Tänään on 28.03.2024, 23:02.

Elo-rating

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Elo-rating

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

Saan edelleen jatkuvasti kysymyksiä Elo-järjestelmästä. Osaltaan saan tästä kiittää erästä foorumiystävääni. :wink:
Otaksuin tehneeni oman kantani Elo-rankingiin hyvin selväksi jo aiemmissa viesteissäni. Näköjään en.
Kirjoitan tämän viestin, jotta voin jatkossa viitata suoraan tänne kun minun kantaani/apuani Elon suhteen kysytään.

Elo-järjestelmän ongelmat:

1. Ranking kauden vaihtuessa?

Elo-ideologiaan kuuluu että seuraava kausi aloitetaan siitä mihin edellinen kausi päättyi.
Tämä saattaa sopia hyvin shakkiin, jossain määrin myös tennikseen ja ehkä muihinkin yksilölajeihin.
Mutta se ei sovi joukkuelajeihin!
Tämän pitäisi jokaiselle asiaa tuntevalle olla kutakuinkin selvää. Joukkueiden voimasuhteet vaihtelevat suurestikin kausien välillä, ei vähiten pelaajasiirtojen johdosta mutta myös muista syistä. Jotkut joukkueet vahvistuvat, toiset heikkenevät.
Yhtä selvää on että joukkueet eivät voi aloittaa kautta tasarankingeinkaan. Esim. Valioliigassa on kaudessa vain 38 ottelua. Elo-järjestelmältä menisi koko kausi ennekuin rankingit alkaisivat lainkaan muistuttaa joukkueiden oikeita voimasuhteita.

Elo-järjestelmä ei tarjoa mitään ratkaisua kaudenvaihtumis-ongelmaan.

2. Kotietu?

Elo-järjestelmä ei huomioi kotietua millään tavalla.
Jos esimerkiksi ottelun osapuolet katsotaan yhtä vahvoiksi ja kummankin Elo-rankingit ovat vaikkapa 1500, saavat joukkueet tasan pelatessaan kumpikin 0 Elo-pistettä. Tämä olisi ihan oikein jos pelattaisiin neutraalilla kentällä.
Se ei ole oikein jos pelataan toisen joukkueen kotiareenalla!

Vastaava kotietu on luonnollisesti olemassa kaikissa otteluissa kaikilla lopputuloksilla. Tasavahvojen joukkueiden kohtaamisissa vierasvoitto on arvokkaampi kuin kotivoitto.

Legendaarisessa kirjassaan The Punter’s Revenge: Computers In The World Of Gambling Drapkin ja Forsyth ehdottavat oman selvityksensä pohjalta seuraavaa jakoa:
kotijoukkueen riski 7% - vierasjoukkueen riski 5%.

Luvut ovat liigakohtaisia. Esimerkiksi Valioliigassa tarkempaan vastaavuuteen omien laskelmieni mukaan päästäisiin jaolla 7% - 5.25%.

Tämänkaltaisen kotietu-mallin laskennallinen soveltaminen tulee hankalaksi etenkin silloin kun seuraavassa kohdassa käsitelty maalilukujen arvioiminen myös huomioidaan.
Kysymystä ei voida ratkaista minkään teoreettisen mallin pohjalta. Jonkinlaista valaistusta asiaan mahdollisesti olisi löydettävissä tekemällä tilastoselvityksiä. Silloin ongelmaksi jää kysymys: millä rankingilla selvitykset tehdään?

3. Maalilukujen huomioiminen?

Viittaan tässä osittain edellä sanottuun. Kysymyksenasettelulla siis tarkoitetaan sitä, kuinka paljon eri lopputuloksia tulisi arvostaa suhteessa toisiinsa.
credit antaa omassa karvalakkimallissaan tähän seuraavan vastauksen:
1 maalin voitto: kerroin = 1.000
2 maalin voitto: kerroin = 1.500
3 maalin voitto: kerroin = 1.750
4 maalin voitto: kerroin = 1.875
jne.

Eräs toinen ehdotus on seuraava:
1 maalin voitto: kerroin = 0.70
2 maalin voitto: kerroin = 0.85
3 maalin voitto: kerroin = 0.95
>3 maalin voitto: kerroin = 1.00

Näidenkin välillä on jo selkeä painotusero.
Entä ovatko sitten tulokset 1 - 0 ja 2 - 1 tai 3 - 2 kaikki samanarvoisia?
Minusta eivät ole.
Kysymyksen tarkempi selvittäminen kohtaa samoja ongelmia kuin edellisessä kohdassa.

4. Reagointinopeus ja yhden tuloksen perusteella tehdyt muutokset?

Joukkueiden vahvuuksissa muutokset tapahtuvat usein hyppäyksittäin. Esimerkiksi merkittävän avainpelaajan loukkaantuminen saattaa kertaheitolla heikentää joukkuetta merkittävästi, samaan tapaan kuin muutokset eri kausien välillä. Eräs Elo-järjestelmän puute on sen reagointihitaus. Siinä ei ole mitään mekanismia, jolla kuvatunlaisiin tilanteisiin voitaisiin reagoida. Elo-ranking tippuu aikaa myöten asteettain sitä mukaa kuin tappioiden määrä kasvaa.
Osittain tämä on tietysti myös skaalauskysymys. Silloin vastakkain kuitenkin ovat satunnaistulosten aiheuttamien virhemuutosten kurissapitäminen ja rankingin reagointinopeus.

Jos esimerkiksi 800-pisteen joukkue voi saada omaan rankingiinsa yli 50 pisteen parannuksen yhden ainoan yllätystuloksen perusteella, voi perustellusti kysyä että onko tämä kohtuullista. Eihän joukkueen vahvuus tietenkään ole todellisuudessa miksikään muuttunut.
Tenniksessä pelataan hyvin suuri määrä palloja ja yleensä pelaajien välinen paremmuusero saadaan hyvin näkyviin jokaisessa ottelussa.
Jalkapallossa tilanne ei ole sama. Maalien tekeminen on vaikeaa ja ottelu saatetaan ratkaista yhdellä rangaistuspotkulla.
On kyseenalaista kannattaako joukkueen rankingia ylipäätään muuttaa yhden ainoan tuloksen perusteella.

ym.

Edelläkäsitellyistä tekijöistä johtuen pidän Elo-järjestelmää tarkkuudeltaan täysin riittämättömänä nykymarkkinaa vastaan.
En suosita sen käyttöä kenellekään enkä myös ole halukas postittamaan itselläni mahdollisesti olevia kehitysversioita Elo-laskureista.
Elo-järjestelmä saattoi olla riittävä vastaus vedonlyöntihaasteisiin joskus kultaisina vuosina, nykyään se ei sitä ole.

Minusta olisi kohtuullista että foorumilla Elon puolestapuhujiksi leimautuneet jäsenet huolehtisivat siitä että mahdollisilla kiinnostuneilla olisi jonkinlainen karvalakkimalli käytettävissään. Viittaan lähinnä credit'iin ja lammpa'an.

Sanon jo valmiiksi: en ryhdy Elosta kenenkään kanssa väittelemään. Jos joku katsoo että yllä käsitellyt ongelmat eivät ole merkittäviä tai eivät ole tulleet korrektisti käsitellyiksi, saa minun puolestani kernaasti pitää mielipiteensä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 9. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Re: Elo-rating

Viesti Kirjoittaja Neo »

En ota S.Mäenalan pyynnöstä tuohon yllä olevaan kantaa kun hän teki selväksi ettei halua asiasta vääntää, vaikka se joitain törkeyksiä sisältäisikin (credit voi näistä tehdä vaikka blogipostauksen johonkin). Mutta nyt kun aihe tuli esiin tuli mieleen eräs näkökulma. En muista onko tästä keskusteltu aiemmin ja olen liian laiska käyttämään hakua, mutta ELO:a voi käyttää myös toisenlaisena työkaluna %-arvioita tehdessä. Ennen vanhaan kun tehtiin kuuluisia A-E toteumia, niin moni petsari (kuten itsekin) laiskuuttaan väänsi nämä toteumat lopullisen sarjataulukon pohjalta. Eli vaikkapa viime kauden top 3 jengit olivat A, bottom 3 olivat E ja niiin edespäin. Ja sitten vain joukkueiden nimien tilalle luokkakirjan ja sama toistona 5 eri kaudelle ja luvut yhteen. Kun todellisuudessa toki rankingit olisi pitäneet olla juoksevat ja ottelupäivän tilanteen mukaiset, koska sijalle 6 voi vaikka päätyä nousijajengi joka oli kauden 1. kierroksella E-rankkia, joten toteumat ovat lopullisesta taulukosta vääristyneet. Jos nyt joku tällaisia toteumia vielä rakentaa niin miksei käytä ELO:a tähän, lopputulos on varmasti parempi kuin tuollainen sarjataulukon mukaan veto. Eli pistät ELO:n rullaamaan esim nyt kauden 2005/2006 alusta, ja sitten teet yksinkertaisen laskurin joka tutkii mikä on ollut tiettyjen ELO-arvojen kohdatessa toteutunut 1x2 + o/u jakauma. Ei siis verrata ELO-lukuja keskenään ja tehdä näistä mitään arvioita, vaan tutkitaan samoin kuin A-E toteumia rakentaessa miltä historia näyttää.

Tekee jonkun simppelin laskurin Exceliin mihin syötetään kotijoukkueelle arvo vaikka 1200 ja toiseen soluun vierasjoukkueen arvo 1100. Sitten luvun alapuolella on toinen luku joka kertoo kuinka paljon +-0 tästä otetaan mukaan, eli jos siinä on vaikka luku 50 niin sitten kaava X hakee kaikkien matsien 1X2 jakauman jossa kotijoukkueen ELO on ollut 1150-1250 ja vierasjoukkueen 1050-1150. Käsittääkseni esim nimimerki Zizou tekee arvionsa käytännössä tällä tavoin (mitä olen täältä postauksista ymmärtänyt), mutta ELO-rankingin tilalla on vain suora joukkueen sijoitusarvo. Eli hän hakee tietokannasta miten Englannin Valioliigassa 1-3 rankin jengit ovat pelanneet 5-8 rankin jengejä vastaan ja katsoo toteutuneen jakauman. Ja sitten kokeilee miltä 1-2 vs 6-8 näyttää tai 2-3 vs 7-9 jne. Tämä ei tietysti poista joitain yleistyksiä tai virheitä mitä ELO-kaavassa on, mutta vaihtoehtona tuollaisen luokkatoteuman vääntämiselle lopullisista sarjataulukoista tämä on. En tiedä miten aloittelijat nykyään %-arvioita vääntävät, mutta onpahan nyt esimerkkinä jollekin. Sama se sinänsä onko tuo kaava voimaluvun laskentaan vanhoissa tuloksissa ELO vai joku muu, idea lienee selvä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 4. Antamasi peukut: 0.

Suomen paras opas kryptovaluutoista bitcoinkeskus.com | På Svenska bitcoincenter.se | På Norsk bitcoinsentralen.no | In English aboutbitcoin.io |

Minikommentit

16.12.2013 17:01 <S.Mäenala> haa, sainpas Neon herätettyä! Ehdotuksestasi saataisiin..

16.12.2013 17:02 <S.Mäenala> sitten jonkinlainen include elo-errors tilasto vai..?

16.12.2013 18:10 <Neo> credit tai joku voisi joutessaa tuollaisen työkalun väsätä


credit
Jäsen
Viestit: 5495
Liittynyt: 02.08.2003, 00:47

Tuotto: +232.86 yks.

Palautus%: 104.64%

Panosten ka: 1.57 yks.

Vetoja: 3193

Pisteitä: 4777

Re: Elo-rating

Viesti Kirjoittaja credit »

S.Mäenala kirjoitti:Saan edelleen jatkuvasti kysymyksiä Elo-järjestelmästä. Osaltaan saan tästä kiittää erästä foorumiystävääni. :wink:
Otaksuin tehneeni oman kantani Elo-rankingiin hyvin selväksi jo aiemmissa viesteissäni. Näköjään en.
Kirjoitan tämän viestin, jotta voin jatkossa viitata suoraan tänne kun minun kantaani/apuani Elon suhteen kysytään.
Tällä viitataan selvästi minuun, koska olen nyt loppuvuodesta ohjannut (muistaakseni) kolme henkilöä kysymään ELO-pohjaa S.Mäenalalta. Olen tehnyt näin, koska uskoakseni S.Mäenala on rakentanut laskurin, joka on näppärämpi kuin se ikivanha karvalakkiversio, jonka minä olen monelle pyytäjälle vuosien mittaan lähettänyt. En kuitenkaan ennen tätä ole tajunnut, että S.Mäenalan ELO-vastaisuus on niin suurta, ettei hän halua auttaa apua tarvitsevia tässä asiassa, vaikka opastaakin muuten erittäin avuliaasti foorumin käyttäjiä Exceliin liittyvissä kysymyksissä. En aivan tajua tätä, mutta lupaan, että en enää tästä eteenpäin neuvo ELO-laskurin kyselijöitä ottamaan yhteyttä S.Mäenalaan.
S.Mäenala kirjoitti: Minusta olisi kohtuullista että foorumilla Elon puolestapuhujiksi leimautuneet jäsenet huolehtisivat siitä että mahdollisilla kiinnostuneilla olisi jonkinlainen karvalakkimalli käytettävissään. Viittaan lähinnä credit'iin ja lammpa'an.
Olen luvannut lähettää oman karvalakkimallini niille, jotka sen haluavat. En kuitenkaan koe, että minulla olisi jokin velvollisuus auttaa ihmisiä tässä asiassa. Muutaman kyselijän olen ohjannut kysymään apua sinulta, koska olen ajatellut, että laskurisi olisi kevyempi ja helppokäyttöisempi ja siitä olisi enemmän hyötyä ihmisille, kun he kehittelevät omia laskentamenetelmiään.

Minulla on ollut jo pitkään tarkoitus tehdä parempi ELO-laskuri niille, jotka eivät osaa sellaista itse rakentaa. Ajatuksena on ollut tehdä paitsi parempi myös käyttäjäystävällisempi versio, joka ei vaatisi niin paljon käyttötukea. Tämä projekti ei kuitenkaan koskaan ole ollut kovin korkealla prioriteettilistalla, joten se on jäänyt tekemättä. Yritän saada tällaisen laskurin aikaiseksi joskus ensi vuoden alkupuolella. Sillä välkin laskuria tarvitsevat voivat edelleen kysellä sitä minulta, jotta S.Mäenala ei turhaan häiriinny ja koe auttamisen tuskaa.
S.Mäenala kirjoitti: Viittaan tässä osittain edellä sanottuun. Kysymyksenasettelulla siis tarkoitetaan sitä, kuinka paljon eri lopputuloksia tulisi arvostaa suhteessa toisiinsa.
credit antaa omassa karvalakkimallissaan tähän seuraavan vastauksen:
1 maalin voitto: kerroin = 1.000
2 maalin voitto: kerroin = 1.500
3 maalin voitto: kerroin = 1.750
4 maalin voitto: kerroin = 1.875
jne.
Vastaan muihin S.Mäenalan "pointteihin" mahdollisesti myöhemmin paremmalla ajalla, mutta totean tässä vaiheessa, etteivät nämä luvut ole peräisin minun karvalakkimallistani, kuten S.Mäenala väittää. Olen jo aiemmin todennut (muistaakseni usempaan kertaan), että olen luopunut omissa ELO-malleissani suurimaalisten voittojen arvottamisesta pienimaalisia voittoja arvokkaammiksi. Syy tähän on se, että olen kiinnostunut ensisijaisesti 1x2-jakaumasta, ja satunnaiset isoihin maalieroihin revenneet ottelut vääristävät mielestäni joukkueiden voimalukuja liikaa - ainakin lyhyellä aikavälillä. En halua liian suuria voimalukuja niille joukkueille, jotka jostain syystä haluavat mättää maaleja heikompia joukkueita vastaan (suhteessa niihin, jotka pelaavat taktisemmin ja tyytyvät vain voittamaan ottelunsa).

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Elo-rating

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

credit kirjoitti:...
Olen useaan otteeseen selvin sanoin haukkunut Elo-rating-järjestelmän pataluhaksi (omien mittapuitteni mukaan joskus ovat nyrkit olleet liikaakin savessa...), mutta Sinä credit et ole ennen tajunnut että Elo-vastaisuuteni on suurta.
Sen sijaan lähettelet ihmisiä Elo-kysymyksineen minun puheilleni. Tuon voisi halutessaan tulkita monellakin tavalla.
En ole kuitenkaan Sinun toimiasi tulkinnut negatiivisesti. Kysyjille olen vain ilmoittanut että pidän Eloa siinä määrin huonona järjestelmänä että en halua tieten tahtoen olla ohjaamassa ketään sen käyttäjäksi, ihan riippumatta siitä kuinka näppäriä minun versioni ovat. Siinä kaikki auttamisen tuska.

