Itselläni lajien skaala on kutistunut aika pieneen. Ainoastaan lyö muita lajeja oikeastaan jos pääsen lyömään jotain todella pahasti markkinoiden jakaumasta poikkeavaa kohdetta tai jos joku "ylikertoimen kulta sormista 8) "vihjaa jotain tykkikohdetta.
Lajit joita belaa tärkeys/paremmuus/palautusprosentti järjestyksessä
1. Golf, 2/3/4 kierrosten head to head tai treesome kierrosvedot , ainoa poikkeus, että pitää löytyä tilastot (siis greenin lähestymis prosentit ja muut...) belaajilta. Oma kultanippuni, jossa olen pystynyt voittamaan bookkerit kaikkein selvemmin. Golf lajina vielä ihanteellinen, koska kertoimen kopioiminen joltain buukkerilta buukkerille on yleistä koko maailmassa ja näin ollen kertoimet ovat mukavasti linjassa sekä pääsen lyömään kohteen isoon joukkoon firmoja. Ainoa miinus ehkä että panokset eivät Betfairin voittojavetoja lukuunottamatta ole golfissa hirveitä.
2. Yleisurheilu
3. NBA, minulle suurin mysteeri koska en koe osaavani lajia mitenkään erityisesti, mutta se on ollut alusta saakka selkeästi voiton puolella. Periaatteessa valinta tulee tilastoja selailemalla.
4.Talviurheilu
5. Viihdevedot, nämä menneet aina hyvin lukuunottamatta Euroviisuja, jotka ovat ehkä suurin floppi pitkään aikaan
---------Lajit joita tulee belattua vain harvoin-----------
Jalkapallo, kuningas laji itse vaatisi minulta vielä paljon työtä ennen kuin pääsisin kunnolla voitolle. Futisvetoja ollut lyötyä viimeisen 2-3 vuoden aikana ehkä 3-5, niistäkin ainoa mikä tulee mieleen oli Portugali Kreikkaa vastaan EM finaalissa ihan viihdyttävän jalkapallon puolesta. Tulevaisuudessa ehkä 3-5 vuoden tähtäimellä pakko ottaa mukaan, koska panokset ovat selkeästi suurimmat. Nyt tällä hetkellä eivät aika eivätkä kyvyt riitä.
Jääkiekko, näitä vetojakaan ei ole viime vuosina tullut tehtyä paljoakaan. Palautusprosentin puolesta ihan hyvin menneet, mutta se varmasti hämää hieman. Jotenkin aina ollut tuuri lätkässä mukana, pitkässä juoksussa tuskin pääsin kunnolla voitolle. Tämäkin vaatisi paljon seurantaa sekä paneutumista
Tennis Minulle sama kuin belaisin ruletti, ei ole ammattitaitoa.
Moottoriurheilu Pahin rajatapaus, tulosta tulee monesti mutta millä perusteilla ?. Säkän avulla pysynyt plussan puolella. Pitäisi pysyä vaan 2 pyöräisissä, ne ovat menneet parhaiten.
Muuten olen belannut melkein joka lajia...curling,kriketti,speedway,baseball,ravit...jne....kaikkea on pitänyt kokeilla. Yksi syy kohteen valinnassa on se, että älä ikinä lyö suosikki urheilijaa tai joukkuetta , koska vitutus on tupla. Ainoa poikkeus on minulla golfissa Stenson euroopan kisoissa sekä Zach Johnson jenkkien puolella.
JA toisena kysymyksenä voisin vielä kysyä, että mikä on ollut vetohistorian pahin/suurin läheltä piti voitto tai muuten vaan armoton vit..tus ?
Itselläni tulee pari mieleen ylitse muiden. Ykkönen on varmaan Justin Leonardin melkein voitto US PGA:ssa 2004. Olisi ollut suurin voittoni ikinä johtuen pienestä ylipanostuksesta. 16 reiällä 50cm putti ohi millä kahden lyönnin johtoon ja sitten 18 reiällä jostain helve.. syystä kaveri yritti suoraan lipulle yli kukkulan ja pallo meni notkelmaan jossa chippasi vielä 1-1,5 m päähän reiästä ja voitto putti meni reiän melkein sisällä käyden ohi reiän. Betfairilla putin aikana joku osti Leonardia 1.01 kertoimella yli 100 000e, joten se kertoo kuinka lähellä se oli. Onneksi samaan aikaan oli Ateenan olympialaiset joissa Nesterenko sekä Italian korisjoukkueen finaalipaikka korvasivat pettymystä. Muutkin pahat on golfista, mutta eivät niin suuria. Barry Lanen +9/+10 vikalla reiällä kun bogey tai olisikohan tuplakin riittänyt voittoon sekä Scott Drummondin +5/+6 vikalla reiällä, joka johtui 3-4 samaan lammikkoon ammusta pallosta. Muutenkin outo homma kun Drummond oli lähestynyt viheriöitä siihen mennessä yli 95% tarkkuudella.
Tuli tälläsiä kirjoiteltua, kun pitkästä aikaa kävin läpi viimeisen 3 vuoden tilastoja ja muistiinpanoja...kirjoitusvirheitä varmaan taas paljon, nopeesti tuli kirjoitettua. Koettaa kestää......

Minikommentit