Veikkauksella voi laatia ravien V-peleihin hajotuksia valituin ehdoin (A-, B-, C- ja D-hevoset).
Osaisiko kukaan esittää algoritmin, jolla tällainen hajotus voidaan toteuttaa?
Re: Hajotusalgoritmi
Lähetetty:
Kirjoittaja pka
Tarkoitatko algoritmia pelattavien rivien laskemiseksi sen jälkeen, kun A-, B-, C- ja D-hevoset ja vaadittavat lukumäärät kullekin kategorialle on jo valittu?
Tämähän voi olla varsin yksinkertainenkin algoritmi.
Esimerkiksi niin, että käydään läpi kaikki rivit, jotka muodostuvat valituista hevosista ja tsekataan jokaisen rivin kohdalla, täyttääkö se valitut ehdot. Jos täyttää, niin pelataan se.
Tai sitten vaikka niin, että käydään läpi kaikki kategoriayhdistelmät (AAAAA, AAAAB, AAAAC, AAAAD, AAABA... jne) ja katsotaan, täyttääkö ne hajoitukselle annetut ehdot ja jos täyttää, niin pelataan kuponki, joissa on ko. kategorioiden mukaiset hevoset.
Näillä yksinkertaisilla toteutuksilla tulee toki suuri määrä pelattavia hajarivejä tai kuponkeja. Jos halutaan algoritmi, joka optimoi kuponkimäärää pienemmäksi, niin tämä on toki mahdollista tehdä erikseen esim. edellisten jälkeen.
Re: Hajotusalgoritmi
Lähetetty:
Kirjoittaja h
Tarkoitin juuri tuollaista, jollaisen yllä kuvailit.
En osaa sanoa, kumpi esittämistäsi toteutustavoista olisi ohjelmallisesti käytännöllisempi. Jälkimmäisessä ainakin olisi jo joitakin rivejä yhdistetty suoraan.
Algoritmin tulisi olla modifioitavissa eri kohdemäärille.
Kuhunkin luokkaan (A, B, C ja D) pitäisi voida ottaa vapaasti valittava määrä (0-x) merkkejä ja niille antaa haluttu osumahaarukka (esim. 4-6 A-merkkiä, 0-2 B-merkkiä jne…)
Ehdot täyttävien rivien määrän laskenta on syytä olla mukana.
Rivien yhdistely / kuponkimäärän optimointi olisi tietysti plussaa.
Re: Hajotusalgoritmi
Lähetetty:
Kirjoittaja S.Mäenala
h kirjoitti:Tarkoitin juuri tuollaista, jollaisen yllä kuvailit.
En osaa sanoa, kumpi esittämistäsi toteutustavoista olisi ohjelmallisesti käytännöllisempi. Jälkimmäisessä ainakin olisi jo joitakin rivejä yhdistetty suoraan.
Algoritmin tulisi olla modifioitavissa eri kohdemäärille.
Kuhunkin luokkaan (A, B, C ja D) pitäisi voida ottaa vapaasti valittava määrä (0-x) merkkejä ja niille antaa haluttu osumahaarukka (esim. 4-6 A-merkkiä, 0-2 B-merkkiä jne…)
Ehdot täyttävien rivien määrän laskenta on syytä olla mukana.
Rivien yhdistely / kuponkimäärän optimointi olisi tietysti plussaa.
Noniin, otaksuin että pka koodaa tämän mutta ei näköjään koodaakaan...
Koodasin sitten itse.
Sovellus toimii 5 - 7 lähdöllä.
Kuhunkin kategoriaan (A,B,C,D) mahtuu 10 hevosta per lähtö.
Rivejä saattaa esim. 7 lähdön tapauksessa tulla hyvin suuri määrä ja silloin sovellukselle kannattaa oman koneen nopeudesta riippuen antaa 10 -20 sekuntia suoritusaikaa.
Tiedostoa sen enempää kuin työkirjaakaan ei ole suojattu.
Työkirja sisältää makrokoodia ja toimiakseen makrojen ajaminen pitää sallia.
Sovellus on täysin turvallinen.
Jos huomaat toiminnassa joitain bugeja, voit ilmoittaa niistä ketjuun niin ne voidaan korjata.
Itse olen kyllä tehnyt perustestauksen.
Edit:
1 bugi korjattu. Linkki päivitetty.
Re: Hajotusalgoritmi
Lähetetty:
Kirjoittaja S.Mäenala
Aloittelevan ravivedonlyöjän tietämättömyyttä..
Tietenkään hevosia ei tarvitse sijoittaa jokaisen lähdön jokaiseen kategoriaan ja sehän muuttaa tilannetta huomattavasti.
Yksi tai kaksi varmaa systeemissä pudottaa rivimääriä radikaalisti.
Lisääkin kehitysehdotuksia otetaan kernaasti vastaan.
Re: Hajotusalgoritmi
Lähetetty:
Kirjoittaja pjl
Kunhan nyt olen utelias, niin mihin/miten te aiotte tätä hyödyntää? Tuoko tämä jotain lisäarvoa (ah, mikä ihana sana) Veikkauksen tarjoamaan hajotus-systeemin luontiin?