Miksi Eloa käytetään? Siksi että se on niin äärettömän helppo. Lyöt vain ottelutulokset tiskiin ja that's it.
Miksi nähdä kaikki se vaiva, jonka esimerkiksi Mika Ässä ohjeissaan on hyvin kuvannut? Otetaan Elosta helpot pinnat ja sitten vain luukulle.

Haluan olla neuvomassa kysyjiä juuri samaan suuntaan kuin Mika: selvitä eri tekijöiden ja osa-alueiden merkitykset ja arvioi kuinka hyviä eri joukkueet ovat niiden suhteen. Sen jälkeen vahvuusarviot loksahtavat paikoilleen kuin itsestään.

===
Arkistossani on 6 kappaletta muiden kuin itseni tekemiä Elo-laskureita. Muistin että tuo yllä käsitelty oli Sinun karvalakkimallisi. Muistin väärin!
Siitä vilpitön pahoitteluni! :oops:
Karvalakki taitaa olla tuo GER PR 2007-2008.xls.

Itse asiaahan se ei miksikään muuta: eri lopputulosten arviointitavoista ollaan montaa mieltä. Mitään teoreettista perustetta tuollekaan arviolle ei ole löydettävissä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 5. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


kuppi
Jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: 29.01.2004, 13:32
Pisteitä: 4

Re: Elo-rating ja sen sivusta

Viesti Kirjoittaja kuppi »

Terve,

Tunnustan, minä pyysin (varmaan tuorein) apua ELO-taulun tekoon S.Mäenala:lta.

Hiukan ihmettelen, että reaktio olisi ollut näin, hmm, väkevä. En olisi kysynyt jos olisin edes arvannut mitä tuleman.

Noh, näkemyseroja saa ja pitää olla, vain siten kehitys kehittyy. Eikös tässä kuitenkin kaikki olla "samalla puolella tiskiä" ?

Hyvä S.Mäenala,

Koska olet niin huolissasi, että minä tai väki menisi metsään, kun alkaisi käyttää tekemääsi ELO-taulua osana arvioiden tekoa niin
skipataan pyyntö. En silti usko että olisit menettänyt mainettasi taulun ellei parhaana niin ainakin erittäin hyvänä ja
avuliaana exel-taulujen vääntäjänä. Ainakin varmasti saisit pitää mielipiteesi ELOn surkeasta sopivuudesta joukkuepeleihin. Kai
se on ihan jokaisen omassa päässä millä systeemillä yrittää...

Modet - tän voi siirtää jos on tarvetta.
________________________________________

S.Mäenala ja miksei muut

Onnistuisiko sinulta sellainen excel- liigataulu, missä voisi itse määrittää annetut pisteet seuraavasti:
- kotivoitto
- kotitasuri
- vieratasuri
- vierasvoitto
- Joukkueiden määrä liigassa voisi vaihtaa 10-24 yms eli sitä voisi käyttää eri liigoihin ?

ELOa - muut kuin S.Mäenala

Voisiko joku, joka osaa käyttää exceliä, väsätä ELO-taulun, missä:

- Joukkueiden määrä liigassa voi vaihtaa 10-24 yms eli sitä voisi käyttää eri liigoihin
- mahdollisuus laittaa omat ELO-pohjat kauden alkuun
- mahdollisesti KOTI-ELO ja VIERAS-ELO luvut
- "normaalista" poikkeavien maalimäärien tasauskyky, tyyliin 5-0 on kuitenkin aika harvinaista (jopa nyky sopupeleillä ; ) .

____________________________________________________________________________________________________________________________

Kaikille hauskaa Joulun odotusta, ilman hampaiden kirskuntaa ; )

Kuppi

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 3. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


S.Mäenala
Avatar
Jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 18.01.2011, 19:17
Pisteitä: 3733
Paikkakunta: Kamppi

Re: Elo-rating ja sen sivusta

Viesti Kirjoittaja S.Mäenala »

kuppi kirjoitti:Terve,

Tunnustan, minä pyysin (varmaan tuorein) apua ELO-taulun tekoon S.Mäenala:lta.

Hiukan ihmettelen, että reaktio olisi ollut näin, hmm, väkevä...
Parahin kuppi,
tiedustelisin ihan ystävällisesti, mikä noissa minun sanoissani niin kovin karvaalle maistui, tai mitkä ilmaukseni Sinä tulkitsit hampaiden kirskunnaksi? Mielestäni minä vastasin Sinulle ihan kohteliaita sanamuotoja käyttäen. En myöskään tuosta yllä olevasta Elo-rating -postistani löydä mitään epäystävällisiä sanoja.

Tiedoksesi kuppi,
minun mielestäni Sinulla on täysi vapaus itse päättää "millä systeemillä yrität" ilman että minä puutun asiaan millään tavalla.
Sensijaan näyttää siltä että Sinun mielestäsi minulla ei ole oikeutta itse päättää mitä laskureita haluan postitella. Näyttää siltä että Sinun mielestäsi minulla on velvollisuus postittaa kaikki tekemäni laskurit Sinulle heti kun Sinä niitä satut pyytämään.

Yritän sanoa tämän nyt niin ystävällisesti kuin osaan, jotta en loukkaisi tunteitasi:
- Olen eri mieltä.

Saatan ottaa tuon pyytämäsi excel- liigataulun harkintaan elleivät sitten päälle vyöryvät juhlapyhät tuo asiaan lykkäyksiä.
Elon suhteen kantani pysyy.

Sinulle myös kiitos kuluneesta vuodesta ja tuottoisaa uutta vuotta!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 6. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


kuppi
Jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: 29.01.2004, 13:32
Pisteitä: 4

Re: Elo-rating

Viesti Kirjoittaja kuppi »

Heps,

No tulihan soppa...
Korjaan väärinymmärrykseni priva-viestillä, tämän veivaaminen ei varmaan kuulu
enempää ELOon kuin muuhunkaan täälä.

Anteeksi kaikille turha posti.

Kuppi

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 1. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

20.12.2013 12:38 <S.Mäenala> No problem kuppi! Ihan korrektisti olet menetellyt.

20.12.2013 12:39 <S.Mäenala> Hyvä vaan että asiat sanotaan kiertelemättä kaartelematta...


lammpa-1 v2.0
Jäsen
Viestit: 1746
Liittynyt: 28.09.2012, 18:03

Tuotto: -117.17 yks.

Palautus%: 96.72%

Panosten ka: 1.04 yks.

Vetoja: 3419

Pisteitä: 902
Paikkakunta: Utopia siellä jossain...
Viesti:

Re: Elo-rating

Viesti Kirjoittaja lammpa-1 v2.0 »

Täällähän on ollut ihan kauhee vääntö :o
Tyypit on vetänyt palkoa silmäkulmaan ja silleen .... hullut (ystäväni) :wink:

Tarkentaakseni (ja saadakseni lisää kähinää aikaiseksi :P ) SadoMason lausumaa -> en ole ELO:n puolestapuhuja. Tuolla vain joku kysyi toisaalla laskuria ko hommaan ja pistin omani (sen surullisen kuuluisan säälittävän paskan :P ) miljoonan vuoden takaa jakoon ja sitten SadoMaso korjasi sen keveemmäksi (Thänks SM:lle kaikkien niiden puolesta, jotka sitä aikovat käyttää).

Mun panos ELO-hommin on tasan tarkkaan tuolla "pieniä kysymyksiä vedonlyönnistä"-topicissa siis, en ole suunnitellut laskurin jatkokehittämistä enkä varsinkaan käyttämistä lähitulevaisuudessa, vaikka se ELO:n oikein laskeekin....

Ajattelin hävitä rahani muilla paskoilla menetelmillä, saatana :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

lammpa-1 lyö oikeasti vetoa ja lammpa-1 v2.0 vain testailee, älä peesaa kakkoseen ;) paitsi formulaa...

Minikommentit

21.12.2013 10:33 <S.Mäenala> Ihan sopuisasti tässä on menty! Tuon tapauksen olin jo unoh-

21.12.2013 10:35 <S.Mäenala> tanut! Olinkin Sinusta jo huolissani, hyvä että tarkensit.


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin