Tänään on 04.09.2025, 14:44.

Osallistu syyskuun ilmaiseen kilpailuun - Noin 1500 € edestä palkintoja!

Maaliodottama

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
Berrie
Jäsen
Pisteitä: 42

Maaliodottama

Viesti Kirjoittaja Berrie »

Tämä nyt ei varsinaisesti liity vedonlyöntiin, mutta kuinka määrittää yksittäisen tilanteen maaliodottama? Onko joku tehnyt esim. omaa työkalua jolla itse määrittäisi maaliodottamat vai oletteko pelkästään muiden tuottaman tiedon varassa?

Olkoon laji sitten vaikka jääkiekko tai salibandy niin oletettavasti muuttuvat parametrit ovat
- laukaisupaikka
- puolustavien ja omien pelaajien sijainti
- maalivahdin sijainti
- laukaisutilanne (suoraan syötöstä, vapari, kuljetus yms)
- rysty vai kämmen, ilmasta/maasta

Toisekseen olen pohtinut millä todennäköisyysvälillä nuo todennäköisyydet ovat? Maaliviivalla pyörivä kiekko vs punaviivalta lähtevä laukaus, ensimmäiseen riittää että osut, jälkimmäinen vaatii muiden tunarointia että menee maaliin. Periaatteessahan nuo kaikki tilanteet olisi historiadatasta laskettavissa, mutta parametreja on sen verran paljon että vaihtoehtoja on lukemattomia ja dataa ei kuitenkaan saa noin paljoa.

Ja toisekseen itse ei välttämättä saa riittävän tarkkaa lähtödataa tuotettua (mm. pelaajien sijainnit yms).

Toisaalta jos itse tuottaa dataa niin data on yhteneväistä itse tuotettujen otteluiden osalta, joskin tuottajan täytyy olla täysin objektiivinen. En äkkiseltään löytänyt aiheesta keskustelua, mutta jos kokeneemmat sellaista löydätte niin linkatkaa.

Taidan muuten tsekata milloin olen viimeksi tänne ketjun avannut... :D

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 6. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

08.08.2025 11:43 <Berrie> Voi jeesus, 10 vuotta ja 4 päivää sitten edellinen avaus. Komeaa!

08.08.2025 12:29 <mikko> Oho 😁

Berrie
Jäsen
Pisteitä: 42

Re: Maaliodottama

Viesti Kirjoittaja Berrie »

Taidan päätyä lopulta ratkaisuun, että jonkun koneoppimismallin perusteella lasken laukaisupaikan koordinaateille maalinteon todennäköisyyden ja tuota voi sitten itse säätää.

Ja silloin tällöin tai vaikka jokaisen geimin jälkeen opettaa mallia lisää.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 2. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit

Vedonlyöntibonus 100 % 200 €  Winnerz.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin