwetten

Bet on the best of Europe here - Ladbrokes

Farum - AGF
The match was very close to be postponed due to a frozen pitch. AGF has brought two new players to the club, and they are very good players. Wade Barret on the left back and Peter Graulund as a new dangerous attacker have already scored two goals in two games. Farum have played good in their friendlies, but the last three have all ended 0-0, while AGF have won their last three matches. Farum have been in deep financial crisis, but were saved in the last minute. It has nothing to do with what’s been going on on the pitch, but as seen in many other cases at one time or another, it will affect the players. I think, AGF will have a good chance to get a good 2nd part of the season and get maybe in top 5, while I see Farum dropping down the table. AGF is well-payed to get a victory here.
Tips: Odds: Stake: Bookmaker:
AGF 3,30 3/10 Gamebookers

Tax free fixed odds and Asian Handicap betting - BetInternet

Koge - Aalborg
Koge have played badly in their friendlies before the season starts again. They have lost to teams from lower divisions and none of the players have remarkable in any way. Koge had a little downtrend in the last games before the winter break. They lost 4 out of the last 6 games, and it seems like the downtrend has continued. In Aalborg, it’s the opposite situation. They have played well in their friendlies, and they have scored a lot of goals. The spirit is high in AaB, and they want to make a good 2nd part of this season. AaB seldom draws away, and therefore I think, this is this week’s best bet in the SAS-league.
Tips: Odds: Stake: Bookmaker:
Aalborg 1,83 6/10 Ladbrokes

All the games – all the odds – all online at: www.interwetten.com

Silkeborg - AB Kobenhavn
Silkeborg has a lot at stake here. If they win this match, they will get some contact with the rest of the teams. AB has Michael Johansen suspended, and that will be a major handicap, but Silkeborg haven’t been that good at home this year. In only 2 games out of 8 Silkeborg have gotten 3 points, and they have just scored 9 goals. It’s a very important match for both teams, and with that in mind, I will recommend, that you keep your money in your pocket, and find other games to bet on.
Tips: Odds: Stake: Bookmaker:
No bet

Sunday, March 16, 17:30 (CET):

OB - FC Kobenhavn
New player in OB is Steffen Hoejer and he has already scored several goals in the friendly matches before this 2nd part of the season. OB has also signed Thomas Lindrup from Brondby, and those two new offensive players will make something happen for OB, I’m sure. But it’s a tough opponent to meet in this first game after the winter break. FCK is 9 points ahead of 2nd place Brondby, and FCK is in a class of their own in danish football. To be honest, I see no reason, that FCK shouldn’t win the championship. To this match, they are fielding a strong team without severe injury problems and with a very good playing Ole Tobiasen in the squad. It’s hard to predict an outcome in Odense, and there will be no money on this match from my side.
Tips: Odds: Stake: Bookmaker:
No bet

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


200% 60€ vedonlyöntibonus Ninjacasino.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin